Åkt fast i en fartkamera! vad händer!?

exxoritaz
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Tja!

Åkte fast i en fartkamera nu i veckan på R41 mot varberg!
Körde i drygt 85/km och det var på en 70 väg..
Om 2 månader är min prövotid över!
Någon som har åkt fast tidigare i en fartkamera? Vad händer!?

Danne_gg KTH Ingenjör;)
17 mars 2012 · 391 Inlägg

Du får böter?tongue

Four rings to rule them all!
bengank
17 mars 2012 · 55 Inlägg

"Åkte fast i en fartkamera"
Sprang kameran ifatt bilen och du fick skriva på några papper eller?

exxoritaz
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Danne_gg skrev:
Du får böter?tongue

Antar det med, men kommer dom ta körkortet oxå!? O hur lång tid tar de innan boten kommer!?

martinn
17 mars 2012 · 2 624 Inlägg

Nej du kommer inte förlora körkortet men du kommer få böter smile

Senast redigerat av martinn (17 mars 2012)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
volvofoxy
17 mars 2012 · 33 Inlägg

körkortet rycker ju inte om du bara körde 15 km för fort. jag körde 65 på en 50 sträcka förra veckan och fick bara böter . har för mig det är 20 eller 30 km/h över gränsen för att kortet ska rycka.

Volvo 854 "Juicy" (1995)
FLindgren
17 mars 2012 · 5 089 Inlägg

Troligtvis så kommer det komma hem en sur feminist som kommer skälla ut dig tills du slänger körkortet på henne!

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
exxoritaz
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Nybergrobin
17 mars 2012 · 2 378 Inlägg

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

frostyman
17 mars 2012 · 120 Inlägg

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

Syns inte ansiktet alls så blir inget av det. Möjligtvis kanske nån lapp kommer hem till bilens ägare där han kan ange vem som körde. De flesta säger ju då att dom inte vet vem som körde.

Varför tror du så många fäller ner solskyddet?

Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Saab 9-5 (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 mars 2012 · 13 742 Inlägg

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

du har rätt att nega till brottet om dom så har världens bästa bild

det är upp till varje person och man har rätt att dra det till rätten där personer som har rättsliga kunskaper istället för att en polis ger dig en dom


jag har fått bild på mig när jag kör förfort en klockren bild där det syns tydligt att det är jag

strulade en hel del innan dom ens lyckades delge mig misstanken om brott då jag vägrade skriva på

tillslut delgav dom mig muntligt dock ej underskrivet

och efter 1månad kom det ett brev på posten där dom lagt ner fortkörningen det var 75km/h på 60väg

att dom slösar resurser på en sån fortkörning kan jag inte förstå och jag kommer aldrig erkänna hastighets överträdelser och bevisligen lönar det sig

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
nesum
17 mars 2012 · 695 Inlägg

Att fälla ner solskyddet funkar bra, polisens problem är juh om de va du som körde, inte varför du inte körde.. Har själv nekat en halvbra bild med ett inbetalningskort på 2500kr som damp ner i brevlådan och de gick hur bra som helst..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 mars 2012 · 13 742 Inlägg

nesum skrev:
Att fälla ner solskyddet funkar bra, polisens problem är juh om de va du som körde, inte varför du inte körde.. Har själv nekat en halvbra bild med ett inbetalningskort på 2500kr som damp ner i brevlådan och de gick hur bra som helst..

om alla skulle neka till trafikbrotten skulle vi slippa det här töntiga fortkörnings tjafset

spelar ingen som helst roll om man kör 10-20km/h för fort på bra vägar

om dom satte en fartkamera på en 30sträcka skulle jag inte bry mig men att dom sätter dom för att tjäna så mycket pengar som möjligt är bara larvigt
och fyller ingen samhällsviktig funktion alls

liksom att polisen åker runt på motorvägen och sätter fast folk som kör 120 på 110väg


näe nekade alla skulle polisen få direktiv ganska omgånde att inte stoppa folk för sånna fortkörningar

och istället bry sig om allvarligare grejer

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
nesum
17 mars 2012 · 695 Inlägg

Growe skrev:

nesum skrev:
Att fälla ner solskyddet funkar bra, polisens problem är juh om de va du som körde, inte varför du inte körde.. Har själv nekat en halvbra bild med ett inbetalningskort på 2500kr som damp ner i brevlådan och de gick hur bra som helst..

om alla skulle neka till trafikbrotten skulle vi slippa det här töntiga fortkörnings tjafset

spelar ingen som helst roll om man kör 10-20km/h för fort på bra vägar

om dom satte en fartkamera på en 30sträcka skulle jag inte bry mig men att dom sätter dom för att tjäna så mycket pengar som möjligt är bara larvigt
och fyller ingen samhällsviktig funktion alls

liksom att polisen åker runt på motorvägen och sätter fast folk som kör 120 på 110väg


näe nekade alla skulle polisen få direktiv ganska omgånde att inte stoppa folk för sånna fortkörningar

och istället bry sig om allvarligare grejer

Jag kommer ALDRIG erkänna en hastighetsöverträdelse.. Jag blev tagen på en 90 sträcka en gång, dom ville plocka lappen på plats, jag erkände inte och hur dom än försökte med "nerskriven hastighet" så erkände jag aldrig, grejjen va ju den, att den nerskrivna hastigheten innebar att jag hade fått behålla körkortet men med duktigt KRAFTIGA böter, så helt plötsligt hade dom fixat att inte KUNNA ta mitt k-kort själva, dom hade juh precis begått tjänstefel som jag dessutom hade vittne på då min far satt bredvid, plus att hastigheten va juh faktiskt nerskriven av dom själva. Jag lämnade platsen me körkortet i behåll.. Och efter 6månader kom en lapp om nedlagt brottsmål...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
gamlingen
17 mars 2012 · 5 198 Inlägg

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

Föraren MÅSTE kunna identifieras om det ska bli böter.

nesum
17 mars 2012 · 695 Inlägg

gamlingen skrev:

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

Föraren MÅSTE kunna identifieras om det ska bli böter.

Japp, "trafikvettsböter" ÄR personliga....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Nyman1337 Hhehehehhest
17 mars 2012 · 375 Inlägg

Man ska aldrig skriva under en bot om inte länsman gör en deal så det blir lindrigare än vad det skulle blivit

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
rickylicious Webbutvecklare
17 mars 2012 · 2 369 Inlägg

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Klart att du kan neka. Du kan slå ihjäl någon mitt på torget och blåneka om du vill.

Annars kan man ju stå för vad man gör också, men det verkar ju inte vara ett alternativ nu för tiden...

Edit: Sen kan man ju göra som många konstigt nog gör att man först tar körkort och accepterar trafikreglerna. Sen skiter man i det och nekar när man åker fast med argumentet "Jag tycker man får köra för fort". Även detta kan användas i mitt första exempel. Slå ihjäl någon mitt på stan och säg sedan "Jag tycker man får döda folk". Jättesmart logik..... smile

Senast redigerat av rickylicious (17 mars 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
exxoritaz
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Growe skrev:

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

du har rätt att nega till brottet om dom så har världens bästa bild

det är upp till varje person och man har rätt att dra det till rätten där personer som har rättsliga kunskaper istället för att en polis ger dig en dom


jag har fått bild på mig när jag kör förfort en klockren bild där det syns tydligt att det är jag

strulade en hel del innan dom ens lyckades delge mig misstanken om brott då jag vägrade skriva på

tillslut delgav dom mig muntligt dock ej underskrivet

och efter 1månad kom det ett brev på posten där dom lagt ner fortkörningen det var 75km/h på 60väg

att dom slösar resurser på en sån fortkörning kan jag inte förstå och jag kommer aldrig erkänna hastighets överträdelser och bevisligen lönar det sig

Ok! Vilket är bäst, skita i och svara på doms papper lr svara o skriva typ *Förare okänd* tongue

discokapten Kapten på disco!
17 mars 2012 · 1 729 Inlägg

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

Om du inte vet, var tyst.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang