3640
Sök

Koppla ihop Mutant Ascension1 med 2 st Hertz ES300 12"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
17 mars 2012
TT-Avant skrev:
DanneSundin skrev:
Precis, därför ska man inte vrida den fullt.. Det ger en hög distortion och ett ljud som är allt annat än fint! 

I hans fall hade jag varit väldigt skeptisk till att vrida på den ratten något mycket. Men som du säger kan man vrida "lagom" som med allt, tills det börjar låta illa.

Önskar dig lycka till TS nu har du lite kött på benen att gå på!

Vad en högtalare klarar av på informationen är ofta under vad den "egentligen" klarar av, så var inte rädd för lite för mycket effekt! Men som sagt, var beredd att skruva ner om det låter för taskigt! smile

Och tänk på att även lådan utgör väldigt mycket av ljudets kvalité och volympotential. Själv kan jag inte något sånt men det finns det säkert andra som kan! Om du nu inte redan har en låda! smile

Lycka till, ts.

så har vi detta med effekt igen. Man kan normalt inte jämföra effekt mellan olika märken. Det skiljer på tillverkare HUR de får fram sin spec och hur de mäter upp dem.

Att detta steg kan driva ut dessa och lite till effektmässigt är det dock inget snack om! smile

730 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Kan ju iaf konstatera att det dunkar ganska duktigt nu i bilen. Dock får jag använda mig utav en adapter för att få lågnivån...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
Det är ingen bra lösning, då använder du bara ena spolen så dom tål 175Wrms/350Wmax och kommer inte heller spela så som Hertz tänkt sig. Man ska använda alla tillgängliga talspolar.

Ursäkta mig men jag tror INTE att Elletromedia skulle låta Hertz dabba sig och skriva ut el felaktig bild.
Anslutningarna är parrallt byglade på bild 2 i manualen, och därmed blir det 2 ohm wink

Någon kanske börjar bli gammal och behöver starkare glasögon så han ser vad bilderna föreställer? tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 mars 2012
Missade den där lilla bygeln som finns. wink Så som jag såg det (kollade bara kablarna) så var det bara en spole som användes. Jag är van att göra det riktigt och dra kabel till samtliga spolar! wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

730 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Kan nog varit därför jag blev förvirrad Chriztoffer när du sa att det inte skulle fungera på det viset. Har spelat någon timme med dom nu iaf på lagom volym utan att fresta dom så speciellt. Har dock ett problem, backspeglen vill inte stanna kvar i rätt läge utan man får ändra om den med jämna mellanrum. Så inte fan går det att klaga på trycket i bilen.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 mars 2012
Orkade inte läsa allt då en del var rätt rörigt wink

Alternativ 1 & 2 är samma för din del då du har ett monoblock, skillnaden är bara att antingen så sker parallellkopplingen vid steget (alternativ 1) eller så sker den vid basen (alternativ 2).

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

730 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Orkade inte läsa allt då en del var rätt rörigt wink

Alternativ 1 & 2 är samma för din del då du har ett monoblock, skillnaden är bara att antingen så sker parallellkopplingen vid steget (alternativ 1) eller så sker den vid basen (alternativ 2).

Jag kopplade enligt alternativ 2 och det spelar på duktigt.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 mars 2012
Resultatet är det samma oavsett vilket av alternativ 1 eller 2 som du väljer.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök