Du kan garanterat hitta dom på skroten eller så kollar du blocket, e-bay, stcs forum. Borde inte kosta mer än några hundra styck om en det ifall du köper dom av någon privatperson. Ska inte säga säkert men tror att dom sitter som standard i alla 9-5 efter -01 eller nått sånt. Tänk nu bara på det vi tjatat om tidigare att du måste anpassa programmet "mappa" när du bytt stridare annars blir det inget bra.
Turbon jag fick ner var inte ok Nu hopas jag de skickar en ny fort som f**. Ringde en kille som mappar bilar. Killen säger att han inte kan mappa en chipad bil. Han måste ta ur chipet och mappa orginal CPU'n. Det tar han nästan 5.000:- för.
Men ärligt, det känns inte ok?!?
OBS! Detta är inte en SAAB verkstad med tec2, utan en kille som trimmar.
Senast redigerat av Matsaki (4 april 2012)
SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.
Då köper du en färdigmappad box från Speedparts till billigare peng, låter dyrt samt rätt märkligt argument att han måste ha med originalcpu´n, på den tiden ja lekte med turbobilar så mappade man om boxarna utan vidare t.o.m på dom stora trimfirmorna så nä det priset är inte ok i mina ögon.
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår
Nja osäker på just det men har man inte sysslat med det tidigare så är det inte rekommenderat att in å pula i fixa i styrboxen om man inte vet till 200% vad man pysslar med då det är MÅNGA parametarar som skall stämma, enklast är ju å köpa en beggad trimbox och bara hänga i steget räknar du utifrån hårdvaran du har på bilen.
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår
Skulle vilja säga att 220 är gränsfall, hade jag varit i dina skor hade jag om nu du ska mappa den köpt mig en uppsättning bruna aero stridare så fixar du lite mer än 220. Vad det gäller hållbarheten är 220 helt ok för både låda och motor om du inte ska köra den som om du stulit den hela tiden men då spelar nog inte effekten någon roll.
om han inte har bytt till nyare insug så passar inte Aero-spridarna.....98-00 har luftomspolda spridare!
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Skulle vilja säga att 220 är gränsfall, hade jag varit i dina skor hade jag om nu du ska mappa den köpt mig en uppsättning bruna aero stridare så fixar du lite mer än 220. Vad det gäller hållbarheten är 220 helt ok för både låda och motor om du inte ska köra den som om du stulit den hela tiden men då spelar nog inte effekten någon roll.
om han inte har bytt till nyare insug så passar inte Aero-spridarna.....98-00 har luftomspolda spridare!
Har du alldeles rätt i. Låt mig citera. Det tänkte jag inte på.
Saxar ur en gammal GIK katalog: "Tumregel: 0,5 liter bensin per 100 hk och minut. Eftersom Bosch anger spridarstorlek i cm3 per minut omvandlar vi till 500cm3. 300 hk och 4-cylindrig motor ger 3 x 500/4 =375. Utnyttjandegrad 90% gör att vi behöver spridare som lämnar 375/0,9 =417cm3"
Med tanke på dom röda spridarnas storlek så har jag såret att se 300. Och varför moddar maptun spridarnas redan vid steg två?
Skulle vilja säga att 220 är gränsfall, hade jag varit i dina skor hade jag om nu du ska mappa den köpt mig en uppsättning bruna aero stridare så fixar du lite mer än 220. Vad det gäller hållbarheten är 220 helt ok för både låda och motor om du inte ska köra den som om du stulit den hela tiden men då spelar nog inte effekten någon roll.
om han inte har bytt till nyare insug så passar inte Aero-spridarna.....98-00 har luftomspolda spridare!
Har du alldeles rätt i. Låt mig citera. Det tänkte jag inte på.
Eftersom han har orginaltrimmet från Saab så ska han ha större spridare?
tex en del kitt hade röda luftomspolda spridare som är lika stora som dem tegelbruna aero spridarna
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.