Saab 9-3SS finputs under vintern. Börjar närmas 2014 looken

Jag tänkte bygga och förbättra min Saab 9-3 SS Vector något för att få en skönare look och ett goare drag :) Målet är väl något i stil med en clean utställningsbil som ändå används dagligen. Säg mig gärna vad ni tycker och tänker.
  • 111 Följare
  • 109 936 Visningar
  • Projektet avslutat 9 augusti 2014
AllRightsReserved All Rights Reserved
30 juni 2013 · 141 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Jäkla fräsch 9-3a du har! Jaa de var väldigt lyckat smile trots att många sket i det på grund av regnrisken men det vart ju kanonväder

Tack så mycket, Kolla in dom nyaste bilderna på den så ser du hur kvällen slutade wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Shewii Highland Street Crew
30 juni 2013 · 170 Inlägg

Det vart trevligt, synd att det inte vart nåt race på kvällen sen.

Gillar din tejpade sidospegel lol

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
TL_Lifestyle Tekniker
30 juni 2013 · 552 Inlägg

Visst är den snygg!! :p

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
9 juli 2013 · 552 Inlägg

Nu känns det som att livet spelar min låt!
Jag fick lägenheten och har även fått ett hobbygarage ihop med en polare smile med lift o grejer så nu kan det byggas på riktigt smile extremt glad! Efter semestern och flytten så ställs bilen av och bygget påbörjas ordentligt!

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Joel0666
10 juli 2013 · 428 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Nu känns det som att livet spelar min låt!
Jag fick lägenheten och har även fått ett hobbygarage ihop med en polare smile med lift o grejer så nu kan det byggas på riktigt smile extremt glad! Efter semestern och flytten så ställs bilen av och bygget påbörjas ordentligt!

Trevligt då får man snart se massa roliga uppdateringar smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
TL_Lifestyle Tekniker
10 juli 2013 · 552 Inlägg

Ja precis smile så i slutet av september ställs den av då jag kommer bo tre min från jobbet o inte behöver bil under vardag smile du kan säga till om du behöver någon hjälp med bilen så går det lättare att lösa nu när jag har garage.

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
freddenorling
22 augusti 2013 · 50 Inlägg

jäklar vad snygg den har blivit! Har en undran, hur gjorde du för att sätta på bakstötdämparna? vilken lösning gjorde du?

TL_Lifestyle Tekniker
22 augusti 2013 · 552 Inlägg

Tack smile jag byggde ett fäste utav plattjärn. Använde mig av två av de hål i karossen att bulte fästet i och sen en genomgående bult i mitt fäste. Finns bild i mitt fotoalbum på hur fästet ser ut

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
hjd Skrotdosan.se
22 augusti 2013 · 198 Inlägg

Härlig tråd, jag följer! Kika gärna på min smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
TL_Lifestyle Tekniker
22 augusti 2013 · 552 Inlägg

Kul att du hakar på smile ska kika in på din smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
15 september 2013 · 552 Inlägg

Tjena. Här händer tyvärr inte mycket då projektet får ta en liten paus. Det jag undrar är om någon har ett set sjyssta 17" 5/110 fälgar till min bil. Det jag kan byta mot är ett set 16" fina saabfälgar eller och ett par 16" cms alufälgar med jättebra dubbdäck. Vill du ha kompletta hjul så kan däcken fås på vilket som av dem fälgarna

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
21 oktober 2013 · 552 Inlägg

Planer smids och lite delar är beställa men mer ska beställas sakta men säkert under vintern och som vanligt har jag bytt plan och ändrat mig angående vad jag ska göra med bilen. Jag hsr insett att trimningen blir alldeles för dyr så den väntar jag med. Det som är planen nu är show inför nästa säsong och skall byta färg på bilen (dippas), ska in med ny baslåda och kjolarna + takvinge e på ingång smile

Jag har äntligen fått mig en sponsor och det blir då dippning av www.mattsvart.se , jättekul att dom vill följa med på min resa och gillar bilen!

Orkar inte förklara allt som ska göras hehe för det ändras hela tiden men jag hoppas att ni hänger med på min resa och finner utvecklingen av saaben intressant.

Ha de gött!

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
mjjansson
14 november 2013 · 600 Inlägg

härligt projekt rakt igenom ! wink prem lagd !

TL_Lifestyle Tekniker
4 december 2013 · 552 Inlägg

Tack smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152148/152148-93063b25504fab835ce045dbc39ebbfc.jpg
Liquid wrap hemma smile mattsvart.se har skickat denna härliga uppsättning och nu taggas det smile

Vad som hänt det senaste är att bilen rustas inför besiktning. Ny drivaxel, höjt bilen, vinterhjul + att jag väntar på två länkarmar som skall levereras då glapp i spindellederna är aktuellt smile snart kommer jul men innan dess är bilen besiktigad och påbörjad och sen skall kjolarna anlända innan dippen åker på smile

Ha de gott smile

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
hemmafixarn
4 december 2013 · 368 Inlägg

man får la börja följa så man har koll wink kasta ihop en motor nu så ska ja dra ifrån dig sen cool

Joel0666
5 december 2013 · 428 Inlägg

låter som det kommer många fina bilder här snart smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
TL_Lifestyle Tekniker
5 december 2013 · 552 Inlägg

Jaa det blir nog så smile

Rikard du ska inte dra mig någonstans wink sla du trimma camaron något?

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
hemmafixarn
5 december 2013 · 368 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Jaa det blir nog så smile

Rikard du ska inte dra mig någonstans wink sla du trimma camaron något?

Den ska vässas big_smile lutar mot 383stroker, kompsänkt/portat samt Nos smile får se va plånka säger tongue
motor måste ju ses över då den låter lite hmm

TL_Lifestyle Tekniker
5 december 2013 · 552 Inlägg

Det blir nog bra smile låter lite?? Lagerljud eller?

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
hemmafixarn
5 december 2013 · 368 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Det blir nog bra smile låter lite?? Lagerljud eller?

verkar vara nått lager ljud ja.. och då ja vill trimma så e de ju bara att riva maskin smile

Edit: och om ja nu ska köra på gas så hadde ja fått riva ändå wink

Senast redigerat av hemmafixarn (5 december 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang