2720
Sök

info om polisbilar

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 december 2007
Ghost-ST skrev:
SÄPO rullar i många fina BMW-modeller med 400Hk+

(men dem väger ju aningen mer kan man ju säga...sen så är det sällan dem är ute och jagar "svenssons")

Inte så konstigt att dom väger en del eftersom det är pansarbilar som är både skott- och bombsäkra smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
1 december 2007
Nej polisens bilar är inga jäklans monsterbilar där "injengörer" har mixtrat med. det är vanliga svenssonbilar med dom lite mer effektfulla motoralternativen. inte mer än så.

Ingen som kommer ihåg att polisen köpte in saab då volvon började kränga för mkt i högre hastigheter?

hur kan bilarna kränga om tyska injengörer har bytt till "turbo-sport-r-rs über-tuning 2F2F"-krängingshämmare som folk påstår?

Piketbussarna är helt vanliga jävla vw bussar med knackande tdi motor. nej dom är inte heller trimmade.

Har vart i närheten av endel polisbilar, inte på fel sida av lagen utan för att utföra vissa reparationer, OCH JA polisen lämnar in sina bilar till vanliga firmor, tyvärr era James Bond och 2F2F kåta jävlar så har inte polisen ett högteknologiskt labratorium undermarken där dom bygger sina egna reservdelar av material från area 51 som dom lagar bilarna med.

Detta är hur en polisbil blir till. Polisen ringer till huvudkontoret på saab volvo osv och beställer vi säger 10 bilar.

Saab lägger ut en order på 10 vita saab 9-5kombi 2,3t och tillverkar dom. Bilarna koms sedan och hämtas av ett transportföretag och lämnar dom bilarna på en firma som stripar bilar. Där stripas bilarna och sedan skickas iväg till ja vart nu polisbilarna ska rulla. Sen avgör polisen hur all elektronik ska instaleras där eller på nån firma osv osv. TAAAAAAADAAAAAAAAAAA polisen har fått en ny bil. Tyvärr har den ju inte passerat massa trimningsfirmor och så men man kan ju inte få allt i världen.

Och nej polisen har med 98,9% säkerhet ingen corvette eller cossie eller nån annan frän sportbil, antagligen är det bara en skröna byggd på det faktum att polisen körde porche en gång i tiden doch inte würsting modell eller spec många men dom fanns obs. FANNS

allt detta vet jag för att min farmors, brors, barnbarns, kompis, pappas, chefs, dotters, man är polis och vet detta(obs ironi i sista meningen)

Smålänning
7 887 Inlägg
1 december 2007
Idag undrar jag om dom har så mycket mer effekt.
För X antal år sen så hade vi en granne hemma, som flyttade till villa sen, och han hade en f.d jaktpolisbil. En saab 900 16v sugis, men den gjorde 0-100 på typ 7-8 sekunder och det satt dubbla krängningshämmare på den. Kan tillägga att original gör dom 0-100 på ca 11 sek. Den saknar ha säger han ibland smile gick som fan tongue

Men nuförtiden så är dom väll chippade till typ steg 1 för att orka konka på utrustningen.

Kan tillägga att ambulanser som det nämts om någonstans i tråden är spärrade vid 170m blås, just för att förarna inte har någon större utbildning i att köra fort.

Om du kan dra en polisbil?
Beror på... Du har kanske din bil, den enda du har, och alla verkar vara så rädda om sina bilar, eftersom dom kör i krypfart även över små asfaltkanter.
Polisen har många bilar, och dom är inte rädda om sina, så när du ligger och kryssar över kanter och farthinder så kommer dom flygande efter dig wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

431 Inlägg
1 december 2007
Turbomatte skrev:
Nej polisens bilar är inga jäklans monsterbilar där "injengörer" har mixtrat med. det är vanliga svenssonbilar med dom lite mer effektfulla motoralternativen. inte mer än så.

Ingen som kommer ihåg att polisen köpte in saab då volvon började kränga för mkt i högre hastigheter?

hur kan bilarna kränga om tyska injengörer har bytt till "turbo-sport-r-rs über-tuning 2F2F"-krängingshämmare som folk påstår?

Piketbussarna är helt vanliga jävla vw bussar med knackande tdi motor. nej dom är inte heller trimmade.

Har vart i närheten av endel polisbilar, inte på fel sida av lagen utan för att utföra vissa reparationer, OCH JA polisen lämnar in sina bilar till vanliga firmor, tyvärr era James Bond och 2F2F kåta jävlar så har inte polisen ett högteknologiskt labratorium undermarken där dom bygger sina egna reservdelar av material från area 51 som dom lagar bilarna med.

Detta är hur en polisbil blir till. Polisen ringer till huvudkontoret på saab volvo osv och beställer vi säger 10 bilar.

Saab lägger ut en order på 10 vita saab 9-5kombi 2,3t och tillverkar dom. Bilarna koms sedan och hämtas av ett transportföretag och lämnar dom bilarna på en firma som stripar bilar. Där stripas bilarna och sedan skickas iväg till ja vart nu polisbilarna ska rulla. Sen avgör polisen hur all elektronik ska instaleras där eller på nån firma osv osv. TAAAAAAADAAAAAAAAAAA polisen har fått en ny bil. Tyvärr har den ju inte passerat massa trimningsfirmor och så men man kan ju inte få allt i världen.

Och nej polisen har med 98,9% säkerhet ingen corvette eller cossie eller nån annan frän sportbil, antagligen är det bara en skröna byggd på det faktum att polisen körde porche en gång i tiden doch inte würsting modell eller spec många men dom fanns obs. FANNS

allt detta vet jag för att min farmors, brors, barnbarns, kompis, pappas, chefs, dotters, man är polis och vet detta(obs ironi i sista meningen)

Hej!

Har väldigt bra kontakt med en av polisens egna reperatörer här i Södertälje.
Dom har haft en Sierra Cosworth i början på 90-talet.
Sen har även vissa av volvo & saab bilarna åkt in på BSR och chippats.

Ser inte att han har någon anledning att ljuga om det, eftersom han är en nära vän.

mvh

sixten
252 Inlägg
1 december 2007
nya "vägpoliserna" i sthlm har väl volvos nya dieslar på 150hk om jag inte minns fel?

410 Inlägg
1 december 2007
Ghost-ST skrev:
SÄPO rullar i många fina BMW-modeller med 400Hk+

(men dem väger ju aningen mer kan man ju lugnt säga...sen så är det sällan dem är ute och jagar "svenssons")

Med Vänlig Hälsing

Säpo??? vilken del av säpo har dom fina BMW-modellerna? är du ens medveten om vad Säpo sysslar med? det är för helvete inte nån james bond film vi snackar om utan Svenska Säpo. Säpo jobbar otroligt mycket i skuggan det är väldigt sällan så att säpo griper folk dom står för spaning övervakning och liknande. Sen kopplar dom in vanliga polisen för att ett gripande ska ske. Klart dom har rätten att gripa men om en från säpo griper en misstänkt terrorist så avslöjar han sin identitet. Inte att föredra om du ska skugga någon misstänkt. Och om nu säpo ska skugga en bil tror du inte säpo väljer en vanlig bil utan något som helst utmärkande. Jag menar har du en BMW så har du redan gjort det lättare för kriminella att identifiera och lägga märke till dig. Och hur vet jag det jo flickvänens pappa jobbar på säpo har pratat en hel del med honom. Så nej Säpo kör inte köningsegg eller ubertrimmade BMW eller har en klocka med inbyggt krypskyttegevär.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
1 december 2007
Natural skrev:
Turbomatte skrev:

Hej!

Har väldigt bra kontakt med en av polisens egna reperatörer här i Södertälje.
Dom har haft en Sierra Cosworth i början på 90-talet.
Sen har även vissa av volvo & saab bilarna åkt in på BSR och chippats.

Ser inte att han har någon anledning att ljuga om det, eftersom han är en nära vän.

mvh

ok och vad hade dom den cossien till då? utställning eller körde på strippen? och en till fråga. Var cossien målad? annars har den nog bara rullat som tjänstebil.

Menar du maskinmässigt reparatör eller hur menar du?

Skulle gärna vilja se bevis på denna såkallade cossie. mina bevis för mina påståenden finns hos polisen och vägverket, det är bara att ringa och fråga.

1 Inlägg
1 december 2007
Vi har stora delar av skånespolis bilar på verkstaden och dom är inte trimmade bara helt vanliga v70 xc70 och v40.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 december 2007
GOLF_17 skrev:
Vi har stora delar av skånespolis bilar på verkstaden och dom är inte trimmade bara helt vanliga v70 xc70 och v40.

v40?

Trodde inte polisen körde med dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

431 Inlägg
1 december 2007
Jadu, Dom körde sparreluder med den, vad brukar dom använda polisbilarna till?
Har inte sett den själv, men kan kolla med honom ifall han kan skaffa fram bättre bevis smile

Han är lite allt i allo,  Mest servicar blir det, hjulbyten mm. (Mindre arbeten)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
1 december 2007
Hakan_J skrev:
THEBADGUY skrev:
Kalixvansinne skrev:
okay smile tack för svaren! men jag gjorde int tråden för att skryta (fuckface)! wink Vill bara veta hur frot dom går så man vet ungefära hur fort bilen behöver gå för man vill ju int tappa kortet!

Så du tror...att snuten inte har sett din reg plåt?

Spelar ingen roll om dom sett plåten om dom inte får stopp på bilen,kan ju inte dömma bilägaren för fortkörning,man kan ju ha lånat ut bilen smile

Du har "lånat" ut bilen till vem??

kan du inte svara på det är du juh rätt körd.. "Öhhh kommer inte ihåg" hmmm busted

eller " JA det var till Anderas Snilleblixt Johansson " jaha kan vi få hans telenummer och adress tack   öhhh Busted

dom nöjer sig inte med jaha men tack så mycket då var det inte du alltså  men då lägger vi ner detta målet

Mvh// Okim // Jocke

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
1 december 2007
hehe  här i UD o stenungsund rullar det  V70 D5or låter o går som violken dieselstånk som hellst

har inte med sverige o göra men för ett visst X antal år sen så hade Norska Polisen en Lotus Omega o jaga Mc förare med smile hade varit kul o se... (Källa Norsk polare som har blivit om körd av dom)

Mvh// Okim // Jocke

654 Inlägg
1 december 2007
SÄPO och/eller nat. insatsstyrkan har ett antal bilar som är bepansrade. T ex en Chrysler Voyager med takbox. Men för det mesta är det standardbilar med krut i.
Vet om en Audi A6 3.2 Quattro civilmålad....

Smurfen
103 Inlägg
1 december 2007
Okim skrev:
Hakan_J skrev:
THEBADGUY skrev:

Så du tror...att snuten inte har sett din reg plåt?

Spelar ingen roll om dom sett plåten om dom inte får stopp på bilen,kan ju inte dömma bilägaren för fortkörning,man kan ju ha lånat ut bilen smile

kan du inte svara på det är du juh rätt körd.. "Öhhh kommer inte ihåg" hmmm busted

eller " JA det var till Anderas Snilleblixt Johansson " jaha kan vi få hans telenummer och adress tack   öhhh Busted

dom nöjer sig inte med jaha men tack så mycket då var det inte du alltså  men då lägger vi ner detta målet

Eftersom jag tycker det är intressant med lagar och sådant eftersom jag är mycket ute på vägar och åker på nattliga event inte alltid lagligt eller att bilen är fullt ut heller. Så jag lyssnar ofta på ruben på fredagar. Där har han sagt rakt ut att det är polisens skyldighet att ta reda på vem som körde bilen vara sig det gäller fartkamera eller något annat. Så om du skulle köra ifrån dem och de bara har ett reggnumer  så skulle de inte ens göra något utao att kanske ha mer koll nästa gång de ser bilen. Lika om du åker genom en fart kamer. De kollar bilens ägare och närmaste anhörig. Barn sambo syskon. Annars inget mer. Det får de inte göra. De kan inte bara kolla upp någon om inget brott eller så har hänt. Kan inte kolla upp någon bara för att de vill. Jag har frågat om en bekant kan kolla upp mig för hon är polis men det kan hon inte.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Smurfen
103 Inlägg
1 december 2007
Stod väl i bilsport för ett par år sedan att en av bröderna som åkte cossie hade en gamal civil bil. Alltså den ena av dem var ev FD civil polisbil. En svart och en grå svart cossie var det. En stylad och en trimmad. Detta är bara nått som ligger i minne. Men om någon kunde kolla vore det skoj.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

5 198 Inlägg
1 december 2007
Robyn_021 skrev:
koppartaket skrev:
Kalixvansinne skrev:
Nån som vet vad det är för effekt i dagens polisbilar? och hur fort går dom egentligen?

Vet inget om effekten men jag har hört att dom är elektroniskt spärrade vid 270 km/h, jag vet en kille som körde ifrån polisen med en 3000 gt  big_smile

det är klart:)

Jag kan oxå köra i från dom ,, med audi 100-94 no problemas,,,

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
1 december 2007
VWSmurfen skrev:
Okim skrev:
Hakan_J skrev:

Eftersom jag tycker det är intressant med lagar och sådant eftersom jag är mycket ute på vägar och åker på nattliga event inte alltid lagligt eller att bilen är fullt ut heller. Så jag lyssnar ofta på ruben på fredagar. Där har han sagt rakt ut att det är polisens skyldighet att ta reda på vem som körde bilen vara sig det gäller fartkamera eller något annat. Så om du skulle köra ifrån dem och de bara har ett reggnumer  så skulle de inte ens göra något utao att kanske ha mer koll nästa gång de ser bilen. Lika om du åker genom en fart kamer. De kollar bilens ägare och närmaste anhörig. Barn sambo syskon. Annars inget mer. Det får de inte göra. De kan inte bara kolla upp någon om inget brott eller så har hänt. Kan inte kolla upp någon bara för att de vill. Jag har frågat om en bekant kan kolla upp mig för hon är polis men det kan hon inte.

FAN VA BRA  då skall ja packa bilen full med trimm o så skall ja skita i alla fartkameror som finns o aldrig mera stanna för en snut kör ja bara  ifrån dom o  inte låter mig bli stannad så är juh saken biff!  bara du inte blir stannad i nästa gatukorsning så är du juh hemma hmmm ATT man inte har tänkt på det vettö??

tror inte riktigt på det seddu  Dom har skylldighet säger du juh tror du dom skiter i dig då?
Dom lägger allt tid på att hitta dig o bilen

kanske inte i Lappland men här ner i Göteborg o ja tror i sthlm så  gör dom nog sitt bästa för att ta dig..

Mvh// Okim // Jocke

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
1 december 2007
Ifall vi säger att du kör 220 blås o försöker dra snuten, du ser att snuten ligger bakom sedan så saktar dom in och försviner, då har dom tagit ditt regnummer och kommer komma på morgonen och dom är nog bra mycket surare då, en ifall du hade stannat direkt när du såg att dom låg bakom.

Ang effekten i polisbilar så finns det ett antal som har rätt så mycket i effekt (sa polisen jag snackade med) men dom behöver man ha special utbildning för att få köra
Senast redigerat av Smiley (1 december 2007)

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Smurfen
103 Inlägg
1 december 2007
Vad skönt att folk som kostat på massa saker och trimmat och styla och kört för fort kommer stanna och tycka att fan sp skönt. Blev bara av med kortet. Jag har varit där en gång då inte för att jag stanat. Utan annat och varit av med kortet 6mån. Så min läxa blev att om jag ändå åker så pass fort som närmare 200 så varför stanna. Jag är inte mer stressad av att polisen ligger bakom än innan. Kan man inte hantera situationen så råder jag inte folk att fortsätta. Då skall de stanna då de gör mer skada än annat. stress är livsfara. Men jag har då aldrig fått ett brev eller samtal eller något som besöt mig dagen efter. Har fått frågan ett par gånger om vem som körde bilen vid den tidpunktet när de senare stoppat mig för att de såg att det inte gick lagligt. Men de kan inget göra förutom att ha mer koll på mig. Jag äger mina bilar själv så jag kan inte åka förbi kameror för fort utan att åka dit. Men om bilen skulle stå på grannen skulle jag aldrig bromsa för att det står en kamera. Finns ett enelt sätt. Ring till polisen och fråga. Alla ni som inte tror det. Är enklare än att spekulera i saken.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Snickar guru
278 Inlägg
1 december 2007
Nu har jag läst igenom den här tråden, lr jag läste sida 1,2 och 8.
Varför så mkt "jag tror", "Min mosters snickares styvfarsas mamma hörde att han sa så så det måste vara så", osv.

Det märks att många här tror att polisen är oövervinliga och att dom har superbilar i sitt garage trimmade så dom värsta gatbilarna står i skuggan.
Visst polisen har en del udda modeller men nu på senare år så har dom egentligen ingen värsting. I sthlm har dom en 540 E39, dock är detta en säpo bil så jag vet inte riktigt om jag räknar den som en polis som är ute för att stoppa fartsyndare.
Ang köra ifrån polis som sett ens reg nr är inga problem, bara se till att dom inte sett ditt ansikte så är det inga problem. Går på fakta nu och inga spekulationer.
Oftast när en sådan sak händer orkar dom inte ens ringa/skicka brev men kan däremot ta upp det om du blir stoppad någon dag efter det då det ligger i deras bas.
Då svarar du: Jag vet inte vem som körde bilen vid tillfället. Saken är biff.
Alla ni som vet hur det här med polisen funkar och vad dom kan göra om man gör si och så. Hur många av er har kört ifrån polisen och kan säga att så här är det för jag har råkat ut för det. Inte att ni pratat med en polis om något då dom kan vara rätt bra på att spä på något för att göra folk rädda.
Ang vägspärrar m.m, visst har det hänt. Men en snutjakt är över så fort så dom inte hinner sätta upp någon vägspärr, kalla in fler bilar. Vi pratar alltså om någon minut lr 2 sen är det över. Om ens så mkt.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

Sök