info om polisbilar

Xtravagant 1337
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

stoffe_V70 skrev:

Det finns annat som SÄPO gör, som ansvara för säkerheten bland våra ledande politiker.
Säpo har bepansrade versioner av både 5 och 7-serien, med rätt bra med pulver i som 540i och 750i (tror dock inte de har någon M5:a). Det var ju en jäkla massa skriverier om hur Göran Persson kunde glida runt i en fet BMW och Volvo var upprörda över att han inte stödde svensk industri och hur det nu var. Svaret; SÄPO godkände inte Volvo som leverantör av säkerhetsbilar då de ansåg att de inte var tillräckligt säkra. Ja, SÄPO ansvarar för säkerheten för våra ledande politiker, därför skjutsar de runt toppen i feta BMWs med pansar. Göran beklagade sig till och med offentligt för att han blev skjutsad i en bil som stack i svenssons (och aftonblaskans) ögon, men det fanns inget han kunde göra åt saken då bedömningen var att BMWs säkerhetsfordon var bäst.

Det var inte själva "Volvo" bilen som Säpo ansåg vara osäker utan det var det att Volvo inte tillverkar sina bepansrade bilar utan det är ett utomstående företag som gör det i efterhand och det gillade inte Säpo.

Volvo blev lite stötta för att Persson kom till Volvo fabriken i en BMW. Vem hade inte blivit det...

Rättelse!
Säpos nya bilar är Mercedes...
S600 inget extra pulver!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 december 2007 · 6 170 Inlägg

Tänkte skriva något liknande vad nille skrev men han hann före så jag låter bli att skriva samma sak och säger bara att jag håller med.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ramrod
2 december 2007 · 674 Inlägg

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:
Var inte det här en polis "info" tråd? Eller handlar det om hur man kör ifrån en polis??  För om ni ska köra ifrån en polis kan ni väl hitta på något orginelt som funkar. Trampa på gasen kan vilken idiot som hellst tydligen...   Montera in ett flygrök-aggregat, spiklåda, eller mer hjärna innanför pannbenet... För ska ni köra ifrån en polis, med lagen & hela samhället på sin sida. Då ska ni ha en JÄVLIGT bra anledning att göra det också.   Ta det som en man istället. Stanna & betala!

Haha personer som du är för sköna, låt andra bestämma vad dom själva vill.
Det där ta det som en man talet har man ju hört för många ggr förut.
Så jävla löjligt sagt

Det är ju också ett sett att se det på..  Att alla skulle göra som man vill menar jag..   Köra som biltjuvar på vägarna eller i stan bland oskylldigt folk, riskera att förstöra egendom & skada folk för livet... bara låta andra göra som dom vill??   För den enkla anledningen att man inte vill få böter eller kanske bara prata med poliserna som vill stanna dig en stund..??  Ditt svar är löjligt!  lol

Senast redigerat av Ramrod (2 december 2007)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Ramrod skrev:

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:
Var inte det här en polis "info" tråd? Eller handlar det om hur man kör ifrån en polis??  För om ni ska köra ifrån en polis kan ni väl hitta på något orginelt som funkar. Trampa på gasen kan vilken idiot som hellst tydligen...   Montera in ett flygrök-aggregat, spiklåda, eller mer hjärna innanför pannbenet... För ska ni köra ifrån en polis, med lagen & hela samhället på sin sida. Då ska ni ha en JÄVLIGT bra anledning att göra det också.   Ta det som en man istället. Stanna & betala!

Haha personer som du är för sköna, låt andra bestämma vad dom själva vill.
Det där ta det som en man talet har man ju hört för många ggr förut.
Så jävla löjligt sagt

Det är ju också ett sett att se det på..  Att alla skulle göra som man vill menar jag..   Köra som biltjuvar på vägarna eller i stan bland oskylldigt folk, riskera att förstöra egendom & skada folk för livet... bara låta andra göra som dom vill??   För den enkla anledningen att man inte vill få böter eller kanske bara prata med poliserna som vill stanna dig en stund..??  Ditt svar är löjligt!  lol

Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg.
Sen när man läser dina svar så låter det som om du aldrig kör för fort?
Alla kör för fort, men är det inte fel det då? borde du inte ringa in till polisen och anmäla dig själv för vårdslöshet i trafiken då?
Sen vad vet du om jag lr någon annan riskerar någon annans liv? kanske är mitt i natten på en tom motorväg.
Men dubbelmoralen finns över hela nätet.. sånt är löjligt.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Xtravagant 1337
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

Håller delvis med!!
Du kan ju styra folk genom att skaffa lagar men det finns ju alltid dom som trotsar det.
Finns ju ingen möjlighet att hjärntvätta folk.
Hade alla varit laglydiga så hade polisen varit överflödig..

Det finns alltid fartsyndare och då gäller det att sköta det på bästa sätt.
Att polisen fortsätter jaga en bil i 200km/h i tätbebyggt område är väl inget man vill!
Bättre att avsluta jakten så ingen blir skadad!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Ramrod
2 december 2007 · 674 Inlägg

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:

Konstapeln skrev:

Haha personer som du är för sköna, låt andra bestämma vad dom själva vill.
Det där ta det som en man talet har man ju hört för många ggr förut.
Så jävla löjligt sagt

Det är ju också ett sett att se det på..  Att alla skulle göra som man vill menar jag..   Köra som biltjuvar på vägarna eller i stan bland oskylldigt folk, riskera att förstöra egendom & skada folk för livet... bara låta andra göra som dom vill??   För den enkla anledningen att man inte vill få böter eller kanske bara prata med poliserna som vill stanna dig en stund..??  Ditt svar är löjligt!  lol

Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg.
Sen när man läser dina svar så låter det som om du aldrig kör för fort?
Alla kör för fort, men är det inte fel det då? borde du inte ringa in till polisen och anmäla dig själv för vårdslöshet i trafiken då?
Sen vad vet du om jag lr någon annan riskerar någon annans liv? kanske är mitt i natten på en tom motorväg.
Men dubbelmoralen finns över hela nätet.. sånt är löjligt.

Du kan väl hålla dig till saken iallafall?   Vi snackar att köra ifrån eller stanna för en polis som vill stanna dig av en anledning.    Att köra fortare än tilllåtet & vårdlöshet är en annan sak.  Klart att alla kör fortare än skylten..  Jag är verkligen ingen paragraf ryttare. Tycker inte om sånt folk!   Men riskerna med att starta en biljakt i höga hastigheter med polis är för dummt bara! Alla risker det medför för medtrafikanter & gående oskyldiga.  Jag reagera bara på den moraliska biten i det...  Det är verkligen inte värt det.   Om du på motorvägen "Bara" riskerar ditt eget liv är väl kanske din egen sak kan tyckas.  Men varför skulle du vilja riskera att dö eller skadas för livet för hastighetens skull -om nu risken för en olycka är överhängande & du ändå kör för fort.  På en mörk ensam natt mitt på en sketen motorväg????   Det är den bristande moralen som tänder till i mig......

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
CharlieW
2 december 2007 · 227 Inlägg

till er som säger att polisen inte har några würsting bilar, va o cruisa i stan i somras och då stog de x antal misstänkta bilar utplacerade över stan så vi tog o kollade upp regnummer på 2 av dom iaf då stog dom på Svenska polisen i Stockholms län, utryckning... Bmw 760 och en Merca s500

Senast redigerat av AudiS2 (2 december 2007)

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
2 december 2007 · 426 Inlägg

dieselknackarna maxar ju på 215 km/h och är inte allt för kvicka dit.

/Street
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Ramrod skrev:

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:

Det är ju också ett sett att se det på..  Att alla skulle göra som man vill menar jag..   Köra som biltjuvar på vägarna eller i stan bland oskylldigt folk, riskera att förstöra egendom & skada folk för livet... bara låta andra göra som dom vill??   För den enkla anledningen att man inte vill få böter eller kanske bara prata med poliserna som vill stanna dig en stund..??  Ditt svar är löjligt!  lol

Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg.
Sen när man läser dina svar så låter det som om du aldrig kör för fort?
Alla kör för fort, men är det inte fel det då? borde du inte ringa in till polisen och anmäla dig själv för vårdslöshet i trafiken då?
Sen vad vet du om jag lr någon annan riskerar någon annans liv? kanske är mitt i natten på en tom motorväg.
Men dubbelmoralen finns över hela nätet.. sånt är löjligt.

Du kan väl hålla dig till saken iallafall?   Vi snackar att köra ifrån eller stanna för en polis som vill stanna dig av en anledning.    Att köra fortare än tilllåtet & vårdlöshet är en annan sak.  Klart att alla kör fortare än skylten..  Jag är verkligen ingen paragraf ryttare. Tycker inte om sånt folk!   Men riskerna med att starta en biljakt i höga hastigheter med polis är för dummt bara! Alla risker det medför för medtrafikanter & gående oskyldiga.  Jag reagera bara på den moraliska biten i det...  Det är verkligen inte värt det.   Om du på motorvägen "Bara" riskerar ditt eget liv är väl kanske din egen sak kan tyckas.  Men varför skulle du vilja riskera att dö eller skadas för livet för hastighetens skull -om nu risken för en olycka är överhängande & du ändå kör för fort.  På en mörk ensam natt mitt på en sketen motorväg????   Det är den bristande moralen som tänder till i mig......

Vi gör så här, prova någon gång att köra ifrån polisen så kommer du tillbaka sen och berättar hur svårt det var med din volvo med 500 hk.
Så kan jag få en utförlig redovisning på hur mkt risk det var att köra ifrån dom med din super volvo och då vill jag gärna veta skillnaden att köra ifrån någon vanlig person i sin v70 på ett motorvägs race ex.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
2 december 2007 · 426 Inlägg

bara polisen ger fan i att stoppa mig så ska jag inte köra från dom wink

/Street
PuttesPOV
2 december 2007 · 504 Inlägg

TyranN skrev:

Fuckface skrev:
Men sen får man ju se till hur det egentligen ligger till, polisen har kanske inte mycket mer under huven, men oftast så har de BETYDLIGT mer bakom ratten än de flesta på våra vägar.

Dra inte ett streck över alla. När jag åkte på Skövde vägen förra veckan så blev jag o morsan omkörda av en polis bil som låg lite över 130 (morsan hängde på för att kolla men vågade inte över 130). Notera att inte sirenerna var på.  Runt 10 minuter senare kom det en ambulans som inte heller hade sirenerna på som jag skulle tro låg runt 110-120, på en 90 väg. Det finns poliser med betydligt mindre i huvet än privatpersoner, vissa poliser verkar tro att de får köra hur fort de vill och på vilket sätt de vill bara för att de är just poliser.

Poliser får köra för fort, utan att ha blåljusen på. Blåljusen är bara ett sätt att påkalla fri väg. Samma gäller för alla andra hjälp och räddningsfordon... Behövs inte blåljusen, för att påkalla fri väg så används dom inte...

HÅRDROCK
PuttesPOV
2 december 2007 · 504 Inlägg

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:

Konstapeln skrev:

Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg.
Sen när man läser dina svar så låter det som om du aldrig kör för fort?
Alla kör för fort, men är det inte fel det då? borde du inte ringa in till polisen och anmäla dig själv för vårdslöshet i trafiken då?
Sen vad vet du om jag lr någon annan riskerar någon annans liv? kanske är mitt i natten på en tom motorväg.
Men dubbelmoralen finns över hela nätet.. sånt är löjligt.

Du kan väl hålla dig till saken iallafall?   Vi snackar att köra ifrån eller stanna för en polis som vill stanna dig av en anledning.    Att köra fortare än tilllåtet & vårdlöshet är en annan sak.  Klart att alla kör fortare än skylten..  Jag är verkligen ingen paragraf ryttare. Tycker inte om sånt folk!   Men riskerna med att starta en biljakt i höga hastigheter med polis är för dummt bara! Alla risker det medför för medtrafikanter & gående oskyldiga.  Jag reagera bara på den moraliska biten i det...  Det är verkligen inte värt det.   Om du på motorvägen "Bara" riskerar ditt eget liv är väl kanske din egen sak kan tyckas.  Men varför skulle du vilja riskera att dö eller skadas för livet för hastighetens skull -om nu risken för en olycka är överhängande & du ändå kör för fort.  På en mörk ensam natt mitt på en sketen motorväg????   Det är den bristande moralen som tänder till i mig......

Vi gör så här, prova någon gång att köra ifrån polisen så kommer du tillbaka sen och berättar hur svårt det var med din volvo med 500 hk.
Så kan jag få en utförlig redovisning på hur mkt risk det var att köra ifrån dom med din super volvo och då vill jag gärna veta skillnaden att köra ifrån någon vanlig person i sin v70 på ett motorvägs race ex.

Men jävla idioti... Vad är det för mening med att hålla på så? Varför riskera en massa? Kör fort på banan om du ska... Där sker det under ordnade former... På gatan riskerar du andras liv och säkerhet... Jag blir fan förbannad av att läsa allt det här... "Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg" Nä men visst... Blev du bäst i världen också när du köpte din M3:a? Eller fick du lämna ifrån dig ditt förstånd vid köpet?

HÅRDROCK
Pikey
2 december 2007 · 2 283 Inlägg

Ni verkar ha lite otur med Polisbilar där ni bor. De här nere i Halmstad har inte ens T5 bilar de har 2 aeros men det är ju inga värstingar heller...

R.I.P. Michael Jackson!
nooky Tidsoptimist
2 december 2007 · 184 Inlägg

Köra ifrån polisen borde väl vara svårare än att bara"åka ifrån" dom. Sist jag kolla har vi inte bara en polisbil i Gävle iaf. Dom är väl ett gäng som stänger in/blockerar din framkomlighet? Eller?

Jag försöker iaf...
C70
2 december 2007 · 424 Inlägg

PuppPutte skrev:

TyranN skrev:
Dra inte ett streck över alla. När jag åkte på Skövde vägen förra veckan så blev jag o morsan omkörda av en polis bil som låg lite över 130 (morsan hängde på för att kolla men vågade inte över 130). Notera att inte sirenerna var på.  Runt 10 minuter senare kom det en ambulans som inte heller hade sirenerna på som jag skulle tro låg runt 110-120, på en 90 väg. Det finns poliser med betydligt mindre i huvet än privatpersoner, vissa poliser verkar tro att de får köra hur fort de vill och på vilket sätt de vill bara för att de är just poliser.

Poliser får köra för fort, utan att ha blåljusen på. Blåljusen är bara ett sätt att påkalla fri väg. Samma gäller för alla andra hjälp och räddningsfordon... Behövs inte blåljusen, för att påkalla fri väg så används dom inte...

I vissa fall är det olämpligt att ha blåljus/sirén trots att det är ett trängande fall. 


Vissa tror ju att polisen inte får köra över gällande hastighet när blåljusen inte är på..! lol  Den diskusionen kommer säkert komma upp igen. Så jag kan döda den direkt! wink Polisen får köra precis hur fort dom vill även utan blåljus.

Senast redigerat av C70 (2 december 2007)

Okim Dra mig i draken!!!
2 december 2007 · 616 Inlägg

Säger så här vill man köra ifrån snuten visst gör så spela hero o skryt sen med polarn att M3an toppa 290 blås YeeEEE fränt

Allt e ett spel för er verkar det som så jag säger så här vill ni  vara med i lekan får ni  leken tåla.
får ni snuten i röven Sorry du förlora leken GAME OVER!!

Stå ditt kasst stanna ta din böter/straff.. va en man/kvinna


för mig får ni göra vad ni vill på vägarna  MEN
hittar jag min dotter under din bil så kommer du fan inte att få det lätt sen  jag personligen kommer jaga livet av dig tro mig...

Mvh// Okim // Jocke
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

PuppPutte skrev:

Konstapeln skrev:

Ramrod skrev:

Du kan väl hålla dig till saken iallafall?   Vi snackar att köra ifrån eller stanna för en polis som vill stanna dig av en anledning.    Att köra fortare än tilllåtet & vårdlöshet är en annan sak.  Klart att alla kör fortare än skylten..  Jag är verkligen ingen paragraf ryttare. Tycker inte om sånt folk!   Men riskerna med att starta en biljakt i höga hastigheter med polis är för dummt bara! Alla risker det medför för medtrafikanter & gående oskyldiga.  Jag reagera bara på den moraliska biten i det...  Det är verkligen inte värt det.   Om du på motorvägen "Bara" riskerar ditt eget liv är väl kanske din egen sak kan tyckas.  Men varför skulle du vilja riskera att dö eller skadas för livet för hastighetens skull -om nu risken för en olycka är överhängande & du ändå kör för fort.  På en mörk ensam natt mitt på en sketen motorväg????   Det är den bristande moralen som tänder till i mig......

Vi gör så här, prova någon gång att köra ifrån polisen så kommer du tillbaka sen och berättar hur svårt det var med din volvo med 500 hk.
Så kan jag få en utförlig redovisning på hur mkt risk det var att köra ifrån dom med din super volvo och då vill jag gärna veta skillnaden att köra ifrån någon vanlig person i sin v70 på ett motorvägs race ex.

Men jävla idioti... Vad är det för mening med att hålla på så? Varför riskera en massa? Kör fort på banan om du ska... Där sker det under ordnade former... På gatan riskerar du andras liv och säkerhet... Jag blir fan förbannad av att läsa allt det här... "Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg" Nä men visst... Blev du bäst i världen också när du köpte din M3:a? Eller fick du lämna ifrån dig ditt förstånd vid köpet?

Okey det verkar vara så att du har brist på hjärnceller då jag tagit upp det här innan men du inte har tagit åt dig av informationen.

Riskera andras liv? du riskerar andras liv lika mkt när du kör för fort dagligen som när jag är ute och kör för fort, och kom inte med att du aldrig kör för fort.
Sen när en polis blir ifrånkörd, vad vet du om under vilka omständigheter det sker?
Jag kör bana också men eftersom jag bor i sthlm och inte har lust att åka mantorp varje dag (25mil) samt att dom inte har öppet allt för många dagar om året för banevent för privat personer.
Nej jag lämnade inte mitt förstånd hemma och nej jag är inte bäst i världen, men jag utgör en mindre risk i trafiken än 85% av resten av alla trafik svenssons där ute med skrikande ungar, pillande på stereon etc. När man kör för fort koncentrerar man sig mer på trafiken.
Så som du skriver så kan jag läsa på dig direkt att när du väl kör fort har du inte så mkt koll för då hade du inte skrivit ett sånt där korkat inlägg.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Pikey skrev:
Ni verkar ha lite otur med Polisbilar där ni bor. De här nere i Halmstad har inte ens T5 bilar de har 2 aeros men det är ju inga värstingar heller...

Såvitt jag vet så har inte polisen i sthlm det heller, 2,4t lr vad dom heter (ej hemma på volvo) med 200-210 hk om jag inte minns fel.
I sthlm köper dom numera VW Transporters uteslutande verkar det som. Aldrig sett så mkt polisbussar i stan i år.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Okim Dra mig i draken!!!
2 december 2007 · 616 Inlägg

Konstapeln skrev:

PuppPutte skrev:

Konstapeln skrev:

Vi gör så här, prova någon gång att köra ifrån polisen så kommer du tillbaka sen och berättar hur svårt det var med din volvo med 500 hk.
Så kan jag få en utförlig redovisning på hur mkt risk det var att köra ifrån dom med din super volvo och då vill jag gärna veta skillnaden att köra ifrån någon vanlig person i sin v70 på ett motorvägs race ex.

Men jävla idioti... Vad är det för mening med att hålla på så? Varför riskera en massa? Kör fort på banan om du ska... Där sker det under ordnade former... På gatan riskerar du andras liv och säkerhet... Jag blir fan förbannad av att läsa allt det här... "Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg" Nä men visst... Blev du bäst i världen också när du köpte din M3:a? Eller fick du lämna ifrån dig ditt förstånd vid köpet?

Okey det verkar vara så att du har brist på hjärnceller då jag tagit upp det här innan men du inte har tagit åt dig av informationen.

Riskera andras liv? du riskerar andras liv lika mkt när du kör för fort dagligen som när jag är ute och kör för fort, och kom inte med att du aldrig kör för fort.
Sen när en polis blir ifrånkörd, vad vet du om under vilka omständigheter det sker?
Jag kör bana också men eftersom jag bor i sthlm och inte har lust att åka mantorp varje dag (25mil) samt att dom inte har öppet allt för många dagar om året för banevent för privat personer.
Nej jag lämnade inte mitt förstånd hemma och nej jag är inte bäst i världen, men jag utgör en mindre risk i trafiken än 85% av resten av alla trafik svenssons där ute med skrikande ungar, pillande på stereon etc. När man kör för fort koncentrerar man sig mer på trafiken.
Så som du skriver så kan jag läsa på dig direkt att när du väl kör fort har du inte så mkt koll för då hade du inte skrivit ett sånt där korkat inlägg.

Vi har hittat VM mästarn som kan Koncetrera Sig o köra fort sammtidigt plus hålla koll på trafiken smile Yeee sicket skämt!
SÅ du kan allt o vi andra inget?

vill se dig med två snutar bak plus trafik hur du beter dig  HAHAHAHAHAHAHA lägg av nu  vi vet att du kan  smile visa det på banan i stället så sluta vara bersserwisser...

Skiteri vad du kan inte kan . o jag ksiter i vad du har för bil du kan ha en Buggatti Veyron om du vill   det impar inte på mig endåååååå....

Mvh// Okim // Jocke
Hakan_J
2 december 2007 · 380 Inlägg

Okim skrev:

VWSmurfen skrev:

Okim skrev:

Du har "lånat" ut bilen till vem??

kan du inte svara på det är du juh rätt körd.. "Öhhh kommer inte ihåg" hmmm busted

eller " JA det var till Anderas Snilleblixt Johansson " jaha kan vi få hans telenummer och adress tack   öhhh Busted


dom nöjer sig inte med jaha men tack så mycket då var det inte du alltså  men då lägger vi ner detta målet

Eftersom jag tycker det är intressant med lagar och sådant eftersom jag är mycket ute på vägar och åker på nattliga event inte alltid lagligt eller att bilen är fullt ut heller. Så jag lyssnar ofta på ruben på fredagar. Där har han sagt rakt ut att det är polisens skyldighet att ta reda på vem som körde bilen vara sig det gäller fartkamera eller något annat. Så om du skulle köra ifrån dem och de bara har ett reggnumer  så skulle de inte ens göra något utao att kanske ha mer koll nästa gång de ser bilen. Lika om du åker genom en fart kamer. De kollar bilens ägare och närmaste anhörig. Barn sambo syskon. Annars inget mer. Det får de inte göra. De kan inte bara kolla upp någon om inget brott eller så har hänt. Kan inte kolla upp någon bara för att de vill. Jag har frågat om en bekant kan kolla upp mig för hon är polis men det kan hon inte.

FAN VA BRA  då skall ja packa bilen full med trimm o så skall ja skita i alla fartkameror som finns o aldrig mera stanna för en snut kör ja bara  ifrån dom o  inte låter mig bli stannad så är juh saken biff!  bara du inte blir stannad i nästa gatukorsning så är du juh hemma hmmm ATT man inte har tänkt på det vettö??

tror inte riktigt på det seddu  Dom har skylldighet säger du juh tror du dom skiter i dig då?
Dom lägger allt tid på att hitta dig o bilen

kanske inte i Lappland men här ner i Göteborg o ja tror i sthlm så  gör dom nog sitt bästa för att ta dig..

Du får tro vad du vill man faktum är att det är som han säger,finns inget ägarannsvar i sverige (som det finns i andra länder) alltså kan du som bilägare inte ställas till svar för vad nån annan har gjort med din bil tex kört för fort förbi en fartkamera,du har heller ingen skyldighet att ange vem som körde bilen vid tillfället.Sen är det högst troligt att dom gör all som dom kan att försöka stoppa dig om du försöker smita.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang