5430
Sök

Skrot eller finns det något värde i gamla kärran?

3 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Hej,

Jag har en gammal 95:ans Peugeot 306 Automat som har stått på gården sen jag köpte ny bil förra våren.
Den har gått 22.000-23.000 mil.

Ett problem med den är att drevet på drivaxeln som driver hastighetsmetarvajern har gått sönder så den riktiga hastighetsmätaren funkar inte, däremot har jag besiktigat den med cyckeldator ett par gånger så hastighetmätare finns. Ett nytt drev finns men det är ju ett ganska stort ingrepp att byta det.
Sen är det ibland problem med att vevhusventilationen sätts igen under vinterhalvåret.
Avgassystemet är nästan nytt. SoV däck finns. En spritt ny spoiler till fronten finns då den som sitter på har fått sig en törn men är provisoriskt lagad.

Bilen gick igenom besiktningen för ett år sedan och har knappt rullat något efter det, så skulle den besiktigas idag så skulle det antagligen gå igenom.

Bilen ställdes nyligen av.

Frågan är om det är någon ide' att försöka sälja bilen eller är den inte värde mer än "kopp kaffe och en muffins" och det enda rätta är att skrota kärran?

Skulle man tjäna på att sälja den påställda och besiktigad? Eller ger det inte tillräckligt mervärde så man skulle få igen skatten på 1500 sek.

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177378/177378-35c7cf759e247b2c36e4a2b2504177e9.jpg

Antar att det finns en hel del kompetent folk här som har lite känsla för detta.

Tack.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
31 mars 2012
Bra annons. smile Nejtack, jag är inte intresserad.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

3 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
hehe..det var inte min fråga.

Bara undrade om det finns några tusenlappar i den eller om det som sagt bara är att skot.

Ska jag sälja den så får det bli Blocket.

Forummoderator
18 530 Inlägg

Sök