Saab 9-3SS finputs under vintern. Börjar närmas 2014 looken

Jag tänkte bygga och förbättra min Saab 9-3 SS Vector något för att få en skönare look och ett goare drag :) Målet är väl något i stil med en clean utställningsbil som ändå används dagligen. Säg mig gärna vad ni tycker och tänker.
  • 111 Följare
  • 109 945 Visningar
  • Projektet avslutat 9 augusti 2014
Tiiimpa
19 maj 2013 · 465 Inlägg

Surt som fan med rutan ändå :-/

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
TL_Lifestyle Tekniker
21 maj 2013 · 552 Inlägg

Bilen är nu inlämnad på Ryds glas så får den färdig till eftermiddagen smile känns bra i alla fall! Självrisken var inte skyhög så det går an smile har även fått mig en motor vid sidan av till ´bilen som det blir ett sidoprojekt på. Ett ganska långvarigt projekt med byte av t.ex alla lager, packningar, smidda kolvar, exktraktorgrenrör, modifierat insug, större spridare, bearbetad topp, stålfoder, hårdare ventilfjädrar med kraftigare ventilskaft mm. mm. Detta kommer uppdateras någongång i mellan då det är stora kostnader och mycket jobb. Men håll utkik smile Första motorbygget för mig

Målet ligger nog på 400hk än så länge. Original låda kommer användas. Dock skall bromsar, koppling mm uppdateras innan allt slängs ihop.

Senast redigerat av TL_Lifestyle (21 maj 2013)

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Tiiimpa
21 maj 2013 · 465 Inlägg

Sweet!! Kommer bli fett!

Volvo V60 D3 R-design "Rödluvan" (2011)
TL_Lifestyle Tekniker
21 maj 2013 · 552 Inlägg

Ja vi hoppas på det smile jag tycker det är kul med såna byggen smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
21 maj 2013 · 552 Inlägg

Jag har skickat mejl till ett företag i USA ang intresse av ett nytt motorblock till min topp. Tanken är att jag funderar över vad som blir hållbarast och lönsammast. Det nya blocket (uppdaterat bättre starkare) eller att jag helt enkelt byter allt från cylinderfoder till lager i det nuvarande blocket.

Jag vet dock inte om detta blocket med vevaxel kolvar mm från LDK/LNF motorn kommer att vara bolt-on på min LK9 (B207L) topp. Är det någon som har koll på detta? Kommer jag att behöva byta vevaxeldrevet eller veven/stakar mm. för att få det att matcha mitt bränsle/tändsystem? För själva blocket skall vara identiskt. men resten?

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
4 juni 2013 · 552 Inlägg

Angående motorbygget så väntar jag offert på smitt + lite godis. Har även ett företag som väckt intresse för bygget och en eventuell sponsringsframtid. I nuläget har inte mycket mer hänt än att jag bytt oljor + bytt till originaldämpare bak då förra fästen inte pallade. Nytt fäste ska byggas mm.

Glöm inte att dyka upp på träffen på lördag smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Brinka Meus ipsius Deus sum
4 juni 2013 · 636 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Glöm inte att dyka upp på träffen på lördag smile

Jag kommer! smile

TL_Lifestyle Tekniker
4 juni 2013 · 552 Inlägg

Gött det blir trevligt trevligt smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
20 juni 2013 · 552 Inlägg

Nya saker på ingång smile powerflex i krängningshämmare fram o bak smile
+ att jag suktar efter min Apexi turbotimer som jag beställde för en HEL vecka sen yikes

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
25 juni 2013 · 552 Inlägg

Nya fästen till stötdämparna byggs smile Det är mycket att göra men ska försöka få tid över till bilen denna veckan. Det blir nog till helgen gissar jag på.

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152148/152148-c461d5fb8de2b2ffebb0318ef70a36ed.jpg

Nästan färdiga
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152148/152148-07d9b69cdcead1f4ee53e744b470ec01.jpg

Min turbotimer anlände igår och jag monterade den idag efter jobbet. Har lyckats göra något fel då den verkar stendöd.. Får ingen ström alls i den.. Får kolla vidare på det i veckan. Det står nu först på listan då mittkonsolen ser snygg ut halvdemonterad.. Trodde det skulle gå smidigare än så hehe

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
25 juni 2013 · 552 Inlägg

Okej jag blev så sugen att jag sprang ner och felsökte smile Hittade att jag kopplat +en för dåligt så den hade ingen bra kontaktyta. Det fixat och turbotimern gör nu sin uppgift. Dock inte bilen... Nyckeligenkänning vill tydligen vara aktiverad hela tiden.. Så bilen dör när jag vrider av ändå.. men tändningen är på i 1.5 min... Skall mäta upp signalerna till immobilizern för att se om det går å fixa! Blir det för mycket jobb så säljer jag turbotimern och sitter och väntar på turbon som vanligt haha

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
27 juni 2013 · 552 Inlägg

Imorgon blir det turbotimer och fästena ska monteras med sportdämparna! Samt en redig puts inför lördag då det är träff i Jönköping. Tyvärr så kom inte mina bussningar i tid då företaget fått strul med en leverans. Det innebär att bussningarna flyger på nästa vecka.

Helt off topic men är överlycklig då jag fick ett samtal idag om en lägenhet kag sökt smile ska på möte imorgon och hoppas på att få lägenheten som är närmare jobbet smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
AllRightsReserved All Rights Reserved
27 juni 2013 · 141 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Imorgon blir det turbotimer och fästena ska monteras med sportdämparna! Samt en redig puts inför lördag då det är träff i Jönköping. Tyvärr så kom inte mina bussningar i tid då företaget fått strul med en leverans. Det innebär att bussningarna flyger på nästa vecka.

Helt off topic men är överlycklig då jag fick ett samtal idag om en lägenhet kag sökt smile ska på möte imorgon och hoppas på att få lägenheten som är närmare jobbet smile

Vad är det för träff i jkpg? smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
TL_Lifestyle Tekniker
27 juni 2013 · 552 Inlägg

Jönköping streetmeet smile sist jag kollade va 750 st anmälda på facebook smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Joel0666
27 juni 2013 · 428 Inlägg

Trevligt hoppas allt går vägen och ha det trevligt i Jönköping smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
Shewii Highland Street Crew
28 juni 2013 · 170 Inlägg

Ska kika närmare på bilen på lördag då!

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
TL_Lifestyle Tekniker
28 juni 2013 · 552 Inlägg

Jevil0666 skrev:
Trevligt hoppas allt går vägen och ha det trevligt i Jönköping smile

Tack så mycket smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
28 juni 2013 · 552 Inlägg

Shewii skrev:
Ska kika närmare på bilen på lördag då!

Hoppas inte den blir allt för smutsig på vägen upp då hehe :p

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
AllRightsReserved All Rights Reserved
30 juni 2013 · 141 Inlägg

Lyckades till och med parkera brevid din på träffen lol Riktigt lyckad kväll asså

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
TL_Lifestyle Tekniker
30 juni 2013 · 552 Inlägg

Jäkla fräsch 9-3a du har! Jaa de var väldigt lyckat smile trots att många sket i det på grund av regnrisken men det vart ju kanonväder

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang