Fick bilen slangad inatt:(

Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

Såg idag när ja kom hem att bilen hade bliit slangad visserligen bara 20-25 liter men ändååå ,,  lite jobbigt och surt är det allt eller hur?? ¨så tänkte om någon har lite tips på hemmabyggda larm gäna med el eller hagelbössor som utlöser när någon jävel är där och slangar:)..all tips är bra big_smile.. så nu får ja gå till bensinmacken och fylla en 5 litersdunk så den gamle kära 121 får lite ny bensin i sig sedan ska ja fan köpa diverse saker när tips kommer upp:D

Tack och hej

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
Pim_Pim
16 april 2012 ·

Ett ordentligt låsbart tanklock brukar hjälpa, men visst risken finns ju alltid att dom bryter upp eller i vissa fall borrar  hål i tanken.. =/
Borde man inte kunna ha någon slags sensor mellan kaross och tanklucka, så när tanklocket öppnas så utlöses något larm eller snarlikt.

Borde finnas nått sånt tycker ja big_smile

Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

tror inte det funkar så värst bra med låsbara tanklock:/...tror att det kan göra mer skada ..borde ju finnas något fett larm som tjter som fan när dom är där och pillar så nu ska ja nattbevakning med basebollträ i högsta hugg

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
it_mutt Avstängd
16 april 2012 · 10 388 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Ett ordentligt låsbart tanklock brukar hjälpa, men visst risken finns ju alltid att dom bryter upp eller i vissa fall borrar  hål i tanken.. =/
Borde man inte kunna ha någon slags sensor mellan kaross och tanklucka, så när tanklocket öppnas så utlöses något larm eller snarlikt.

Borde finnas nått sånt tycker ja big_smile

Ptja, det borde ju absolut gå att lösa med ett larm.

Brytare kan du ju placera var som helst, så; jodå

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

Borde det inte finnas något nu i moderna tider som gör att man får larm via mobil?

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
it_mutt Avstängd
16 april 2012 · 10 388 Inlägg

Mr_c skrev:
Borde det inte finnas något nu i moderna tider som gör att man får larm via mobil?

Visst finns det larm som skickar sms när dom utlöser.

Har själv införskaffat gps/gsm-tracker, som skickar ett sms med riktning, hastighet osv om bilen rör sig mer än 250m.

Men för att svara på din fråga; jodå, det finns

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
turboforssen Telge Drifting Team
16 april 2012 · 5 398 Inlägg

köp en cathtank och montera in och fyll original tanken med vatten tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

turboforssen skrev:
köp en cathtank och montera in och fyll original tanken med vatten tongue

Fan ingen dum ide .. blir den lite mer raceinspirerad bilen hehe:D..men så länge blir det basebollträ metoden ..

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
turboforssen Telge Drifting Team
16 april 2012 · 5 398 Inlägg

Mr_c skrev:

turboforssen skrev:
köp en cathtank och montera in och fyll original tanken med vatten tongue

Fan ingen dum ide .. blir den lite mer raceinspirerad bilen hehe:D..men så länge blir det basebollträ metoden ..

mm så ser du vem som slangat med , bara att kolla efter nån som har problem med bilen eller moppen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

turboforssen skrev:

Mr_c skrev:

turboforssen skrev:
köp en cathtank och montera in och fyll original tanken med vatten tongue

Fan ingen dum ide .. blir den lite mer raceinspirerad bilen hehe:D..men så länge blir det basebollträ metoden ..

mm så ser du vem som slangat med , bara att kolla efter nån som har problem med bilen eller moppen smile

kan ju blanda i lite scker i vattnet med hehe

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
discokapten Kapten på disco!
16 april 2012 · 1 729 Inlägg

Mr_c skrev:

turboforssen skrev:

Mr_c skrev:

Fan ingen dum ide .. blir den lite mer raceinspirerad bilen hehe:D..men så länge blir det basebollträ metoden ..

mm så ser du vem som slangat med , bara att kolla efter nån som har problem med bilen eller moppen smile

kan ju blanda i lite scker i vattnet med hehe

Varför?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
turboforssen Telge Drifting Team
16 april 2012 · 5 398 Inlägg

discokapten skrev:

Mr_c skrev:

turboforssen skrev:

mm så ser du vem som slangat med , bara att kolla efter nån som har problem med bilen eller moppen smile

kan ju blanda i lite scker i vattnet med hehe

Varför?

för då kan man använda vattnet till att göra tuppkam på sig ?????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Mr_c
16 april 2012 · 46 Inlägg

discokapten skrev:

Mr_c skrev:

turboforssen skrev:

mm så ser du vem som slangat med , bara att kolla efter nån som har problem med bilen eller moppen smile

kan ju blanda i lite scker i vattnet med hehe

Varför?

Har för mig att socker i tanken inte är så nyttigt

Volkswagen Golf "Der kleine springenden Ball" (1993)
engolf
16 april 2012 · 3 235 Inlägg

Biltema säljer visst en spiral (konformad) som man stoppar ner i tankröret som gör det omöjligt att stoppa ner en slang.

Germax
16 april 2012 · 12 086 Inlägg

Jag fantiserade får många år sedan i mitt huvud att montera en airbag bakom stereon som skulle utlösa om den skulle utsättas för stöldförsök, händelseförloppet va högst angenämt när jag spann vidare på iden smile

Dess omfattning, osäkerhet och risk för vållande till annans död gjorde att jag la iden på is, men visst hade det varit spännande smile

Min poäng då, installera en airbag bakom tanklocket big_smile

baltis
16 april 2012 · 1 948 Inlägg

Har fått lastbilen slangad några gånger.. och då snackar vi ganska stora summor pengar man blir bestulen på. Dock skulle jag ALDRIG sätta dit något sort slangskydd, folk som slangar upp till 500 liter soppa dom har inga problem med att borra sönder en tank för att komma åt soppan... och då snackar vi helt plötsligt inte 7000 kr i soppa man blir av med utan även en ny tank för 20k...

Sen är det nog visserligen en annan sak när det kommer till personbilar smile

engolf
16 april 2012 · 3 235 Inlägg

Man kan ju bygga in en rörelsesensor under tanklocket, och ev en till under bilen vid tanken som aktiveras med en fjärrkontroll. Försöker någon slanga bilen eller borra upp tanken börjar det tjuta.

Anderholm
16 april 2012 · 613 Inlägg

Mr_c skrev:

discokapten skrev:

Mr_c skrev:

kan ju blanda i lite scker i vattnet med hehe

Varför?

Har för mig att socker i tanken inte är så nyttigt

bosse bildoktorn sprängde den myten typ 10000 år sen

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Pim_Pim
16 april 2012 ·

baltis skrev:
Har fått lastbilen slangad några gånger.. och då snackar vi ganska stora summor pengar man blir bestulen på. Dock skulle jag ALDRIG sätta dit något sort slangskydd, folk som slangar upp till 500 liter soppa dom har inga problem med att borra sönder en tank för att komma åt soppan... och då snackar vi helt plötsligt inte 7000 kr i soppa man blir av med utan även en ny tank för 20k...

Sen är det nog visserligen en annan sak när det kommer till personbilar smile

Jo det är sant, en kompis morsas lastbil (haha låter som något jag hittar på nu) borrade dom sönder tanken på för nån månad sen..

Senast redigerat av Pim_Pim (16 april 2012)

Victorduvet
16 april 2012 · 395 Inlägg

stoppa ner en sån här, borde kunna hjälpa smile

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ral-33590/

BMW 520 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang