5563
Sök

Frågor ang lamborghini diablo/countach kit car

450 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Tjenare. är grymt sugen på att skaffa en lamborghini kit car och bygga på. Har precis börjat återuppta och börjat kika runt igen efter kit att köpa. Är det någon här som faktiskt vet nånting om såna här byggen eller håller på själv kanske? är de svårt att hitta kit som inte är byggda på fiero chassie? mycket jobb att få igenom de på sfro? kom gärna med lite tips om såna här byggen samt vart man kan få tag i bra kit.

tacksam får hjälp

69 Inlägg
3 april 2012
Läste lite förut om kit cars, tror faktiskt de flesta Lamborghini Murcielago replikas är byggda på Pontiac Fiero chassin. Vet inte vart man kan få tag på såna, eller jo det vet jag men vad jag läst om det företaget så tar det en jääääkla lång tid att få sin replika färdig samt att flera aldrig fått sin så jag skulle inte rekommendera att handla från dom.

Själv skulle jag ha köpt en riktig Lamborghini, ändå om jag "bara" skulle ha råd med en Gallardo så skulle jag inte bygga en kit car, dels för att autenticiteten oftast faller på någonting, interören, exteriören eller motorljudet och det är nog inte kul att bli utskrattad vid varje rödljus. Dessutom är det är mycket större glädje med den riktiga varan, både vad gäller körkänslan och prestandan.

Visst, tror man att man verkligen inte kan tjäna ihop pengarna till en sån bil så kan man bygga en replika men i så fall från någon seriös firma - vilket jag inte tror det finns många av.

Själv skulle jag lagt dom pengarna på en någorlunda rolig bil och köpt någon upplevelse på typ liveit.se där man kan köra Lamborghini om man verkligen vill testa en sån bil.

450 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
jo de tär ju klart fast vill man ha en countach ( som är mest intressant) eller diablo får du nog utan problem räkna 7 siffrigt. sen är ju klart att original är ju original.

1 433 Inlägg
4 april 2012
jag vill verkligen också ha en countach! min Favorit bil genom alla tider!

450 Inlägg
4 april 2012
Trådstartare
sen ska man ju självklart ta med i beräkningen att sånt här projekt är ju inget man slänger ihop på en vecka direkt men stöter ni på någon seriöst företag så hojta gärna till

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 april 2012
Om du bygger en kitcar, välj inte en snikmotor som många gör, inget vidare att att glida runt med en bil som ser ut som en Diablo med en 2.0 liters 4:a på 120 hästar tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

450 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
nej självklart inte:) i så fall blir det en cheva 350 eller ls1 motor:)

Sök