3833
Sök

Volvo 850 t5 magnetventil

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Upptäckte idag när jag skulle kolla grundladdet att det inte gjorde någon skillnad om jag hade kabeln i magnetventilen eller inte.Va kan man då tro är problemet? Mvh Andreas

Skaune
24 mars 2012
Drunk skrev:
Upptäckte idag när jag skulle kolla grundladdet att det inte gjorde någon skillnad om jag hade kabeln i magnetventilen eller inte.Va kan man då tro är problemet? Mvh Andreas

att din magnet ventil kanske är kaputt? wink

820 Inlägg
24 mars 2012
T-Gul_ skrev:
Drunk skrev:

att din magnet ventil kanske är kaputt? wink

hehehehehe

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Då bör det ju vara så att jag åker på 1bars grundladd vilken inte är så jävlaballt big_smile

820 Inlägg
24 mars 2012
Drunk skrev:
Då bör det ju vara så att jag åker på 1bars grundladd vilken inte är så jävlaballt big_smile

haha njaaaa..nån stygging har nog vrede på lilla klockan då..

820 Inlägg
24 mars 2012
eller så har wg'n rostat fast..

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:
Drunk skrev:

Hehe jo det lär ju vara jag själv då har bytt turbo å vill ställa in grundladdet.Får väll skruva ner å prova med en annan magnetventil

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
masseT5R skrev:

Njaa ny 19t från volvo ;P

820 Inlägg
24 mars 2012
Drunk skrev:
masseT5R skrev:
Drunk skrev:

Hehe jo det lär ju vara jag själv då har bytt turbo å vill ställa in grundladdet.Får väll skruva ner å prova med en annan magnetventil

nä funka det med den andra turbon så ska det vara lungt..men nu är ju frågan vilken klocka du fick med..den kan vara ställd på 1 bar direkt ur lådan..haka ur skiten å skruva ut den tre varv å testkör lite..

Skaune
24 mars 2012
ladet styrs via styrboxen o man ska inte ställa de manuellt

820 Inlägg
24 mars 2012
T-Gul_ skrev:
ladet styrs via styrboxen o man ska inte ställa de manuellt

jo men han sa ju att han hade magnet..så ja.lite mer info om på chip å yadda så kan vi nog lösa det

820 Inlägg
24 mars 2012
Drunk skrev:
masseT5R skrev:

Njaa ny 19t från volvo ;P

ahaa och det satt där innan en 15 g eller?

820 Inlägg
24 mars 2012
fukk du kör ju med steg 4 chip hehe

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Det är ju grundladdet jag ska ställa å det ställs inte via styrboxen.Mitt ladd som jag kör på styrs via styrboxen Atm steg4 3system luftfilter ljusblå spridare osv

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Tänkte bara om det fanns någon mer som hade råkat ut för att bilen laddar samma utan å ha kontakten i magnetventilen.Men får väll prova med en annan

Skaune
24 mars 2012
Drunk skrev:
Tänkte bara om det fanns någon mer som hade råkat ut för att bilen laddar samma utan å ha kontakten i magnetventilen.Men får väll prova med en annan

jag borde kanske inte svara i denna tråden då jag inte e helt hmm "fokuserad", men om du drar ut sladden till magnet ventuilen får du ju såklart grundladdet? 0,45 bar?

820 Inlägg
24 mars 2012
Drunk skrev:

nä är ju så att går magneten vidare till döden..så ska du få ett grundladd..men prova pysa skiten å se vad som händer..

820 Inlägg
24 mars 2012
T-Gul_ skrev:
Drunk skrev:

jag borde kanske inte svara i denna tråden då jag inte e helt hmm "fokuserad", men om du drar ut sladden till magnet ventuilen får du ju såklart grundladdet? 0,45 bar?

gött skål..haha

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Det är ju det jag inte får laddar stabilt 1.0bar ;/

820 Inlägg
24 mars 2012
Drunk skrev:
Det är ju det jag inte får laddar stabilt 1.0bar ;/

har du bytt alla slangar så den tex inte pyser redan vid slangen till klockan?

Sök