4380
Sök

Räcker detta till escort'n?

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
19 maj 2005
Trådstartare
#1
Funderar på att slänga in lite bas i escort'n..
Recept följer:

Basar får bli 2st  JBL GT 410
Steg blir 1st Lightning Audio B2.400.4
+ Lite plexi och neon!?

Men den stora frågan..dunkar d bra ihopa??

Och e d lönt att lägga bitumenmatta i botten...har liggandes men vet ente om d gör så mycke skillnad
Senast redigerat av Stickan (19 maj 2005)


859 Inlägg
19 maj 2005
#2
Stickan skrev:
Funderar på att slänga in lite bas i escort'n..
Recept följer:

Basar får bli 2st  JBL GT 410
Steg blir 1st Lightning Audio B2.400.4
+ Lite plexi och neon!?

Men den stora frågan..dunkar d bra ihopa??

Och e d lönt att lägga bitumenmatta i botten...har liggandes men vet ente om d gör så mycke skillnad

Vad är du ute efter för ljud? Enligt mig bör mängden bas räcka bra, men det blir inget "värstingfint" ljud. Bitumenmatta kan göra grymt mycket nytta om man sätter det på rätt ställe. Glöm inte att värma dit den ordentligt, använd värmepickan.

Hur ser anläggningen ut i övrigt?

/Theo


Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
20 maj 2005
Trådstartare
#3
Tror det är en Alpine CDMP-7980 som huvudenhet,förra ägaren satte i den,tyvärr satte han in 2 5,25 och 2 6*9 från mds..(Ska bytas)


494 Inlägg
21 maj 2005
#4
Hej

Det kommer nog att dunka på rätt bra!!
jag började också i den enden. började med 2 12" basar och rätt skysst steg enligt mig. men nu har man ju ångrat sig lite man hör inte vad de sjunger längre.
så var beredd för att bygga vidare på framsystemet!!

(glad amatör)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
21 maj 2005
Trådstartare
#5
Joo framsystemet ska byggas om så fort syrrans kille får tummarna ur röven och plockar ur sitt gamla och ger majj d..


Hamster
817 Inlägg
21 maj 2005
#6
Det kommer att dunka fint! Men varför kör du inte ett JBL steg istället?
LA steget räcker iaf till för att pumpa i en GTO12:a som vi har i demostället smile

Kanske bara jag som e märkes-bög smile (kör samma grejer rakt igenom)
Senast redigerat av Keller (21 maj 2005)


Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
21 maj 2005
Trådstartare
#7
Har ej inhandlat ännu men vi får se...Eftersom ja ente kommer köpa förräns efter sommaren kanske man har råd till bättre...den som lever får se



Sök