Företagstext på civilbilar?

mertin306 Fartdåre
22 mars 2012 · 131 Inlägg

Tjena!

Eftersom det har blivt j*vligt svårt att känna igen civilare nu för tiden (inga extra antenner/bakspeglar osv) så tänkte jag bara höra hur ni lättast känner igen dom?

Samt om det kan vara vilken bil som helst. Kan dom t.ex. köra "firmabilar" med text på sidan? t.ex. "Lasses bygg" etc.

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Slaylix tratt
22 mars 2012 · 353 Inlägg

mertin306 skrev:
Tjena!

Eftersom det har blivt j*vligt svårt att känna igen civilare nu för tiden (inga extra antenner/bakspeglar osv) så tänkte jag bara höra hur ni lättast känner igen dom?

Samt om det kan vara vilken bil som helst. Kan dom t.ex. köra "firmabilar" med text på sidan? t.ex. "Lasses bygg" etc.

Alla jag har varit med om är rutorna bak tonade. Finns säkert de utan, men de jag har sett så har de varit mörktonat där bak. De strävar ju efter att inte synas, men de kör tydligen vadfan som helst nuförtiden.

Det med företagstext tror jag inte de kör med.

mertin306 Fartdåre
22 mars 2012 · 131 Inlägg

Slaylix skrev:
Alla jag har varit med om är rutorna bak tonade. Finns säkert de utan, men de jag har sett så har de varit mörktonat där bak. De strävar ju efter att inte synas, men de kör tydligen vadfan som helst nuförtiden.

Det med företagstext tror jag inte de kör med.

Men tonade rutor kör ju jättemånga omkring med, inte något "kännetecken" direkt...

Okej, bara undrade eftersom jag såg en jääävligt suspekt vit volvo v70 innan idag med nått byggföretags logga på sidan.

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Slaylix tratt
22 mars 2012 · 353 Inlägg

mertin306 skrev:

Slaylix skrev:
Alla jag har varit med om är rutorna bak tonade. Finns säkert de utan, men de jag har sett så har de varit mörktonat där bak. De strävar ju efter att inte synas, men de kör tydligen vadfan som helst nuförtiden.

Det med företagstext tror jag inte de kör med.

Men tonade rutor kör ju jättemånga omkring med, inte något "kännetecken" direkt...

Okej, bara undrade eftersom jag såg en jääävligt suspekt vit volvo v70 innan idag med nått byggföretags logga på sidan.

Just de jag menar, många kör ju med det, men civilare kan ju alltid ha de så att säga. Men en v70 med företagslogga, finns jättemånga små byggfirmor som inte kör stora pickups osv på jobb utan enkelt har en gammal sliten v70.

nordstromj
22 mars 2012 · 1 772 Inlägg

Får dom ha reklam på sina bilar? Tänkte eftersom det alltid står ANA trollhättan på bakre regskylten på alla saabar iaf. Eller menar du att dom ska ha påhittade namn? Verkar långsökt tycker ja..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Tommty
22 mars 2012 · 218 Inlägg

inga antenner? möter civilare så gott som varje dag och de har antenner. måste ju ha en särkanal till kommunikation. Sen så har de flesta hella extraljus fram, 2st. Oftast V70/9-5. Standardfärger vit,röd och svart.

tja....typ standarden för att se en civilare.

Sen så har ju vissa då tonade rutor,extraspeglar m.m.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
mertin306 Fartdåre
22 mars 2012 · 131 Inlägg

Många civilare har antenner, dom flesta nya har inte det dock. Iallafall i Malmö.

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Mobeerg carzy
23 mars 2012 · 461 Inlägg

Och dessa bilar med företagsloggor osv finns, men då är det inte några som ska ut o stoppa fartsyndare utan är till för andra ändamål..

Team BSG
Noxxer
23 mars 2012 · 1 482 Inlägg

Senaste civilbilen jag såg var på essingeleden. Volvo V70, lite väl ren för väderleken men men. Körde alldeles för fort som vanligt. Nere i södra länken så körde han om.

Till min stora förvåning sitter han och messar eller nått på telefonen.

Ajja i stockholm är det iaf ganska lätt att känna igen dom. Rena och svarttonade bakrutor och kör som idioter.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang