5244
Sök

Skadad bil vid försäljning!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 mars 2012
Bara jag som vill ha en bild? tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

113 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Jo det är ju synd man inte var hårdare på det!hmm men men nu har man lärt sig till nästa gång!smile

5 198 Inlägg
21 mars 2012
tkd_rille skrev:
Men ts står som ägare när de kör iväg. Så de är ju som och skita sig själv i näven.  Otur och än mer otur att den ar oförsäkrad. Du skulle totalvägrat låta dem köra ifrån utan att ha gjort någon form av försäkring på bilen.

Dock så finns det papper på att den är såld och det är det datumet som registreras

KHRacing
21 mars 2012
tkd_rille skrev:
Men ts står som ägare när de kör iväg. Så de är ju som och skita sig själv i näven.  Otur och än mer otur att den ar oförsäkrad. Du skulle totalvägrat låta dem köra ifrån utan att ha gjort någon form av försäkring på bilen.

Det man kan göra ( i framtiden) är att ringa sitt bolag o meddela dem klockslaget när fordonet
lämnar gården, så har man ryggen helt fri, även om han även haft det nu med.

Det är KÖPARENS plikt att ringa & försäkra fordonet inann han kör från platsen (eller innan)

Jag hade aldrig i världen tatt tebaxs en trasig/krockad bil!
Senast redigerat av KHRacing (21 mars 2012)

5 198 Inlägg
21 mars 2012
KHRacing skrev:
tkd_rille skrev:

Det man kan göra ( i framtiden) är att ringa sitt bolag o meddela dem klockslaget när fordonet

Det är säljarens plikt att ringa & försäkra fordonet inann han kör från platsen (eller innan)

Snarare köparen som ska fixa det..

Muttley
21 mars 2012
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:

Dock så finns det papper på att den är såld och det är det datumet som registreras

Bilen blir inte registrerad på nya ägaren förrän de har registrerat det faktiskt. Så de är som kh säger att man ska se till att bilen är laglig när den åker iväg. I med att ägaren har ansvar för sitt fordon. Stod ju även på transportstyrelsen.  Därför ska man vägra att lämna över nycklar innan de kör. Vill de handla får de ju köra lagligt från platsen. Jag har själv gjort som ts har gjort men aldrig haft denna enorma otur som de hade.

Så ansvaret ligger ju på ägaren.  Tråkigt men  sant.

KHRacing
21 mars 2012
gamlingen skrev:
KHRacing skrev:
tkd_rille skrev:

Det är säljarens plikt att ringa & försäkra fordonet inann han kör från platsen (eller innan)

Snarare köparen som ska fixa det..

Du fattade garanterat att jag skrev fel. så varför kommentera ? roll

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
21 mars 2012
Efter läst om sånna hära incidenter så har jag alltid när sålt bilar sagt till köparen att jag inte står för ett skit så fort han lämnat min uppfart. Hänt 2 gånger att jag lånat ut dator för att nya ägaren ska kunna fixa försäkring.

Skriver även alltid kvitto med tid och datum.

Inte min bil.. inte mitt problem.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

12 086 Inlägg
21 mars 2012
Viggen9-3 skrev:
Bilen var ej påställd och inte heller försäkrad!
Och jag gav förslaget om att dom skulle hämta bilen dagen efter då försäkring och påställning hade ägt rum! Eller att ta den på trailer! Men de envisades om att dom skulle köra bilen hem samma kväll!
Men nu står bilen hemma hos mej och jag fick en kvaddad bil och gav pengarna tillbaka!

Amen vafan!

Aja, inte mycket att diskutera, du kan ju fetglöma att han kommer tillbaka och köper bilen trasig igen.
Ägarbytet sker när pappret är påskrivit, sen att det inte är registrerat är en annan sak.

Ungdoms Räser
425 Inlägg
22 mars 2012
Då hade ju jag kunnat köpa en bil sen köra in i ett träd och skylla på att ratten lossnade?
Har man inte kontrollerat bilen noga är man dum. Är hjärnan dum får kroppen lida.

2 982 Inlägg
22 mars 2012
Isaksson5 skrev:
Då hade ju jag kunnat köpa en bil sen köra in i ett träd och skylla på att ratten lossnade?
Har man inte kontrollerat bilen noga är man dum. Är hjärnan dum får kroppen lida.

du menar plånboken ... ?

Ungdoms Räser
425 Inlägg
22 mars 2012
Rock-Star skrev:
Isaksson5 skrev:

du menar plånboken ... ?

I detta fall plånboken tongue

155 Inlägg
22 mars 2012
Blev mera intresserad av varför skruvarna till hjulet lossnade. Var det du som monterat hjulet och dragit skruvarna?

113 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Bilen har stått länge och ej varit rörd på hjulen! Och innan han köpte den körde jag ca 2 mil med den! Sen hände det där då han köpt bilen och åkt iväg!

5 198 Inlägg
22 mars 2012
väldigt påpassligt.... bra sätt att ångra ett köp

113 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Ja det kändes precis som att dom ändrade sig och tog chansen att ångra köpet!hmm

Ungdoms Räser
425 Inlägg
22 mars 2012
Nu är frågan. Kan han gå med på att du ångrar att du tog tillbaka bilen som han ångrat sig att köpa? tongue

24 Inlägg
22 mars 2012
Hoppas ju dock att du inte gav tillbaka alla pengarna till köparen för han åkt iof iväg med en hel bil o kom tillbaka med en krockad/skadad bil.

och du har ingen som hellst skuld till saken bara problemet o bli av med de igen

113 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Jo jag gav han alla pengar!hmm blev så less att stå och bråka efter vägen kl 23:00 så jag sa att jag tar skiten!hmm

Sök