Besikta med ok liggandes i bilen :)

risodlarn
3 april 2012 · 577 Inlägg

aa ok ja det var inte för min skull, har nyrenoverade bromsar:D Men tänkte för ts skull så att han slapp oroa sig för mycket. Sedan 1997 gäller hårdare regler för ojämn bromsverkan. Innan dess tilläts en skillnad på 50 procent, men numera gäller 30 procent i hela EU.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
SylvesterStallone
3 april 2012 · 1 433 Inlägg

jag vet inte bessade min i malmö utan bakbromsar , sa bara att jag köpt bilen precis på gotland tog en detour till Malmö för att bessa och hälsa på mamma, sedan att jag skulle åka upp till norrk och få bromsarna fixade, dem lät gå igenom och få en månad på mig att fixa bromsarna som hade 0 verkan och dem viste att jag skulle köra minst 55 mil innan jag hade bakbromsar! så det kan ju gå! och det verkar inte lika livsfarligt på dina ialf.

Senast redigerat av SylvesterStallone (3 april 2012)

BMW 730D (2005)
Mack Forum- och sitemoderator
3 april 2012 · 26 155 Inlägg

Daahornbo skrev:

Andeee skrev:

Daahornbo skrev:

har ingen hemma bara polygrip och rörtång och jag villl ju kunna skruva tebax de me smile

Rörtång funkar tongue sen plockar du juh bara bort oket. tryck ut kolvarna sen gör du rent kolvarna med ett fint sandpapper. sen smörja in kolvarna i bromsvätska eller silieglide wink

har nytt ok smile men om de inte går ksn jsg ju inte åka te elmia smile

Men om du har så ont om pengar så kan du väl skita i att åka till Elmia och prioritera din säkerhet i stället, genom att fixa bilen ordentligt?
Eller ställa av bilen och åka till Elmia med nån vän?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
risodlarn
3 april 2012 · 577 Inlägg

Eller ta buss till elmia.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
GasGlad1337
3 april 2012 · 460 Inlägg

nixon89 skrev:
Är en viss procent i diff det får skilja, typ 30 procent eller nått. Är inte helt hundra dock..

30% sa dom till mig för 3 veckor sen, så det stämmer nog smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Timjoh
3 april 2012 · 453 Inlägg

Mack skrev:

Daahornbo skrev:

Andeee skrev:

Rörtång funkar tongue sen plockar du juh bara bort oket. tryck ut kolvarna sen gör du rent kolvarna med ett fint sandpapper. sen smörja in kolvarna i bromsvätska eller silieglide wink

har nytt ok smile men om de inte går ksn jsg ju inte åka te elmia smile

Men om du har så ont om pengar så kan du väl skita i att åka till Elmia och prioritera din säkerhet i stället, genom att fixa bilen ordentligt?
Eller ställa av bilen och åka till Elmia med nån vän?

Hans säkerhet??? Kalla mig egoist om du vill men jag tänker nog mer på min egen säkerhet. vill inte ha en bil in farande i röven bara för att han inte orkade fixa bromsarna.

Så lämna bilen hemma eller fixa den ordentligt!!

Volvo_245__
3 april 2012 · 29 Inlägg

Ruset i allt och använd benen istället.

Daahornbo
3 april 2012 · 235 Inlägg

Den bromsar ju skitbra bara lite ojämnt smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
myche DreamTeam
3 april 2012 · 58 Inlägg

Är det 740in du ska nya ok på? Jag fick inte loss oken på tjejens 740 igår, sen tog jag bara wd40 lät det verka ett tag sen tog jag en värmepistol från biltema och värmde på bulten sen fick jag loss dreten hur enkelt som helst smile

"I drift not because it is a quicker way around a corner but the most exciting way."
- Keiichi Tsuchiya
Volvo 940 D24TIC "DieselEivor" (1993)
Cadillac Deville convertible "cruiiseeern" (1966)
Daahornbo
3 april 2012 · 235 Inlägg

myche skrev:
Är det 740in du ska nya ok på? Jag fick inte loss oken på tjejens 740 igår, sen tog jag bara wd40 lät det verka ett tag sen tog jag en värmepistol från biltema och värmde på bulten sen fick jag loss dreten hur enkelt som helst smile

Får loss oken en inte bromsrören på höger sida så får köra med ett nytt i någon vecka smile

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
RD_87 Skrotsamlare
3 april 2012 · 4 031 Inlägg

Som sagts minst 10 gånger, mjuka upp & smörj, så går det troligen alldeles utmärkt. Åk sedan till sbp & vidare till Jönköping. Byt sedan bromsrör & ok när du fått rören. Inte svårt.
Om du istället för att skriva här hade varit ute med kobenet & lite rostlösare hade du varit klar nu. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
SylvesterStallone
3 april 2012 · 1 433 Inlägg

RD_87 skrev:
Som sagts minst 10 gånger, mjuka upp & smörj, så går det troligen alldeles utmärkt. Åk sedan till sbp & vidare till Jönköping. Byt sedan bromsrör & ok när du fått rören. Inte svårt.
Om du istället för att skriva här hade varit ute med kobenet & lite rostlösare hade du varit klar nu. tongue

+1

BMW 730D (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang