2472
Sök

Vattenläck från tak i Volvo V50

Totalt okunnig
414 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Upptäckte igår när jag körde från jobbet att det rann vatten vid fötterna hos passageraren, upptäckte även att det var vatten i baksätet, dock så kom kallduschen(både bildlikt och på riktigt)när det sprutade vatten från innerbelysningen i taket.

Nån som varit med om detta och vart fan tar vattnet sig in? Kan det vara från framrutan? Och går detta på försäkringen. Har ägt bilen i 4 månader så detta känns ju jävligt roligt.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

denkz
323 Inlägg
11 april 2012
Sitter det någon antenn på taket ? Skulle kunna tänka mig att kablar till antennen går lika med kablarna till takbelysningen och att det kommer in vatten vid antennen?  Är det från taket ovanför baksätet eller vid förar/passagerarsäte det kommer in vatten?

Fri fart för ett fritt folk!
14 812 Inlägg
11 april 2012
taklucka?

på min 740 fick jag mig en rejäl kalldusch igår när jag åkte till jobbet
men där är det takluckan som är problemet..
stopp i någon ledning

Kör fort så hinner inget hända...

Totalt okunnig
414 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Ingen taklucka, ja det är hajfena på taket och det var framme vid lampan i taket som det rann in vatten. Hela den var full i vatten. Har tagit kort på det, ska försöka lägga upp det här.

Kicker
163 Inlägg
11 april 2012
fan va surt. kollla som sagt antenn eller infästningar till rails. något är väldigt otätt iaf

See you sideways!!

Totalt okunnig
414 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Vet att vi har haft detta problemet på C70:n på jobbet då man måste trycka extra för att limmet ska fästa. Men om det nu är antennen som läcker in eller railsen eller rutan. Går detta på någon form av garanti? Det gick inte på försäkringen iaf.

Kicker
163 Inlägg
11 april 2012
det beror väll på vart och hur du köpt den bilhandlare eller privat person, när jag köpte audin fick jag med 6 månader garanti på ALLT. hoppas det löser sig för dig iaf

See you sideways!!

Totalt okunnig
414 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Köpte den av bilhandlare som sålde den åt en kund så det räknas som privat köp. Tänkte mest på ifall det är så att limmet har släppt så borde det ju vara ett fabrikationsfel.

Kicker
163 Inlägg
11 april 2012
Jag tycker du ska ringa och prata med firman, antingen kan dom hjälpa dig eller så kan dom inte hjälpa dig värt att prova iaf

See you sideways!!

Totalt okunnig
414 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Fick ingen hjälp därifrån förutom rådet att prata med förre ägaren. Det jag är mest orolig över är ju ifall det ligger vatten typ i hela innertaket och elen är typ skada och kommer ge merproblem även efter byte/åtgärd av felet.
Senast redigerat av Mane_Attraction (11 april 2012)

2 982 Inlägg
11 april 2012
Dräneringen är igensatt om inte det finns ngt litet håll nånstans

Kicker
163 Inlägg
11 april 2012
ställ in den i varmgarage och stoppa i en kupe värmare så det torkar ur

See you sideways!!

Totalt okunnig
414 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Tydligen hade det varit ett rutbyte på den som inte varit ordentligt gjort, som extra grädde på moset så har en styrenhet till draganordningen pajat pga läckaget. Får hoppas att ingen mer elektronik går sönder nu.

Sök