tujbo skrev:
Fråga är alltid bra om man inte vet

Om du trycker ner dynan i bakkant så sitter där 1 vikbart bläck som du viker upp på var sida sen är det upp och fram med det så är det loss.
Nu känner jag mig smått efterbliven, vad sjutton är ett bläck?

Kom nyss in då jag mekar ute så blev ljuset ett problem..
Drönirettab skrev:
På min 240 satte jag en jordkabel vid den bulten, sedan drog jag jordkabeln till ett kopplingsblock så att flera jordkablar kan kopplas separat.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/14406/968123_l21mhg.jpgMan får dock kolla upp så att bulten inte får för lite gängor kvar i hålet, med tanke på att fästet ska klara av en krock. Gängan verkar vara fingäng, så det funkar inte att bara ta en vanlig bult och stoppa dit om man vill byta ut.
Bra bild! Man får slipa och så själv va?

Vad ska man köra för papper? har 600 200 och 1200 våtslip hemma tror jag..
Det andra steget VÄGRADE slå på med gamla kablaget och slog inte ens blixtrar om pluskabeln när jag skulle koppla in den (råkar alltid dra skruvmejseln mot metallen i steget..) fast säkringen var hel.. Dock satt plus lite halvt på batterit.

Annars kanske det är jordningen som spökar...? för han jordar väl inte om han ligger på pälsmatta? skon var ju helt rostig, mest det jag tänkte på!

Testade ta loss plussan från kabelskon och bara drog på'na direkt på skruven men ingen joy..
Fast vid de flesta testerna drog jag självklart ut minuskabeln på batterit!
Tog lite bilder på grejorna som det är nu.. om ni har några åsikter/synpunkter om något jag borde göra annorlunda..
![http://www.bilddump.se/bilder/20120322182131-217.208.119.23.JPG]()
![http://www.bilddump.se/bilder/20120322182134-217.208.119.23.JPG]()
Och jaa, jag vet att alla skruvar sticker ut skit mycket men dem ska sågas av sen lödas dit en liten tennklump eller dra en liten svetsloppa så att de inte kan komma ut ur eventuella vibrationer. Dämpmattan vid elementet tänkte jag en "improviserad baffel" eftersom jag inte byggde någon så försökte jag stadga upp lite iallafall.. annars är inner och ytterplåten på dörren täckt med ett lager var..
Och det är tänkt så här: bilden på dörren framifrån, så ska de två framdörarna se ut, delningsfiltrerna sitter i dom.. sen går output från dem till bakdörrarnas högtalare genom "stolpen" i mitten och sen genom plastslang till innerdörr på bakdörr.. slutsteget till att driva allt detta ligger i skuffen stumt monterat på en träplanka, som ska spännas fast med biltema buntband som jag redan har och likadant med baslådan!
Så är det någon som har åsikt på "bygget" så kan ni ju säga till om ni ser något som ser galet ut! det blev lite offtopic nu men kändes onödigt att starta en ny tråd.
Iallafall, har dragit kabeln längs med listen (borrade hål i torpedväggen) pluskabeln alltså, och behöver ta bort sätet för att dra in den i skuffen på något schysst sätt! (under mattan i slutet och under sätet sitter de andra kablarna.
Tror ni att det får plats en 22mm2 och 1 8mm2 kabel där, plus RCA och högtalarkablar?
Sen när jag och höll på och rev där hittade jag något kuligt, nämligen någon sorts "låda" längst fram till höger vid passagerarplatsen. Vad är det för en mystisk låda? står "BOSCH" och typ "electronics" eller något, sitter fast i en hållare så såg inte riktigt. Går en fet kabel som går att likna med en förstorad scart-kabel.
Glömde tyvärr att ta kort på den.. *facepalm*
Iallafall! hur långt är det från jordpunkten till slutsteget? Steget ligger tryckt mot baksätet!