5207
Sök

Kräva Dröjsmålsränta av bilförsäkringen

665 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Hur kan man kräva Dröjsmålsränta av försäkrings bolaget .
Jag har lämnat bilen den 13.03 och de vill skrota bilen först, sen vill de inte, och nu vill de göra det. Allt det där pågår i 4 veckor, Jag har varit utan bil i mer än 1 månad.

Hoppas på vettiga svar eller lått bli skriva skit ..

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
16 april 2012
Jag personligen hade krävt detta då det hindrar ditt liv, då det begränsas utan bil... Men det är ju bara jag smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

665 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Det vill jag. På 4v han har inte ens tittat på bilen (då menar jag skådereglerare).. Fuck hans lata röv

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
16 april 2012
sexy_d skrev:
Det vill jag. På 4v han har inte ens tittat på bilen (då menar jag skådereglerare).. Fuck hans lata röv

Word.. Jävligt dålig stil om inte annat.... Kan du inte göra nån form av "JO" anmälan eller va de heter? För det ska dom ju lösa direkt å inte vela fram å tillbaka?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

8 928 Inlägg
16 april 2012
Dröjsmålsränta kan bara avkrävas om du har lånat ut pengar eller fakturerat och inte fått betalt i tid.
Allt annat kan du glömma.

Att vara utan bil i 1månad pga försäkringsärende är inget ovanligt och därför har många ett tillägg i försäkringen som ger lånebil/hyrbil under tiden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

665 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Hamilton skrev:
Dröjsmålsränta kan bara avkrävas om du har lånat ut pengar eller fakturerat och inte fått betalt i tid.
Allt annat kan du glömma.

Att vara utan bil i 1månad pga försäkringsärende är inget ovanligt och därför har många ett tillägg i försäkringen som ger lånebil/hyrbil under tiden.

Mvh
Hamilton

Jävla ... Fan jag blir less på Försäkringsbolag ..................

Olika
907 Inlägg
16 april 2012
Det ingår ofta stilleståndsförsäkring, då få man ersättning för varje dag från det att skadeanmälan kommit in tills skadan är reglerad.
Senast redigerat av fredriq (16 april 2012)

Mvh
Fredrik

665 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
sexy_d skrev:

Word.. Jävligt dålig stil om inte annat.... Kan du inte göra nån form av "JO" anmälan eller va de heter? För det ska dom ju lösa direkt å inte vela fram å tillbaka?

Jag vet inget om det .. Kanske nån här på Garaget som kan lagar och stuff

Sök