info om polisbilar

Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Okim skrev:

Konstapeln skrev:

PuppPutte skrev:

Men jävla idioti... Vad är det för mening med att hålla på så? Varför riskera en massa? Kör fort på banan om du ska... Där sker det under ordnade former... På gatan riskerar du andras liv och säkerhet... Jag blir fan förbannad av att läsa allt det här... "Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg" Nä men visst... Blev du bäst i världen också när du köpte din M3:a? Eller fick du lämna ifrån dig ditt förstånd vid köpet?

Okey det verkar vara så att du har brist på hjärnceller då jag tagit upp det här innan men du inte har tagit åt dig av informationen.

Riskera andras liv? du riskerar andras liv lika mkt när du kör för fort dagligen som när jag är ute och kör för fort, och kom inte med att du aldrig kör för fort.
Sen när en polis blir ifrånkörd, vad vet du om under vilka omständigheter det sker?
Jag kör bana också men eftersom jag bor i sthlm och inte har lust att åka mantorp varje dag (25mil) samt att dom inte har öppet allt för många dagar om året för banevent för privat personer.
Nej jag lämnade inte mitt förstånd hemma och nej jag är inte bäst i världen, men jag utgör en mindre risk i trafiken än 85% av resten av alla trafik svenssons där ute med skrikande ungar, pillande på stereon etc. När man kör för fort koncentrerar man sig mer på trafiken.
Så som du skriver så kan jag läsa på dig direkt att när du väl kör fort har du inte så mkt koll för då hade du inte skrivit ett sånt där korkat inlägg.

Vi har hittat VM mästarn som kan Koncetrera Sig o köra fort sammtidigt plus hålla koll på trafiken smile Yeee sicket skämt!
SÅ du kan allt o vi andra inget?

vill se dig med två snutar bak plus trafik hur du beter dig  HAHAHAHAHAHAHA lägg av nu  vi vet att du kan  smile visa det på banan i stället så sluta vara bersserwisser...

Skiteri vad du kan inte kan . o jag ksiter i vad du har för bil du kan ha en Buggatti Veyron om du vill   det impar inte på mig endåååååå....

Haha du är för skön, yttligare en som "vet" allt. Sen vad vet du om mina erfarenheter med polisen? Säger så här, ang polisjakter pratar jag om egna erfarenheter och inte sådant man hört på långväga.

Ang koncentrera sig när man kör fort gör alla på ett eller annat sätt.
Men att koncentrera sig som en 18 åring lr kunna läsa trafiken lite mer framför är 2 helt olika saker men det vet du ju såklart.
Jag är ingen besserwisser, pratar bara fakta just nu. Hade det varit något som jag inte upplevt lr varit 100 på hade jag aldrig svarat i denna tråd.

Sen när kom det på tal om vilken bil man har? Ser du någonstans i tråden att jag skrytit om min bil får du gärna visa var annars så tycker jag att du kan hålla dina moralkakor för dig själv.

Jag antar att du är en sådan där person som tror att killarna i GIS är odödliga för dom körde ifrån polisen och att det är helt omöjligt för en vanlig person än dom där "kändisarna" att göra det.

Sen har jag aldrig sagt att jag kan allt och ni kan inget. Ni kan säkert jätte mkt men dom flesta i den här tråden som siar om att köra ifrån polisen pratar utan erfarenhet av sådana saker.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Xtravagant 1337
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

Konstapeln skrev:

Du har satt dig på höga hästar så det spelar ingen roll längre vad du säger så kommer folk kommentera dina inlägg oavsett om de är riktiga eller falska..
Tyvärr är det så...

Sen förstår jag inte hur alla kan vara så imponerade av GIS..
det är ju bara idioter som kör för fort..
Kan inte vilken idiot som helst göra det??

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:

Konstapeln skrev:

Du har satt dig på höga hästar så det spelar ingen roll längre vad du säger så kommer folk kommentera dina inlägg oavsett om de är riktiga eller falska..
Tyvärr är det så...

Sen förstår jag inte hur alla kan vara så imponerade av GIS..
det är ju bara idioter som kör för fort..
Kan inte vilken idiot som helst göra det??

Egentligen skiter jag i vad folk tror lr ej, men stör mig bara på alla som tror så mkt här på garaget.
Dom senaste gis filmerna suger.
Sen nej det är inte bara idioter som kör för fort, är folk lika mkt idioter om dom kör lite för långsamt, inte röstar på samma parti som dig, inte köper samma mat som dig osv.
Så du menar att du aldrig kör för fort? det är väl en lögn.
Sen nej inte vilken idiot kan köra fort, lr jo på sätt men inte hålla sig på vägen.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Xtravagant 1337
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

Konstapeln skrev:

Nille_del_Mar skrev:

Konstapeln skrev:

Du har satt dig på höga hästar så det spelar ingen roll längre vad du säger så kommer folk kommentera dina inlägg oavsett om de är riktiga eller falska..
Tyvärr är det så...

Sen förstår jag inte hur alla kan vara så imponerade av GIS..
det är ju bara idioter som kör för fort..
Kan inte vilken idiot som helst göra det??

Egentligen skiter jag i vad folk tror lr ej, men stör mig bara på alla som tror så mkt här på garaget.
Dom senaste gis filmerna suger.
Sen nej det är inte bara idioter som kör för fort, är folk lika mkt idioter om dom kör lite för långsamt, inte röstar på samma parti som dig, inte köper samma mat som dig osv.
Så du menar att du aldrig kör för fort? det är väl en lögn.
Sen nej inte vilken idiot kan köra fort, lr jo på sätt men inte hålla sig på vägen.

Men snälla rara..
Nu börjar du bli okontrollerad..
En person som bryter mot en jävla massa regler för att spela in en film kan väl inte av allmänheten kallas för smart iaf..
Att man kör lite för långsamt kan vara för att dom är osäkra i trafiken och har väl inget med att göra att dom skulle vara dumma i huvudet!!

Sen vad detta har med mig att göra och om ifall jag kör för fort förstår jag inte..
Kör jag för fort så gör jag det på motorvägen och inte mitt inne i stan som GIS...

Men säkert är det så att det är "top of the line" förare som kör i GIS..
Ingen annan människa på jorden kan ens komma i närheten av dessa förare...
Det är snarare tur att inget hänt..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:

Konstapeln skrev:

Nille_del_Mar skrev:

Du har satt dig på höga hästar så det spelar ingen roll längre vad du säger så kommer folk kommentera dina inlägg oavsett om de är riktiga eller falska..
Tyvärr är det så...

Sen förstår jag inte hur alla kan vara så imponerade av GIS..
det är ju bara idioter som kör för fort..
Kan inte vilken idiot som helst göra det??

Egentligen skiter jag i vad folk tror lr ej, men stör mig bara på alla som tror så mkt här på garaget.
Dom senaste gis filmerna suger.
Sen nej det är inte bara idioter som kör för fort, är folk lika mkt idioter om dom kör lite för långsamt, inte röstar på samma parti som dig, inte köper samma mat som dig osv.
Så du menar att du aldrig kör för fort? det är väl en lögn.
Sen nej inte vilken idiot kan köra fort, lr jo på sätt men inte hålla sig på vägen.

Men snälla rara..
Nu börjar du bli okontrollerad..
En person som bryter mot en jävla massa regler för att spela in en film kan väl inte av allmänheten kallas för smart iaf..
Att man kör lite för långsamt kan vara för att dom är osäkra i trafiken och har väl inget med att göra att dom skulle vara dumma i huvudet!!

Sen vad detta har med mig att göra och om ifall jag kör för fort förstår jag inte..
Kör jag för fort så gör jag det på motorvägen och inte mitt inne i stan som GIS...

Men säkert är det så att det är "top of the line" förare som kör i GIS..
Ingen annan människa på jorden kan ens komma i närheten av dessa förare...
Det är snarare tur att inget hänt..

Så du menar att köra för långsamt inte kan vara lika farligt som att köra för fort på ex motorväg? Nu kanske risken att personen som kör för långsamt kör av minskar men risken för andra ökar då betydligt.

Ang regler så visst dom finns ju för en orsak, men känns som att alla bryter vi regler då och då och är mao dumma i huvudet också.

Ang dig så tog jag upp det eftersom du sa att alla som kör för fort är dumma i huvudet.
Du har alltså sagt nu till dig själv samt resten av garaget att dom är dumma i huvudet?

Ang förarna i Gis så är det folk som verkligen kan ratta och som du sa är det också tur att inget har hänt då även dom bästa kör av vägen.

Men jag tycker det är skillnad att köra vi säger 30-50 km/h för fort på motorväg, alt toppa bilen någon gång på en ej hårt trafikerad väg än att köra fullt ut konstant genom stan.
Visst har jag gasat genom stan också dock inte lika länge som dom.

En annan sak med GIS filmerna är att dom spelar in dom tidiga morgonar då det inte är så mkt folk ute. Undantag var väl den senaste filmen då dom körde på kvällen, en onsdag om jag inte missminner mig.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
2 december 2007 · 1 898 Inlägg
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

ExXtr3me skrev:
http://italy.indymedia.org/uploads/2005/04/lamborghini.jpg

Hade sverige fått en sådan så hade jag fått kalla fötter, lyckligtvis så kommer det inte bli så då svenska polisens budgett inte tillåter sådant big_smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
blacken
2 december 2007 ·

Det är dumt och korkat att köra ifrån bängen, det är bara att stanna och ta all skit som dom vill ge en. Det gäller bara att man har kört så att dom inte kan bötfälla en, hur mycket dom än vill.  Dessutom så är det vare sig en prestation ellr meriterande att göra det.

Okim Dra mig i draken!!!
2 december 2007 · 616 Inlägg

Konstapeln skrev:

Nille_del_Mar skrev:

Konstapeln skrev:

Du har satt dig på höga hästar så det spelar ingen roll längre vad du säger så kommer folk kommentera dina inlägg oavsett om de är riktiga eller falska..
Tyvärr är det så...

Sen förstår jag inte hur alla kan vara så imponerade av GIS..
det är ju bara idioter som kör för fort..
Kan inte vilken idiot som helst göra det??

Egentligen skiter jag i vad folk tror lr ej, men stör mig bara på alla som tror så mkt här på garaget.
Dom senaste gis filmerna suger.
Sen nej det är inte bara idioter som kör för fort, är folk lika mkt idioter om dom kör lite för långsamt, inte röstar på samma parti som dig, inte köper samma mat som dig osv.
Så du menar att du aldrig kör för fort? det är väl en lögn.
Sen nej inte vilken idiot kan köra fort, lr jo på sätt men inte hålla sig på vägen.

VA fan snackar du om???  om du skite ri vad folk söger varför sitter du då här o spyr ur dig en massa skit?? dra ut o kör fan i stället du som har gjort det i IRL haha.

GIS va fan är det allvarligt talat vad du tittar på o vad du tycker e löjligt skiter ja i jag läser vad du skriver.. ok? jag var med en liten illbartting när ja var liten o har allt kört stulna bilar o hållt på jävlas när ja var yngre så sitt inte o förklara för mig hur det går till o inte
Jag har allt blivit jagad en o annan gång så du e inte ensam seddu men det var då  nått jag inte är stollt över idag men duverkar vara jävligt stolt över det...

om du vill ut o rora dig på vägen o  ha det som hobby o köra  ifrån snuten visst gör så
men håll den skiter för dig själv i stället...

o snacka inte om att   "haha du e för skön en till som inte vet"

kankse e jag som skall säga "haha en till skön kille som tro sig på hur andra har haft det i livet o bara suttit hemma i soffan o sugit på mammas tutte hela sin barndom"

Mvh// Okim // Jocke
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
2 december 2007 · 1 898 Inlägg

Konstapeln skrev:

ExXtr3me skrev:
http://italy.indymedia.org/uploads/2005/04/lamborghini.jpg

Hade sverige fått en sådan så hade jag fått kalla fötter, lyckligtvis så kommer det inte bli så då svenska polisens budgett inte tillåter sådant big_smile

hade du ? tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
decib3L Körv
2 december 2007 · 3 535 Inlägg

Okim skrev:
massa jobbig text

Lägg ner det här bråket nu.. Det leder ingenstans.

Truckdriving Man
Konstapeln Snickar guru
2 december 2007 · 278 Inlägg

VA fan snackar du om???  om du skite ri vad folk söger varför sitter du då här o spyr ur dig en massa skit?? dra ut o kör fan i stället du som har gjort det i IRL haha.

GIS va fan är det allvarligt talat vad du tittar på o vad du tycker e löjligt skiter ja i jag läser vad du skriver.. ok? jag var med en liten illbartting när ja var liten o har allt kört stulna bilar o hållt på jävlas när ja var yngre så sitt inte o förklara för mig hur det går till o inte
Jag har allt blivit jagad en o annan gång så du e inte ensam seddu men det var då  nått jag inte är stollt över idag men duverkar vara jävligt stolt över det...

om du vill ut o rora dig på vägen o  ha det som hobby o köra  ifrån snuten visst gör så
men håll den skiter för dig själv i stället...

o snacka inte om att   "haha du e för skön en till som inte vet"

kankse e jag som skall säga "haha en till skön kille som tro sig på hur andra har haft det i livet o bara suttit hemma i soffan o sugit på mammas tutte hela sin barndom"

Så du jämför alltså folk som har haft körkort ett tag mot någon 15 åring som snott bilar och kört runt och tycker det är konstigt att ni åkte fast?
Som att jämföra en F1 förare mot en svensson.
Sen anledningen till att jag tvivlar på att du vet hur det är att köra ifrån polisen är att du framställer det som om det är omöjligt.
Vad körde du när du blev jagad? moped?

Sen har jag inte som hobby att köra ifrån polisen, drar mig helst från att göra det men finns en risk att mitt körkort skulle ryka så skulle jag inte fega ur.
Inget skryt med det. Inte stolt över det heller. Säkert jätte dumt osv men jag gav bara min åsikt på det hela och så länge sverige är demokratiskt och inte styrt av någon jävla diktatur så yttrar jag mig som jag vill.

Hade gärna åkt ut och kört men om du kollar mina galleri bilder ser du att den står på pallbockar utan hjul i väntan på uppgraderingar.

Jo fan du fick mig, jag har suttit hemma i soffan hela livet och sugit på mammas tutte, doh jag är avslöjad.

Men för att göra en lång historia kort i den här tråden, dom ggr en polisjakt i år har uppstått så har den varit över på 1 min ungefär. Aldrig varit FARA för NÅGON ANNAN och gick utan några som helst problem.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Mortalis VW-nörd?
2 december 2007 · 4 332 Inlägg

Blir alltid såhär sad Känner mig som en stackars fjortisbrud som får ta hand om sin stygga kille, sitter å gråter o vet inte va man ska säga

LiaJK
2 december 2007 · 2 Inlägg

http://home.swipnet.se/j_n/civila.htm   cosworthen som någon skrev om finns. men är avställd roll

Xaben
2 december 2007 · 213 Inlägg

LiaJK skrev:
http://home.swipnet.se/j_n/civila.htm   cosworthen som någon skrev om finns. men är avställd roll

gamal länk ?

AeroMalm BMW fantast
3 december 2007 · 1 172 Inlägg

EyeLighter skrev:
Sthlm polisen har fått en V70N R.



Polisen följer upp till 180km/h sen så måste dom anropa för att få klartecken att Fortsätta följa efter. Har sett reportage om detta på tv iaf.

kollat på tokyo drift elr? hehe smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Ramrod
3 december 2007 · 674 Inlägg

Okim skrev:
Säger så här vill man köra ifrån snuten visst gör så spela hero o skryt sen med polarn att M3an toppa 290 blås YeeEEE fränt

Allt e ett spel för er verkar det som så jag säger så här vill ni  vara med i lekan får ni  leken tåla.
får ni snuten i röven Sorry du förlora leken GAME OVER!!

Stå ditt kasst stanna ta din böter/straff.. va en man/kvinna


för mig får ni göra vad ni vill på vägarna  MEN
hittar jag min dotter under din bil så kommer du fan inte att få det lätt sen  jag personligen kommer jaga livet av dig tro mig...

Min dotter med...  Betyder allt för mig!   .....& min bil. Hamnar den mosad i ett dike på grund av en sån idiot som inte vill stanna...... Då vill jag inte veta vad jag kan göra!! big_smile

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Ramrod
3 december 2007 · 674 Inlägg

Konstapeln skrev:

PuppPutte skrev:

Konstapeln skrev:

Vi gör så här, prova någon gång att köra ifrån polisen så kommer du tillbaka sen och berättar hur svårt det var med din volvo med 500 hk.
Så kan jag få en utförlig redovisning på hur mkt risk det var att köra ifrån dom med din super volvo och då vill jag gärna veta skillnaden att köra ifrån någon vanlig person i sin v70 på ett motorvägs race ex.

Men jävla idioti... Vad är det för mening med att hålla på så? Varför riskera en massa? Kör fort på banan om du ska... Där sker det under ordnade former... På gatan riskerar du andras liv och säkerhet... Jag blir fan förbannad av att läsa allt det här... "Köpte inte en m3a iaf för att ligga i 90 på 90 väg" Nä men visst... Blev du bäst i världen också när du köpte din M3:a? Eller fick du lämna ifrån dig ditt förstånd vid köpet?

Okey det verkar vara så att du har brist på hjärnceller då jag tagit upp det här innan men du inte har tagit åt dig av informationen.

Riskera andras liv? du riskerar andras liv lika mkt när du kör för fort dagligen som när jag är ute och kör för fort, och kom inte med att du aldrig kör för fort.
Sen när en polis blir ifrånkörd, vad vet du om under vilka omständigheter det sker?
Jag kör bana också men eftersom jag bor i sthlm och inte har lust att åka mantorp varje dag (25mil) samt att dom inte har öppet allt för många dagar om året för banevent för privat personer.
Nej jag lämnade inte mitt förstånd hemma och nej jag är inte bäst i världen, men jag utgör en mindre risk i trafiken än 85% av resten av alla trafik svenssons där ute med skrikande ungar, pillande på stereon etc. När man kör för fort koncentrerar man sig mer på trafiken.
Så som du skriver så kan jag läsa på dig direkt att när du väl kör fort har du inte så mkt koll för då hade du inte skrivit ett sånt där korkat inlägg.

Det är skillnad på att köra fortare än det som står på skylten, & riktig fortkörning!    Du pratar om ban körning som om du hade en riktig banbil du mer eller mindre tävlar med??  Jag tolkar dig på din text som om du har "provat på bana" ett par gånger.   Det är ju verkligen HÄSTLÄNGDER ifrån BANKÖRNING  lol  Förlåt mig men jag kan inte låta bli att skratta... Det saknas något med dig.   Inget taskigt menat..

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Okim Dra mig i draken!!!
3 december 2007 · 616 Inlägg

Ramrod smile så här e det han har M3 o allt rinner av honom som gore tex...
killen e bäst så enkelt är det

Mvh// Okim // Jocke
mojja
3 december 2007 · 41 Inlägg

Okim skrev:

Hakan_J skrev:

THEBADGUY skrev:

Så du tror...att snuten inte har sett din reg plåt?

Spelar ingen roll om dom sett plåten om dom inte får stopp på bilen,kan ju inte dömma bilägaren för fortkörning,man kan ju ha lånat ut bilen smile

Du har "lånat" ut bilen till vem??

kan du inte svara på det är du juh rätt körd.. "Öhhh kommer inte ihåg" hmmm busted

eller " JA det var till Anderas Snilleblixt Johansson " jaha kan vi få hans telenummer och adress tack   öhhh Busted


dom nöjer sig inte med jaha men tack så mycket då var det inte du alltså  men då lägger vi ner detta målet

Du har ju verkligen förstått den svenska lagstifningen. Vi har ingen angiveri lag i sverige. Bara att säga att jag vill inte medverka i eran utredning och om ni har fler frågor tar jag dom i samförstånd med min advokat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang