4091
Sök

Börjar bli färdigt nu...

Skyracer
917 Inlägg
19 maj 2005
Trådstartare
#1
Nu är det mesta (skall dock dit fler skärmar t.ex.) färdigt och har gjort en lista på vad som finns i bilen upp till idag:

Huvudenhet: Pioneer AVH-P6500DVD
Ljudprocessor: Pioneer DEQ-P7000
Multimedia/spel: Xbox

Högtalare framsystem: Rockford P162S - (6.5" kit dubbla diskanter)
Högtalare hatthylla: Rockford HPC2205 - (5.25" 2-Way Coaxial)
Högtalare baklucka: Rockford FRC4306 - (6.5" 3-Way Coaxial)

Basar bagage x 2: Rockford P312D2 - 12" (Dubbla talspolar 2 x 2 ohm)
Basar baksäte x 2: Rockford P210S4 - 10" (4 ohm)

Slutsteg till framsystem: Rockford P2002 (2 x 50W 4 ohm)
Slutsteg till basar baksäte: Rockford P2002 (2 x 50W 4 ohm)
Slutsteg till basar bagage: Rockford P6002 (2 x 300W 2 ohm)

Batteri: Tudor Maxxima 900 DC
Inbyggd laddare 220V: >30A
Digital kondensator: Rockford CPCD1003 (1 farad, ESR 1.5 milli-ohm)
Omvandlare 12V/220V för Xbox: Autoleads AVPIPS2

Monitor huvudenhet: 6.5"
Monitor solskydd: BRL 7"
Monitor bagage: Pyle 13"

Adaptrar: Autoleads
Kopplingar: Rockford
Kablar: GAS

Plexiglas bagage: Design P. (Rockford Logo)
Plexiglas baksäte: Design P. (Döskalle)

Dioder, slingor: Lightz (Framfötterna, Xbox, alla slutsteg, döskalle, bagage)

Tror det var allt... smile

/Håkan
Senast redigerat av Skyracer (2 juni 2005)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

305 Inlägg
19 maj 2005
#2
nu snackar vi kulor smile
vad kostar kalaset?

Pockford steg till basen !! måste va nån nu prototyp modell? wink


Skyracer
917 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
#4
Stefan1973 skrev:
nu snackar vi kulor smile
vad kostar kalaset?

Pockford steg till basen !! måste va nån nu prototyp modell? wink

Kalaset kostar inte så mycket då jag blir sponsrad av BRL Globen med Robert Norin.

Pockford, hehe, såg inte vad du menade först, ändrat tack. smile

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Skyracer
917 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
#5
Theo skrev:
Grym Demobil!

Hur många % är spons;-)

Tack, det låter och syns jäkligt bra! wink

Tja, jag gissar kanske 60-80% spons. big_smile

/Håkan
Senast redigerat av Skyracer (2 juni 2005)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

2lateuloose
543 Inlägg
2 juni 2005
#6
skööönt att se någon få spons på bra prylar.... mina sponsrade RF prylar plågade vi som faan men dom bara spelade & spelade.. dom gick aldrig sönder!..  det enda problem vi hade var att stegen inte gillade att få mer en 16v i sej så dom gick i protect.. men de var lätt fixat..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

235 Inlägg
3 juni 2005
#7
Hur gör man för o få spons med ljud?

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

859 Inlägg
3 juni 2005
#8
Jadu, känningar. Tidigare visat att man är duktig på att bygga billjud osv. kan vara bra grejjer.

/Theo


Skyracer
917 Inlägg
3 juni 2005
Trådstartare
#9
Jag fick spons genom att gå in till BRL Globen och säga "Hej, jag har en Skyline som skall synas överallt, vad kan ni göra?" Och på den vägen är det. Värt att notera är att jag inte bara sponsras med prylar utan de bygger allt åt mig också, byggmaster är Robert Norin.

Har nog aldrig kommit över 16 v. ligger runt 13.9 tror jag som mest. big_smile

/Håan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

6 851 Inlägg
3 juni 2005
#10
Ja det är kul med spons, men skulle det inte kännas bättre om du byggde själv. Jag får spons av Brl i Jkpg på baslåda m.m. Men jag bygger själv då det känns mycke bättre att visa vad man själv kan..


2lateuloose
543 Inlägg
4 juni 2005
#11
Jag skulle oxå hellre vilja bygga själv el. iaf. få vara med!.. men jag kan tänka mej att vissa tycker det är skönt att slippa den biten & bara koncentrera sej på Motor, design & annat till bilen..

Vill man ha spons får man fråga.. har man något dom gillar.. bil, attitud, m.m. kan det ju gå vägen!..

men välj innan vilka märken du skulle vilja synas med & fråga dom som har dom!:.

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Skyracer
917 Inlägg
10 juni 2005
Trådstartare
#12
Tiaz skrev:
Ja det är kul med spons, men skulle det inte kännas bättre om du byggde själv. Jag får spons av Brl i Jkpg på baslåda m.m. Men jag bygger själv då det känns mycke bättre att visa vad man själv kan..

Nej, det skulle kännas kasst för jag kan inte bygga. Så det skulle inte vara någon mening med att visa upp. smile

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Skyracer
917 Inlägg
10 juni 2005
Trådstartare
#13
CoSmoZ skrev:
Jag skulle oxå hellre vilja bygga själv el. iaf. få vara med!.. men jag kan tänka mej att vissa tycker det är skönt att slippa den biten & bara koncentrera sej på Motor, design & annat till bilen..

Vill man ha spons får man fråga.. har man något dom gillar.. bil, attitud, m.m. kan det ju gå vägen!..

men välj innan vilka märken du skulle vilja synas med & fråga dom som har dom!:.

Precis, jag koncentrerar mig på att köra bilen, det är det roligaste. Sen saker som bilstereo, trim, däck, lack, bilvårdsprodukter t.ex. får jag spons på. Ja, jag kör kanske inte alltid heller för det gör flickvännen ibland... big_smile

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

1 634 Inlägg
10 juni 2005
#14
Upp med lite bilder nu då:)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Skyracer
917 Inlägg
10 juni 2005
Trådstartare
#15
Bilen är hos lacksponsorn (www.UltimateStyling.se) men får tillbaka den imorgon, så skall ta lite bilder i helgen. Bara det slutar regna så förbaskat! sad

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö


Sök