.

BOLIN_
9 april 2012 · 2 763 Inlägg

'

Vettemannen skrev:

BOLIN_ skrev:

Vettemannen skrev:

Ja du, det är väl så att folk är avundsjuka och måste då förstöra för andra. Lite av jantelagen över det tycker jag: ""Du ska inte tro att du ska ha bättre och snyggare bil än mig!!""

/Benny

Något sådant måste det fan va, det är ju så jävla tråkigt bara! sad

Ja visst är det tråkigt....jävligt tråkigt till och med. Intresset försvinner från fler och fler när det gäller att visa upp sina snygga bilar. Varför inte glädjas med dom som har en fin bil eller som lyckats bygga nåt själv med sina egna händer.

/Benny

Precis! hmm Tänk om nån ville hålla en träff efter Elmia där alkohol var helt förbjudet och där skärpta regler för uppförande för träffen fanns, då hade jag varit riktigt glad! smile

Volvo - For Life
dfine BMW entusiast
9 april 2012 · 579 Inlägg

Det som ändå förvånade mig mest var att det enda polisen la ner energi på var att stoppa bilar och kontrollera så att dom inte hade gjort något olagligt på bilarna och gjorde flygande besiktningar på dom.

Att folk vandaliserade andras bilar och parkeringen, rev ner skyltar, kastade glasflaskor över hela parkeringen och att det satt folk på taket eller hängde ut ur bagaget på raggarnbilarna och drack var tydligen helt ointressant för polisen.
Hälften av brudarna som var där och drack kan inte varit mer än 14-15 år. Men fyfan om man inte hade halvljusen på!

BOLIN_
9 april 2012 · 2 763 Inlägg

dfine skrev:
Det som ändå förvånade mig mest var att det enda polisen la ner energi på var att stoppa bilar och kontrollera så att dom inte hade gjort något olagligt på bilarna och gjorde flygande besiktningar på dom.

Att folk vandaliserade andras bilar och parkeringen, rev ner skyltar, kastade glasflaskor över hela parkeringen och att det satt folk på taket eller hängde ut ur bagaget på raggarnbilarna och drack var tydligen helt ointressant för polisen.
Hälften av brudarna som var där och drack kan inte varit mer än 14-15 år. Men fyfan om man inte hade halvljusen på!

Håller med dig om sådant, det är fan dåligt! hmm

Volvo - For Life
Subaru_Chris
9 april 2012 · 64 Inlägg

Ja jag instämmer. Dock är det bra med besiktningen på sätt och vis så dom sämsta bilarna kommer.. Men när dom då ska stå och titta under huvarna BARA för att ge böter eller om besiktning är fel, Stoppar dom en fin bil borde dom väll förstå att det är ens intresse att ha det rent och snyggt till skillnad från andra som svinar inne på barkeringen eller som exempel vis ge böter för att en lampa råkat slockna på en fin bil.. Bättre att lägga energi på bättre flytande trafik och ha mer "vandrande" poliser på parkeringen tex.

s.c.c.r
Volkswagen Bubbla "." (1972)
BMW e34 540/6 "Back in black" (1995)
Volvo 245 t5 "Sleeper" (1991)
Sketstopp24v STREETRACER
9 april 2012 · 892 Inlägg

Det håller jag med om... en efterträff utan alla fyllon,blöjraggare o flåtraggare! Jag säger inget om man tar några öl för festen,stämningen o smakens skull... men att vara redlös!? NEJ! då ska man ut...Polisen borde ju kunna avlägsa både folk o bilar från A6! Och låtit de skötsamma få speka lite o sprida den där goa stämningen som ELMIA-kvällen handlar om smile

Bmc Crew
BOLIN_
9 april 2012 · 2 763 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Det håller jag med om... en efterträff utan alla fyllon,blöjraggare o flåtraggare! Jag säger inget om man tar några öl för festen,stämningen o smakens skull... men att vara redlös!? NEJ! då ska man ut...Polisen borde ju kunna avlägsa både folk o bilar från A6! Och låtit de skötsamma få speka lite o sprida den där goa stämningen som ELMIA-kvällen handlar om smile

Håller med dig helt! smile

Volvo - For Life
HolmQvist
9 april 2012 · 321 Inlägg

Håller med om att det blir värre och värre. Jag vågade inte ha med min bil upp i år pga skadegörelse. Såg blandannat en supra som fått en glas flaska krossad mot fälgen så att det låg splitter i fälgarna. Va fan är det för kul med sånt betende?  funderar starkt på att skippa hela elmia mässan nästa år.

dadooo
9 april 2012 · 841 Inlägg

elmia börjar bli mer o mer en raggar träff känner jag

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 april 2012 · 1 948 Inlägg

Campingen på Gatebil mantorp är inte ett dugg bättre. Åkte därifrån förra året med en buckla på framskärmen!

Kommer bojkotta gatebil campingen detta året pga. svinerierna där. Måste vara samma jävla apor som hänger på elmia och A6.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
slillebror
9 april 2012 · 6 Inlägg

fullsize skrev:
Förresten, såg nåt som liknade en biljakt bortåt tolv-slaget, på parkeringen där Willy:s ligger? Vad kan det ha handlat om tro?

han va rattfull o börnade enligt folk som såg de o då försökte polisen jaga honom över A6 bland alla bilar...

http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/poli … ing-pa-a6/

Volvo 745 GLT 16Valve "TheBluePearl" (1988)
Nightmare89
9 april 2012 · 939 Inlägg

Jag var med på A6. Polaren som var med mig trodde jag hade kört till stadens soptipp!!!

Skulle va sjukt mycket bättre fall polisen stod vid infarten å tog bort allt skit som sönderrostade bilar/ de som drar plåten i asfalten. Fattar inte det roliga att hänga ur en sönderslagen bil å slå på den medan man vrålar och dunkar musik i sina söndersprängda original högtalare....

Under de 3 timmarna vi satt i kö ut ur A6 såg jag NOLL bilar av den vettiga klassen!!!

Kommer ALDRIG åka till A6 igen rena skiten!!!

**** De som kallar sig raggare vist kul för dem men en riktig sådan tar faan hand om sin bil!!!!!!****
Har en där jag bor vist han kör en 740 men den är då ingen rishög riktigt snygg och välputsad!

alain www.bimmerpower.org
9 april 2012 · 3 995 Inlägg

slillebror skrev:

fullsize skrev:
Förresten, såg nåt som liknade en biljakt bortåt tolv-slaget, på parkeringen där Willy:s ligger? Vad kan det ha handlat om tro?

han va rattfull o börnade enligt folk som såg de o då försökte polisen jaga honom över A6 bland alla bilar...

http://www.hoglandsnytt.se/nyheter/poli … ing-pa-a6/

Den här 20 åringen kan inte har haft körkort länge eller.
Hoppas att de bli av med körkort ett bra tag från över! plus böter och betala för skadegörelsen så att de kan lära sig någonting av det.
Jag inte vill vara taskigt men bra jobbat av polisen som kunde stoppa honom innan det blev värre.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
granadadr
9 april 2012 · 7 289 Inlägg

KBAragger skrev:

granadadr skrev:
mm de kallas även blöjraggare,,

precis, de tror att de är tuffa raggare men en riktig raggare tar hand om sin bil inte slå sönder den som jävla apor

word wink

Bompeman
9 april 2012 · 679 Inlägg

A6 var fan det värsta på länge, alla jävla luffare i sina sönder hoppade bilar och skräpa ner, Usch säger ja

Spelis
9 april 2012 · 1 926 Inlägg

Jag/vi höll oss borta från A6 i år, åkte genom en gång efter burnshowen på elmia och jag blev fan deprimerad av hur det såg ut. Små tjejer hängde ut ur bilar och spydde, allt jävla skräp och svineri..

fredde85
9 april 2012 · 1 798 Inlägg

vi gjorde också misstaget att åka ner på a6 på lördags kvällen höll på att aldrig komma därifrån på grund av de va smockfullt över allt me bilar över allt i alla rondeller o ingen som ville flytta på sig

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

fredde85 skrev:
vi gjorde också misstaget att åka ner på a6 på lördags kvällen höll på att aldrig komma därifrån på grund av de va smockfullt över allt me bilar över allt i alla rondeller o ingen som ville flytta på sig

Vi stog i 2h men värst va gubben i 50års åldern som bara skulle in o nästan körde på oss då vi redan släppt in en bil o skulle lägga oss bakom. Hade inte min tjej kört så hade jag knölat till hans Ranchero då vi redan var inne i rondellen då han trängde sig in.

Jeep J20 (1978)
fredde85
9 april 2012 · 1 798 Inlägg

vet inte hur länge vi stod men tillräckligt länge för att bli förbannad o less tillslut var man ju tvungen att tränga sig i rondellen för att nånsin komma ut därifrån

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
risodlarn
9 april 2012 · 577 Inlägg

Skulle vilja vara på något att ställe med lite gemytlig stämning och bara gå runt o umgås som folk. Blir nog så att man får överge a6. Som med allt annat funkar det en stund tills drägget kommer. Men det måste väl finnas något mer ställe i Jönköping o stå på?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

Nästa år kan polisen vara på plats på A6 och gå runt o hålla ordning och reda. Jag var där för att titta på fina bilar men blev besviken. Polisen behöver hålla koll och kasta ut folk som inte sköter sig så det blir den träffen man längtar efter varje år.

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang