2864
Sök

Kamremsbyte

5 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Jag har en Renault Clio den nya modellen 2007:a och jag ska byta kamremmen på den nu. Hos min märkesverkstad kostar det 7950:-. Först kostade det 11000:- men efter det att jag ringde dem och ville ha ett kostnadsförslag så sänkte dom det till 7950:-. Är det enm rimlig kostnad ?

Kokar ris
923 Inlägg
9 april 2012
vad är det för motor/registreringsnummer?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

5 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
regnr: FMZ 156

Kokar ris
923 Inlägg
9 april 2012
är priset för kamrem, vattenpump, drivrem  och jobb inkluderat så skulle jag säga 5-7000 kronor, utan vattenpump 3-5000kr, men vattenpumpen är högst rek. att byta.

OBS: detta är ju inte original priser, jobbar själv på "ickemärkesverkstad", och alla verkstäder får ju ta betalt för vad dom vill.
Senast redigerat av cenoxide (9 april 2012)

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

5 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Okey, tack för snabbt svar smile

457 Inlägg
9 april 2012
Sj gjorde jag motor byte på en exakt sådan bil nydligen var lättare en väntat bytte även kamremmen och vatten pumpen då den drivs av kamremmen så fega inte ur på att byta vatten pumpen det är de värt smile

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

5 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Ja, det är lika bra att ta alltihopa på en gång. Men jag kan inte göra det själv, så det får bli verkstaden som får göra det.

huh?
10 427 Inlägg
10 april 2012
Kolla priser hos andra verkstäder (större verkstadskedjor tex?) också som kan ta emot din bil.
Kan ju finnas en liten peng att spara. Om det nu inte finns någon direkt nackdel med att inte
anlita en märkesverkstad rent garantimässigt.

5 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Jo, jag vill järna ha service stämpeln i boken också. På onsdag ska den in på verkstaden.
Senast redigerat av Britt-Inger (15 april 2012)

Sök