Lossa/Ta bort/Spänna Insynsskyddet V70 -97

grymmebulten
25 mars 2012 · 56 Inlägg

Hej. har en liten fråga om hur man  tar sig ann & lossar Insynsskyddet på en v70 -97?
Vart sitter skruvarna ?
Hur går ja tillväga att spänner "rullgardinen"?
Upptäckte igår nämligen att den inte ville dra tillbaka sig så den är slapp som en ...... tongue big_smile!!

Tacksom för frågor & Svar! big_smile big_smile

BudgetDunkaren Osponsrad
25 mars 2012 · 1 631 Inlägg

Om du menar det insynsskyddet där bak så sitter dom gissningsvis under hatthyllan.. så du får kolla i bagaget om du hittar några skruvar/bultar att lossa på smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
grymmebulten
25 mars 2012 · 56 Inlägg

japp menade den, har ej nån hatthylla. ser bara massa plastbitar, dock inga skruvar (kolla som hastigast igårkväl)

BudgetDunkaren Osponsrad
25 mars 2012 · 1 631 Inlägg

menar du det stora "täcket" du drar ut över bagaget ?   jag blandade ihop V70 och S70 wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Christian S
25 mars 2012 · 4 816 Inlägg

grymmebulten skrev:
Hej. har en liten fråga om hur man  tar sig ann & lossar Insynsskyddet på en v70 -97?
Vart sitter skruvarna ?
Hur går ja tillväga att spänner "rullgardinen"?
Upptäckte igår nämligen att den inte ville dra tillbaka sig så den är slapp som en ...... tongue big_smile!!

Tacksom för frågor & Svar! big_smile big_smile

den sitter inte fast med några skruvar utan det är bara att skjuta ihop den lite (så att den blir kortare) så får du ur piggarna ur hålen som är i panelen wink

hur du ska spänna den har jag ingen aning om.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
K-JACK
25 mars 2012 · 13 Inlägg

Finns inga skruvar pappskalle tongue.. Bara "före åt sidan". Som Christian beskrev!..

grymmebulten
25 mars 2012 · 56 Inlägg

jo ja fattar att de bara är o ta den åt nån sida men vill ÖPPNA DEN! så ja kan se eller ta bort hela jävla rullhorgardinen så ja kan ev laga den/köpa ny eftersom den inte rullar tillbaka sig!

Sjööberg
25 mars 2012 · 2 Inlägg

man frållar med sunt.....

Opel Ascona B "Rallybil" (1976)
grymmebulten
25 mars 2012 · 56 Inlägg

Frållar tongue ?

Sjööberg
25 mars 2012 · 2 Inlägg

trä din förhud över hans big_smile

Opel Ascona B "Rallybil" (1976)
Christian S
25 mars 2012 · 4 816 Inlägg

grymmebulten skrev:
jo ja fattar att de bara är o ta den åt nån sida men vill ÖPPNA DEN! så ja kan se eller ta bort hela jävla rullhorgardinen så ja kan ev laga den/köpa ny eftersom den inte rullar tillbaka sig!

om du gör så som jag skrev så får du ut den ur bilen och då lär du ser hur den sitter ihop?
du måste ändå göra som jag skrev om du vill byta ut den du har idag mot en ny/bättre begagnad wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
25 mars 2012 · 4 816 Inlägg

sen undrar jag varför du du skapade en tråd här under motorteknik när det gäller insyningsskyddet i bagagen?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
grymmebulten
25 mars 2012 · 56 Inlägg

Okay!..  måste vart blind för såg inte ditt förra inlägg, men sa testa de du sa!.

Den frågan får du nog fråga Mårten_teknik big_smile

K-JACK
26 mars 2012 · 13 Inlägg

pappskalle tongue tongue:

fredde_petermann
17 juni 2012 · 233 Inlägg

Det var ju busenkelt trodde de skulle vara mycket värre :-)

Senast redigerat av fredde_petermann (17 juni 2012)

Audi frälst
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang