22 mars 2012
Trådstartare
Det är en seriös tråd - inte en novell.
Skulle jag velat skriva med korrekt Svenska så hade jag gjort det? Ser inte något problem i att använda en svordom här och där då tråden fortfarande har samma budskap, förutom att det är ett extra ord med.
Jag tycker inte om allt jag läser i Aftonbladet då det inte tilltalar mig, men det är varken på grund av rubriksättningen eller journalistens förmåga att skriva- utan det är innehållet.
Om du klickar dig in på en tråd som råkar ha "f*n" eller felstavat kanske (knske t.ex.) så ger du f*n i att svara? Oavsett om personen inne i tråden har skrivit en mindre artikel som skulle passat i diverse biltidningar eller "illustrerad vetenskap" ? Man svarar på det man känner för, så är det. Sen om någon ger bleka f*n i att svara p.g.a. en svordom så har dem nog större problem än med svordomen i fråga.
Hur många av dina vänner eller familjemedlemmar svär inte minst en gång per dag? Hur gör du själv när det går utför med något du håller på?
Det är lätt att vara moraltant och generalisera utan att ha tänkt kring helheten.
Och jag hoppas att jag, genom detta inlägg, bevisat att jag är fullt kapabel till att skriva normalt, men jag gör ett val att skriva med svordomar, och det är inte på något vis för att jag saknar ord för att istället berätta det jag vill, utan för att det helt enkelt är ett mer negativt laddat ord, på samma sätt som "vacker" låter mer positivt än "snygg" så låter "fan" mycket mer negativt än "attan".
Och JA, jag vet att det finns svordomar i den här texten.
Sen att du går helt off-topic och börjar diskutera kring min attityd istället för att svara på min fråga är verkligen märkligt för mig. Tycker man om något så vill man väl bredda kunskaperna och sprida så mycket BRA som möjligt, istället för att Kevin, 15 år, går in och skriver man gör si och så som kan leda till precis vad som helst? På Internet kan man vara vem som helst, det är det som är så märkligt. Medans ni med "Team dBAkuten!" vet man iallafall håller på aktivt inom billjud, varpå jag värderar erat svar högre än Kevins. Det får mer "knowledgepoints" eller vad man ska säga.
Men det är som sagt helt upp till dig om du vill skita i en fråga tack vare en svordom, jag får helt enkelt köra med en rcakontakt och koppla allting så att jag inte kan styra med fade på HU. Hade bara varit trevligt med större inställningsmöjligheter då man trots allt lägger ner en del tid på det man gillar att hålla på med.
Nu blev inlägget för långt så jag blir tvungen att avrunda istället för att fortsätta. Min mage kurrar alldeles för högt och påminner mig väl om att det är matdags. Hejsvejs.
p.s har aldrig varit medlem på "lunarstorm" dock har jag ett konto på Twostrokerider då jag behövde hjälp med min peugeot speedfight 2. d.s
Senast redigerat av DanneSundin (22 mars 2012)