5422
Sök

BEHÖVER RÅD! - PEUGEOT 206 XTD 1,6 -2001 (5-dörr) - STOR SERVICE

2 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Hej,

Jag står inför 12.000 mils service (nuvarande 11.800) och har tänkt att sälja bilen nu under våren.
Jag har kollat med en del firmor runt om i Västerås och har landat på cirka 8.000kr för stor servicen vilket skulle innefatta: Kamrem,  Vattenpump, Tändstift, Filter, Löp/Spänn rulle etc.

Det jag skulle vilja veta är hur pass svårt det är att sälja en bil som inte har gjort denna service?

Jag har jämfört med bilar av mina kaliber och de ligger i en pris intervall på 28.000kr-35.000kr i mitt län ...

Borde jag laga denna innan eller hoppas att jag får ut pengarna inom denna intervall?

Jag menar servar jag för 8.000kr vill jag iallafall ha runt 35-37.000kr för bilen? fast det känns orimligt...

Vad är smartast här?

//Markus

1 749 Inlägg
12 mars 2012
Skriv pris med service, och prutmån utan service?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Tack!

Jag har besiktning i morgon på bilen,
vet att jag kommer åka på en tvåa på två saker iallafall.

1. Framrutan är det en genomgående spricka i (som för en kort person blir i synfältet)
2. Avgasröret har fått ett hål och låter lite för mycket (mot vad det brukade)

Kommer justera dessa två sedan testar jag nog att skriva det du föreslog!

Random
480 Inlägg
12 mars 2012
Väldigt svårt att tro att du ens får ut 25000kr. Dom har droppat ganska mycket i pris.

Sen har inte franska bilar världens bästa rykte.

Edit: Besikta. Sätt ut den på 25 000kr. Skit i servicen och hoppas på det bästa. Jag kanske låter som en idiot men du får inte igen pengarna.
Senast redigerat av Fimp3n (12 mars 2012)

Forummoderator
18 530 Inlägg
12 mars 2012
HJERTISEN skrev:
Tack!

Jag har besiktning i morgon på bilen,
vet att jag kommer åka på en tvåa på två saker iallafall.

1. Framrutan är det en genomgående spricka i (som för en kort person blir i synfältet)
2. Avgasröret har fått ett hål och låter lite för mycket (mot vad det brukade)

Kommer justera dessa två sedan testar jag nog att skriva det du föreslog!

Jag tror att sätter du ett pris över 25000:- har du nog bil livet ut. Då menar jag en besiktigad bil. Svårt!

Sök