Retroprojekt vw mk1. Ny lack inredning och till en början orginalmotor. Byggs mest för skoj på gata och bana, ingen slut tid för projektet är satt än:) Plåt arbete pågår
Har börjat bearbeta och slipa på fälgarna. Centrum blir svart och ytterkant ska bli blankpolerad sen hela fälgen klarlakerad=) tror det kan bli ganska bra faktiskt or?
Så brukar man givetvis få en del uppmuntran när humöret sviker=)
slet ur maskin igår jag och garage polaren fick ett ryck tänkte inte plocka ur maskin men nu är det gjort och motorrum skall tvättas och lackas.
Blir ju helt klart lättare att byta kamrem osv=) upptäckte att jag måste byta lite damasker till drivaxlarna.
Att få ut motorn var enkelt inga jobbiga bullt som hade rostat eller satt fast ingen rost är precis som om bilen vart doppad i tecktyl innan och efter montering.
Det började spåra lite när motorn helt spontant plockades ur nu är jag inne på att bygga en motorsport golf Med halvbur åtminstone frpgan lyder dock om man skall köpa en finess bur eller bygga en egen? Någon som har några tankar?
Ikväll efter jobbet blir det en runda till min kära mk1a, haft mkt bestyr med jobbet nu sistone Och ungen somberäknas ploppa ut i slutet av januari blir förhoppningsvis en runda på fredag med:)
tvättat upp styrväxel m.m mkt fint skick typ ingen rost alls.
på börjat tvättning av motorrum, det svarta är rostskydd inga bulltar eller delar har knappt vart angripna av rost totalt sett mkt gott skick på bilen.