info om polisbilar

JoggaNr1
18 oktober 2006 · 62 Inlägg

TyranN skrev:

Fuckface skrev:
Men sen får man ju se till hur det egentligen ligger till, polisen har kanske inte mycket mer under huven, men oftast så har de BETYDLIGT mer bakom ratten än de flesta på våra vägar.

Dra inte ett streck över alla. När jag åkte på Skövde vägen förra veckan så blev jag o morsan omkörda av en polis bil som låg lite över 130 (morsan hängde på för att kolla men vågade inte över 130). Notera att inte sirenerna var på.  Runt 10 minuter senare kom det en ambulans som inte heller hade sirenerna på som jag skulle tro låg runt 110-120, på en 90 väg. Det finns poliser med betydligt mindre i huvet än privatpersoner, vissa poliser verkar tro att de får köra hur fort de vill och på vilket sätt de vill bara för att de är just poliser.

De behöver bara ha sirenerna på om det behövs!! Alltså mycket trafik tätbebyggt också vidare, då kör dom med sirenera på!! Tror du dom behöver varna älgarna på lansvägen dom gör nog som dom vill ändå!?   :P

Codreanu
20 oktober 2006 · 50 Inlägg

snuten e omogna som jagar en för att man kör fort!

a_glad
20 oktober 2006 · 293 Inlägg

Codreanu skrev:
snuten e omogna som jagar en för att man kör fort!

du menar alltså att alla borde få köra hur fan dom vill på vägarna ?

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Jonni
20 oktober 2006 · 1 256 Inlägg

vaalle skrev:
tyranN!

i tjänst får en polis köra över hastighets gränserna,även om dom inte fått larm om nåt..

och angånde hästar så frågade jag en polis o han sa ca 250hk i en v70n

Poliserna åker V70 med 2.5T maskiner som är "chippade"

MEN!

Polisen har oxå väääääldigt många kg last i sina bilar.. Så det är väldigt lätt att åka ifrån en polisbil om man har en motorcykel eller snabb bil på småvägar, för dom har väldiga problem med väghållning har jag fått höra big_smile

_Jerkan_ Chaufför
20 oktober 2006 · 131 Inlägg

wrapman skrev:

EyeLighter skrev:
Sthlm polisen har fått en V70N R.



Polisen följer upp till 180km/h sen så måste dom anropa för att få klartecken att Fortsätta följa efter. Har sett reportage om detta på tv iaf.

Varför och vad skulle polisen med en R till?

Vad ska någon överhuvudtaget ha en R till om inte polisen
skulle kunna ha en?

adde_p airbrush rookie
20 oktober 2006 · 136 Inlägg

polisen har det mäktigast vapnet , helikoptern.. närmare omöjligt att dra den, och polisbilarna har nåt som kallas RADIO, dem anropar varje jävla radiobil i hela länet så dem har ditt reg nr och vilken väg du kör på, det är så 70% av alla som smiter åker dit, det står bara en bil 1 mil längre fram eller vid nästa avfart och tar dig..
här i södertälje för några år sedan va det en tv reporter från nått bilprogram som försökte dra snuten  med en lamborgini, han åkte dit så det bara skrek om det..
polisen har MÅNGA bilar dem kan sätta efter dig om det skulle vara så, och varför folk lyckas smita är att dem blir släppta, fara för allmänheten..

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
adde_p airbrush rookie
20 oktober 2006 · 136 Inlägg

dem har ofta också saab 95-aero med 250 hk orginal, plus chips och skit.. dem går bra..  har själv kört en wink

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

lundwall skrev:

Rillskoo skrev:
Polisen har avtal med volvo och saab så varför köpa en corvette som inte körs och bara står stilla..?i

Polisen har massa bilar som inte är Volvo och SAAB. Varför skulle deras avtal med Volvo och SAAB påverka andra bilinköp? På 80-talet körde Gbg-polisen en Porsche, flera Ford Taunusar, nån Granada, och senare nåt så fult som "grodan"-varianten på Scorpion, flera olika varianter på pickups, SUV:ar, vans osv.

ger dig lite kött på benen:
http://www.utryckningsfordon.se/ sen klickar du på "fordonstyper" -> "Polisbilar"

man lever bara en gång så lev väl!
Nizze_
30 november 2007 · 56 Inlägg

Bullo skrev:

lundwall skrev:

Rillskoo skrev:
Polisen har avtal med volvo och saab så varför köpa en corvette som inte körs och bara står stilla..?i

Polisen har massa bilar som inte är Volvo och SAAB. Varför skulle deras avtal med Volvo och SAAB påverka andra bilinköp? På 80-talet körde Gbg-polisen en Porsche, flera Ford Taunusar, nån Granada, och senare nåt så fult som "grodan"-varianten på Scorpion, flera olika varianter på pickups, SUV:ar, vans osv.

ger dig lite kött på benen:
http://www.utryckningsfordon.se/ sen klickar du på "fordonstyper" -> "Polisbilar"

Inte riktigt uppdaterad dendär ..

Zoom Zoom
Saab_bojan
30 november 2007 · 28 Inlägg

TyranN skrev:

Fuckface skrev:
Men sen får man ju se till hur det egentligen ligger till, polisen har kanske inte mycket mer under huven, men oftast så har de BETYDLIGT mer bakom ratten än de flesta på våra vägar.

Dra inte ett streck över alla. När jag åkte på Skövde vägen förra veckan så blev jag o morsan omkörda av en polis bil som låg lite över 130 (morsan hängde på för att kolla men vågade inte över 130). Notera att inte sirenerna var på.  Runt 10 minuter senare kom det en ambulans som inte heller hade sirenerna på som jag skulle tro låg runt 110-120, på en 90 väg. Det finns poliser med betydligt mindre i huvet än privatpersoner, vissa poliser verkar tro att de får köra hur fort de vill och på vilket sätt de vill bara för att de är just poliser.

Jag håller med det finns sånna som utnyttjar att de´är poliser och tror att dom får köra hur fort som helst...  Jag fick höra av en kompis som hade inbrott i sin verksta och dom stal firma bilen.. polisen talade om att över 70 km/h fortsätta jaga för faran för andra  offer ska hamna i fara

Senast redigerat av Saab_bojan (21 december 2007)

Det är fegt att sparka på dom som redan ligger...
NissanMotorsport
1 december 2007 ·

är det här alla som sett en snutbil och varvat på lite, och sen skryter om att dom "dragit " den, samlas?

NeoPHreaK
1 december 2007 · 124 Inlägg

dom "säger" att dom är orginal men vem kan tro det?

Betygsätt gärna bilen och vad du tycker, så gör ja lika så!
Volvo 960 16v Turbo "S90R - Back To Original" (1992)
Mackanol
1 december 2007 · 2 079 Inlägg

SupraDupraFly skrev:
är det här alla som sett en snutbil och varvat på lite, och sen skryter om att dom "dragit " den, samlas?

det stämmer, varför inte joina:P

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Streammen Kalaskillen
1 december 2007 · 246 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Kalixvansinne skrev:
okay smile tack för svaren! men jag gjorde int tråden för att skryta (fuckface)! wink Vill bara veta hur frot dom går så man vet ungefära hur fort bilen behöver gå för man vill ju int tappa kortet!

Så du tror...att snuten inte har sett din reg plåt?

Måste dom inte ta dig på bargärning för att kunna fälla dig för nått? eller har jag hört helt fel i alla dess år?

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
RichardC Fartdåre
1 december 2007 · 378 Inlägg

Streammen skrev:

THEBADGUY skrev:

Kalixvansinne skrev:
okay smile tack för svaren! men jag gjorde int tråden för att skryta (fuckface)! wink Vill bara veta hur frot dom går så man vet ungefära hur fort bilen behöver gå för man vill ju int tappa kortet!

Så du tror...att snuten inte har sett din reg plåt?

Måste dom inte ta dig på bargärning för att kunna fälla dig för nått? eller har jag hört helt fel i alla dess år?

Polisen avbryter jakten för att inte utsetta andra för fara. Men de betyder inte att dom inte filmat dig och då åker dit så de skriker om de. Lika bra att stanna. Slippa vårdslöshet och skit.

TICen är till salu säljs billigt.
_Spawned_ Maskinförare
1 december 2007 · 1 163 Inlägg

Finns väl ingen anledning till varför man INTE skulle stanna om polisen ligger bakom med blåljus på.. dock finns det utrycknings fordon som utnyttjar sina blå ljus.. det har jag varit med om.. och det är inget skämt, har också hört det av dom som jobbar inom yrket att det lätt blir att man kan "råka" slå på blåljuset när det är mkt trafik osv, för att fortare komma tillbaka till stationen. jag har själv sett det med egna ögon också, då får ni tro att det är en skröna eller inte.. så är det iaf..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
gunsnroses
1 december 2007 · 44 Inlägg

Polisens bilar är fabrikstrimmade, och dem som inte är det är lätt trimmade av deras egna motortekniker. Dem har alltid 20-30hk extra jämtemot orginalbilen, samt att toppfarten är lite högre (10-15 extra). Dock så har polisen en hel del extrautrustning som lägger till några kilon och då aggerar den som orginalbilen i alla fall.

Att försöka sticka från polisen i en bil som är lika snabb eller något snabbare är inte att rekommendera. Polisen har kon/ban/jakt-körning som en praktisk tentamen som inte är enkel att klara. Många som tror sig kunna köra får göra denna flera gånger. Dessutom så har dem inte samma tunnelseende och är inte lika stressade som den jagade. Sedan utvecklas man mer och mer då dem ofta är ute i trafiken och kör snabbt då något händer samtidigt som alla bilar runt omkring gärna flyttar sig för polisen men ej för den jagade. Dock så kommer polisen aldrig jaga så pass galet att deras jobb sätts på risk.

Om man nu skulle få för sig att sticka ifrån polisen så får man dra iväg och hålla sig gömd ett tag. Om dem hittar dig 2 timmar senare i bilen behöver det inte betyda att det var du som körde den just då, dvs du blir inte fälld för brottet. Du säger bara att du inte vet vem som körde och håller dig till det. Deras "vi vet att du"-lekar är bara ett sätt att få dig att erkänna, visar dem inga bevis så erkänner man inte. Ett tips är att inte köra hem direkt, eller till dina föräldrar då detta brukar vara den första platsen de kollar. Även om man inte blir fälld så håller dem koll på dig ett tag efter det.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att sticka då fortkörning och flykt är två helt olika brott. Fortkörning anses som ej allvarligt (till vissa begränsningshastigheter) då alla kör fort någon gång, även poliser när dem inte jobbar. Det är vardagsbrott helt enkelt.
Flykt är en helt annan sak, och blir man fångad kan man vänta sig knän i nacken mot asfalten och riktigt hårda tag, allvarligt alltså.

Nej sova, tenta imorgon sad

Edit: Ni som skriver att poliser uttnyttjar deras situation har helt rätt och vem hade inte gjort det? Försök inte att lura er själva med att det är poliser som är kriminella egentligen. Dem har lagen på sin sida och det finns inte mycket som säger att dem gör "fel". Jag kan babbla på om en hel drös med saker som jag själv vet om men jag känner inte för att kriminalisera lagen då jag tycker att dem gör helt rätt. Det är ju trots allt fortfarande de som sätter dit boven.

Senast redigerat av gunsnroses (1 december 2007)

volvotomten
1 december 2007 · 274 Inlägg

e inget speciellt i polisbilarna e vilken volvo som helst tex.
bilarna tas ut ur produktionen på volvo som vilken bils som helt lite andra bussningar mm men inge speciell motor mm. läggs på en massa kilon i form av utrustning sen som en annan skriver så avbryter de en jakt som  kan sluta illa istället för att äventyra andra trafikanter. Moget o spela tuff o säga att man drar en snut bil bevisar bara att man e omogen o ej kan stå för det man gjort!
som sagt polis bilar e inget speciellt med dom kanske annan mjukvara mm men inget special så sätt

Mortalis VW-nörd?
1 december 2007 · 4 332 Inlägg

Vilken jäkla fjortistråd detta är...detta säger väl allt:

Kalixvansinne skrev:
men hur fan kan en volvo på 210 häst gå 270!? dom väger ju int lite... Åhå! så dom måst fråga... men hur lång tid kan det ta att få klartecken då? Reg plåten köper man ju ända på funplate å skriver "azzkickr" wink

Vill ni nu veta hur ni ska köra ifrån polisen, give me a break..."e de möjligt" bla bla bla, fan langar ni knark eller, e la inget sånt forum, kört lite för fort, stanna o betala då, bättre de än att göra som idioten här i gbg som lekte getaway me sin turbo volvo o turbon ramla ur efter ett par km å de tog honom, då blire fan mer än lite böter...

simpann Living in the fastlane
1 december 2007 · 128 Inlägg

De kan ta hjälp av varandra och blåljusen de är deras största fördel o då behöver man ingen värsting motor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang