.

fredde85
9 april 2012 · 1 798 Inlägg

Ja när vi var där första gången för ett par år sen kunde man ledigt cruisa lite parkera gå runt lite o kolla o sen åka igen utan att sitta i köer i hundra år i år va de ju en katastrof. Kommer inte åka ner någon fin bil dit i fortsättningen

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

fredde85 skrev:
Ja när vi var där första gången för ett par år sen kunde man ledigt cruisa lite parkera gå runt lite o kolla o sen åka igen utan att sitta i köer i hundra år i år va de ju en katastrof. Kommer inte åka ner någon fin bil dit i fortsättningen

Ja exakt man ställde upp alla bilar snyggt på parkeringen sen gick man runt o tittade på alla fina bilar. Iår våga jag knappt lämna min bil för allt svineri. Sen kanske fler skulle våga säga från när folk inte sköter sig.

Jeep J20 (1978)
discokapten Kapten på disco!
9 april 2012 · 1 729 Inlägg

Dirtymike skrev:
Nästa år kan polisen vara på plats på A6 och gå runt o hålla ordning och reda. Jag var där för att titta på fina bilar men blev besviken. Polisen behöver hålla koll och kasta ut folk som inte sköter sig så det blir den träffen man längtar efter varje år.

Samtidigt så kan det inte bara vara snuten som tar ansvar, det lär väl ligga på alla? Om alla säger ifrån att det där är fan inte OK så kommer det att försvinna.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
sundin_omega Mr Roy
9 april 2012 · 86 Inlägg

Jag va på a6 i ganska många timmar kändes ej så roligt å köra därifrån när det va så myket köer å liv bland bilarna som ej kunde flytta på sig. Tyckte polisen såg ut å försöka göra så gott dom kunde mot störande folk som sprang runt bland bilarna såg dom plocka in 7-8 st som va fulla å störande. jag har varit på a6 i många år nu å detta va det året som jag sett minst fina bilar som man va där för att se hade jag velat titta på sunkiga volvo bilar hade jag kunnat åka till närmaste skrot... Det hade varit mycket bättre stämning å roligare om dom som bara vill supa å stöka runt kunde hålla sig hemma för något bilintresse det har dom ej..

:lol
xXSammy
9 april 2012 · 6 566 Inlägg

Såg lite bilder på eländet..måste säga att många var lika fula som sin bil.

De/Dem
Nightmare89
9 april 2012 · 939 Inlägg

Dirtymike skrev:

fredde85 skrev:
vi gjorde också misstaget att åka ner på a6 på lördags kvällen höll på att aldrig komma därifrån på grund av de va smockfullt över allt me bilar över allt i alla rondeller o ingen som ville flytta på sig

Vi stog i 2h men värst va gubben i 50års åldern som bara skulle in o nästan körde på oss då vi redan släppt in en bil o skulle lägga oss bakom. Hade inte min tjej kört så hade jag knölat till hans Ranchero då vi redan var inne i rondellen då han trängde sig in.

Synd att du inte körde!! skulle inte skadat din monsterbil medans hans skulle blivit mos!!!big_smile

Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

Nightmare89 skrev:

Dirtymike skrev:

fredde85 skrev:
vi gjorde också misstaget att åka ner på a6 på lördags kvällen höll på att aldrig komma därifrån på grund av de va smockfullt över allt me bilar över allt i alla rondeller o ingen som ville flytta på sig

Vi stog i 2h men värst va gubben i 50års åldern som bara skulle in o nästan körde på oss då vi redan släppt in en bil o skulle lägga oss bakom. Hade inte min tjej kört så hade jag knölat till hans Ranchero då vi redan var inne i rondellen då han trängde sig in.

Synd att du inte körde!! skulle inte skadat din monsterbil medans hans skulle blivit mos!!!big_smile

Ja jag vet. Så gör man inte bara, alla ska hjälpas åt. Han om nån ska veta det. Jag hade inte tvekat att åka fram så han kört på mig. Men när vi kom mot Mc tog vi vänster fil ock körde om honom + några andra bilar hängde på oss så han hamna långt bak hahaha

Jeep J20 (1978)
mustang07
9 april 2012 · 146 Inlägg

Låter som att man hade tur i oturen när man inte kunde åka dit på lördagen smile
Tråkigt att så många ska förstöra vad som skulle kunna vara årets bästa träff sad

granadadr
9 april 2012 · 7 270 Inlägg

Malheus skrev:
Såg lite bilder på eländet..måste säga att många var lika fula som sin bil.

var ser man sånna bilder?? intressant å se iaf,,

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
xXSammy
9 april 2012 · 6 566 Inlägg

granadadr skrev:

Malheus skrev:
Såg lite bilder på eländet..måste säga att många var lika fula som sin bil.

var ser man sånna bilder?? intressant å se iaf,,

http://dayviews.com/putte-press/2012/4/7/

De/Dem
Dimak
9 april 2012 · 10 Inlägg

Bor i Jönköping och skulle åka runt lite, kom hem 3 timmar senare stått i kö och packat folk som kastar öl burkar/flaskor mellan bilarna, vad fan är problemet med folk? visst man kan dricka öl och ha det gött och titta på bilar men att hålla på med att kasta osv är ju så jävla korkat.

Foffis
9 april 2012 · 676 Inlägg

Jag var på A6 för några år sedan. Då var de kanon! Visst, de va lite köer och lite svineri. Men man var inte speciellt orolig över sin bil och man kunde parkera fint på A6 för att sedan gå runt och kika.

Var nere förr förra året tror jag det var. Då hade dom stängt av A6 och det gjorde inte saken bättre för fem öre. Alla drog ner till Biltema och den rakan ist. Var lika mycket svineri där som om A6 hade varit öppet ist.

I år sket jag fullständigt i Elmia kvällen. Visste ändå hur det skulle bli så jag drog ner tidigt Fredag förmiddag och kunde gå runt där nere utan att trängas med en massa folk och utan att bli irriterad på en massa fulla människor som inte kan bete sig. Enda jag vart lite frustrerad över var att jag inte fick ta med mig en oöppnad cola in på mässan. Men jag har full förståelse varför! så jag vart mer putt på mig själv som inte lämnade flaskan i bilen ist smile

Men det allra bästa var nog idag (Måndag), det var knappt nå folk alls! behövde inte trängas för fem öre! Kanon bra dag!


Men sen då till själva Elmia kvällen... Ett alternativ är att kanske flytta den? alltså att alla möts på fredag kväll, eller söndag kväll? Är inte helt säker på hur mycket svineri det är under dessa dagar egentligen.

Men annars att man gör en namninsamling där man vill ha mer hjälp och stöd av polis och ordningsvakter, avspärrningar och tillstånd osv osv och sedan skicka till både jkp kommun, jkp polis styrelse och kanske till A6 och ikea. Då kanske man skulle kunna få upp staket osv och även en trevlig träff utan bråk från både polisen och fulla människor.

Efterssom dessa "blöjjraggare" bara förstör och härjar så tänker inte polisen vara schyssta mot någon utan drar alla över en kant. Men om vi ordentliga visar att vi kan visa moget beteénde trots ombyggda fordon och annan syn på en bil så kanske polisen ser oss mer mellan fingrarna.

Vad tror ni om detta? För jag är sjuuuuuukt less på alla som bara förstör medans jag vill åka på en faktiskt väldigt trevlig träff!

Sketstopp24v STREETRACER
9 april 2012 · 892 Inlägg

Frågan är väl hur man ska kunna få folk o sluta att bete sig på detta viset?  =/ Lär ju nog vara en hel del som läser denna tråden bla o kanske fattar vinken...  tex nere hbg under vallåkraträffen är det betydligt mer städat o trevligare på tex väla m.m när det är liknande efterfest...

Bmc Crew
JimB
9 april 2012 · 95 Inlägg

Foffis skrev:
Jag var på A6 för några år sedan. Då var de kanon! Visst, de va lite köer och lite svineri. Men man var inte speciellt orolig över sin bil och man kunde parkera fint på A6 för att sedan gå runt och kika.

Var nere förr förra året tror jag det var. Då hade dom stängt av A6 och det gjorde inte saken bättre för fem öre. Alla drog ner till Biltema och den rakan ist. Var lika mycket svineri där som om A6 hade varit öppet ist.

I år sket jag fullständigt i Elmia kvällen. Visste ändå hur det skulle bli så jag drog ner tidigt Fredag förmiddag och kunde gå runt där nere utan att trängas med en massa folk och utan att bli irriterad på en massa fulla människor som inte kan bete sig. Enda jag vart lite frustrerad över var att jag inte fick ta med mig en oöppnad cola in på mässan. Men jag har full förståelse varför! så jag vart mer putt på mig själv som inte lämnade flaskan i bilen ist smile

Men det allra bästa var nog idag (Måndag), det var knappt nå folk alls! behövde inte trängas för fem öre! Kanon bra dag!


Men sen då till själva Elmia kvällen... Ett alternativ är att kanske flytta den? alltså att alla möts på fredag kväll, eller söndag kväll? Är inte helt säker på hur mycket svineri det är under dessa dagar egentligen.

Men annars att man gör en namninsamling där man vill ha mer hjälp och stöd av polis och ordningsvakter, avspärrningar och tillstånd osv osv och sedan skicka till både jkp kommun, jkp polis styrelse och kanske till A6 och ikea. Då kanske man skulle kunna få upp staket osv och även en trevlig träff utan bråk från både polisen och fulla människor.

Efterssom dessa "blöjjraggare" bara förstör och härjar så tänker inte polisen vara schyssta mot någon utan drar alla över en kant. Men om vi ordentliga visar att vi kan visa moget beteénde trots ombyggda fordon och annan syn på en bil så kanske polisen ser oss mer mellan fingrarna.

Vad tror ni om detta? För jag är sjuuuuuukt less på alla som bara förstör medans jag vill åka på en faktiskt väldigt trevlig träff!

+1

fullsize 4 Doors - No Waiting
9 april 2012 · 100 Inlägg

Vissa skriver att dom stog 2-3 timmar i kö, tog aldrig mig mer än 20 minuter att komma ut eller in på parkeringen.. Och va fan, klart folk dricker öl och annat på en bilträff kvällstid, så har det väl alltid varit? Menar inte att det är OK att svina och förstöra för andra men i min värld är det så att åker man på en bilträff dagtid ska folk kunna ha med sig sina familjer osv. men något som hålls spontant framåt natten, som en cruising eller a6 innebär mycket fylla och liv, sånt får man räkna med. Sen ska det inte likna något slags upplopp såklart, men ni som tycker det är synd att det inte är helt nyktert denna kväll, har ni varit med om någon liknande träff utan festande? smile tycker själv det är rätt fränt när det är köer och totalt kaos, det är för mig ett tecken på att man har en rolig kväll framför sig..

Foffis
9 april 2012 · 676 Inlägg

100% alcohol fritt går ju inte få. Näst intill omöjligt för folk smugglar med sig in ändå och smygsuper.

Men ser man någon som beter sig väldigt illa så ska denna personen få en ordentlig varning, skärper han/hon sig ska personen utvisas från området (om man nu hade ett inhängat område, annars väldigt svårt)

sen att det blir köer osv är inte mycket att komma ifrån när väldigt många bilar samlas på samma plats och vill cruisa runt samtidigt. Då måste man ha trafikvakter som håller ordning på flytet i trafiken.


Kan lägga fram som exempel här i Skövde. Här har ett team anordnat lite aktiviteter och har också sagt ifrån vad gäller svineri. Börna eller köra fort och inte visa respekt till oskyldiga behandlas först med en varning, sen avstängning från träffen. Alltså, dom kan egentligen inte hindra dom till att åka till träffen. Men dom tillkallar polis vid behov. Mer än gärna! Dom/vi vill ha bra trevliga säkra träffar där ingen åker runt och spelar tuff i vad det nu kan vara för bil. Man ska kunna lämna sin bil utan att behöva snegla på den titt som tätt för att se om det står något fån och pissar på den eller dylikt.

Okke
9 april 2012 · 46 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Frågan är väl hur man ska kunna få folk o sluta att bete sig på detta viset?  =/ Lär ju nog vara en hel del som läser denna tråden bla o kanske fattar vinken...  tex nere hbg under vallåkraträffen är det betydligt mer städat o trevligare på tex väla m.m när det är liknande efterfest...

Då har du inte varit på campingen......

Volvo V 70 2.4D "blöj expressen" (2007)
Dirtymike
9 april 2012 · 1 532 Inlägg

Foffis skrev:
Jag var på A6 för några år sedan. Då var de kanon! Visst, de va lite köer och lite svineri. Men man var inte speciellt orolig över sin bil och man kunde parkera fint på A6 för att sedan gå runt och kika.

Var nere förr förra året tror jag det var. Då hade dom stängt av A6 och det gjorde inte saken bättre för fem öre. Alla drog ner till Biltema och den rakan ist. Var lika mycket svineri där som om A6 hade varit öppet ist.

I år sket jag fullständigt i Elmia kvällen. Visste ändå hur det skulle bli så jag drog ner tidigt Fredag förmiddag och kunde gå runt där nere utan att trängas med en massa folk och utan att bli irriterad på en massa fulla människor som inte kan bete sig. Enda jag vart lite frustrerad över var att jag inte fick ta med mig en oöppnad cola in på mässan. Men jag har full förståelse varför! så jag vart mer putt på mig själv som inte lämnade flaskan i bilen ist smile

Men det allra bästa var nog idag (Måndag), det var knappt nå folk alls! behövde inte trängas för fem öre! Kanon bra dag!


Men sen då till själva Elmia kvällen... Ett alternativ är att kanske flytta den? alltså att alla möts på fredag kväll, eller söndag kväll? Är inte helt säker på hur mycket svineri det är under dessa dagar egentligen.

Men annars att man gör en namninsamling där man vill ha mer hjälp och stöd av polis och ordningsvakter, avspärrningar och tillstånd osv osv och sedan skicka till både jkp kommun, jkp polis styrelse och kanske till A6 och ikea. Då kanske man skulle kunna få upp staket osv och även en trevlig träff utan bråk från både polisen och fulla människor.

Efterssom dessa "blöjjraggare" bara förstör och härjar så tänker inte polisen vara schyssta mot någon utan drar alla över en kant. Men om vi ordentliga visar att vi kan visa moget beteénde trots ombyggda fordon och annan syn på en bil så kanske polisen ser oss mer mellan fingrarna.

Vad tror ni om detta? För jag är sjuuuuuukt less på alla som bara förstör medans jag vill åka på en faktiskt väldigt trevlig träff!

Jag håller med. Då får man ha bilen ifred o en bra träff där alla trivs och ingen som behöver åka hem med ett brustet hjärta

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang