Trimchip - Rådgivning

JohanEnglund
16 april 2012 · 19 Inlägg

Tjenare!

Satt och kollade lite på blocket och då fick jag upp många olika alternativ på chip. Har hade tänkt att beställa ett chip från KL-Racing men såg att detta gav mer effekt och var billigare så tänkte se om det är någon vet något om det.

Chipet är av märket "Intel Flashrom" och ger 290hk 430nm, det är två års garanti på chipet.
Medans Kl-chipet ger 275hk och 395nm.

Så det jag undrar är det värt att köpa Intel Flashrom chipet med tanke på att det ger mer effekt och har två års garanti eller är dessa chipen skit?

(Chipet ska i min T5a)

Mvh
Johan

Senast redigerat av JohanEnglund (16 april 2012)

turbodeath
16 april 2012 · 2 452 Inlägg

det har inte med märket o göra utan det är varifrån programvaran kommer från början....o ja garanti det kan ju alla ge på själva chipet men resten av programvaran då...

döden kommer tillbaka
ElTacoNacho
16 april 2012 · 486 Inlägg

Kan ju även va lite påhitt siffror från intel, och om de nu presterar som dom angivet så hur är de med.driftsäkerheten? Men jag vet inte, har aldrig testat smile

Tobbetdi Diesel ska man ha!
16 april 2012 · 482 Inlägg

När jag köpte min gamla T5 så chippades den av en firma i Linköping och jag blev riktigt nöjd. Bilen chippades, mappades och bänkades där. Leverade 300 hk och 502 Nm med td-04 18Tturbo och 3" raka rör från JT.. Funderar på om jag chippa min Passat där också.
http://www.gasbilomotor.se/

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
JimmyBede
16 april 2012 · 3 Inlägg

Jag kör med chip från KL Racing och jag är jäkligt nöjd med det! bilen gick över förväntan! och inte alls svårt o löda i själv!

bara positivt från min sida till KL Racing chippet!

mustang07
16 april 2012 · 146 Inlägg

Hör med BSR dom har ju siffror i det spannet (295 hk och 430 nm) för ~3000 inklusive arbetet.
Blir av med bilen i en dag eller två (beroende på posten) smile
Du får i och för sig ingen garanti eftersom bilen inte klarar BSR's krav för 3(?) årig motorgaranti
Lite dyrare tyvärr men då vet man vad man får iallafall.

Senast redigerat av mustang07 (16 april 2012)

Drunk A.Sörman
16 april 2012 · 1 299 Inlägg

har kört bsr atm å kl alla funkar ju men man får va man betalar för. tyckte atm va bäst smile

turbodeath
16 april 2012 · 2 452 Inlägg

Chipet är av märket "Intel Flashrom" och ger 290hk 430nm, det är två års garanti på chipet.
det är vad tillverkaren heter som säljer dessa tomchip har inget med att göra att det ger 290 hk o 430 nm...alltså intel flashrom är vad man köper som tomchip o programmerar själv...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang