Fråga ang oljeretur e30

ICKS
3 april 2012 · 26 Inlägg

Hej!

Har en fråga ang oljeretur på en 320 e30. Måste returen gå in i oljetråget? Finns det andra lämpliga ställen att göra returen?  För vet ej hur jag ska lyfta upp motorn för att få bort tråget så jag kan skicka det på svetsning.

bumpe Lastbilsmekaniker
5 april 2012 · 3 878 Inlägg

Tråget går bra att lossa med motorn kvar i bilen, man lossar höger motorkudde och lyfter med domkraft. Se bara till att få "pinnen" rätt till oljepumpen, du förstår vad jag menar när du tagit ner den smile

Tuffa killar borrar bara hål, sticker i ett lagom rör och sen kemisk metall, funkat på mina byggen smile Tänk på att minst 25mm rör är att rekommendera!

ICKS
5 april 2012 · 26 Inlägg

bumpe skrev:
Tråget går bra att lossa med motorn kvar i bilen, man lossar höger motorkudde och lyfter med domkraft. Se bara till att få "pinnen" rätt till oljepumpen, du förstår vad jag menar när du tagit ner den smile

Tuffa killar borrar bara hål, sticker i ett lagom rör och sen kemisk metall, funkat på mina byggen smile Tänk på att minst 25mm rör är att rekommendera!

lösning för tuffa killar lätt ju lite lättare är att plocka loass allt för att skicka det på svetsning och sen montera tillbaks skiten! big_smile Men hur bra håller det? hur långt kan man köra in röret?

bumpe Lastbilsmekaniker
5 april 2012 · 3 878 Inlägg

Min har suttit där något år iaf smile Snekapa det så det lagom ligger kant i kant med insidan på tråget ungefär, se till att ytan du hålls o kletar på sen är väl rengjord/slipad smile

ICKS
7 april 2012 · 26 Inlägg

bumpe skrev:
Min har suttit där något år iaf smile Snekapa det så det lagom ligger kant i kant med insidan på tråget ungefär, se till att ytan du hålls o kletar på sen är väl rengjord/slipad smile

Vilken slags kemiskmetall använde du?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang