5124
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Evildan
7 augusti 2012
it_mutt skrev:
Evildan skrev:
it_mutt skrev:

Och så blev han friad iaf. Antar att du länkade till det första för att påvisa att han fick böter för sitt tilltag, vilket han i slutändan slapp.

Tror nog de flesta är kapabla att klicka på en länk själv dock, OM de nu känner att de vill läsa.

Ja, han blev friad från bötesstraff.
Kopierade hela texten för att det skulle bli lättillgängligt för de som inte ids trycka på länken men ändå brukar ha en massa åsikter eller inte kan tillgodogöra sig texten (du vet som detta med naturvårdverkets förslag ang bilskrotning)

Ok, DEN texten hoppas jag inte att du har lagt in i tråden...vad är den? +80 sidor? tongue

- - Edit - -

Ja, jag orkar inte ta flera sidor med 2+1 väg igen. Vi (du och jag åtminstone) har olika åsikter om respektive fall. När det fungerar som det ska ser jag ingen anledning att låsa upp en fil, men i mitt exempel ser jag det som "helt ok" (och det verkade de flesta andra också göra).

Så, än en gång överger jag den biten

haha, nä jag lät bli att kopiera in den efter visst övervägande. cool

Nä,  "lets agree to disagree" istället.
Alltid kul att bolla och argumentera med/mot dig då du har goda argument, och är påläst innan du skriver.

Evildan skrev:
[...]

Lastbilschauffören blev ju som sagt friad.
Och att använda det som argument i första början? Visst är det fel att hindra trafiken, men det är fortfarande fel att tränga sig
Anledningen till att polisen ville ha han dömd är som Trafikpolischefen säger; "Han (Erling Andersson) menar att det inte är lastbilsförare och andra bilister som ska agera polis på vägarna på det sätt som Sven-Åke Sörensen gjorde." http://www.sydsvenskan.se/sverige/lastbilsforare-frias-for-filkorning/

Här i texten ovan säger en utbildad trafikpolis att det är tillåtet att göra det som kallas "tränga sig" i tråden

Inget i texten Du skrev säger att en utbildad trafikpolis säger att det är tillåtet att tränga sig? Erling Andersson säger att man, enligt honom, hundra meter innan ska lägga sig i höger fil. De som man stör sig på är dem som trots att det är skyltat fortsätter framåt och tränger sig in när vänsterfil upphör.
Självklart ska man visa hänsyn i trafiken och använda sig av blixtlåsprincipen så långt det är möjligt, men att gasa om en hel kö i vänster körfält är inte att tillämpa blixtlåsprincipen utan ren egoism

däremot kan den som vill in i höger körfält bli nekad tillträde av någon likasinnad sheriff som den bötfällda yrkesföraren artikeln handlade om och då brister principen då denna får fortsätta i vänster körfält ända fram till där körfälten går ihop och då blir det kaotiskt och stopp.

Snälla... få det inte att låta som om att det är synd om de i vänsterfilen, de kan lägga sig bakom den hemska lastbilen som blockerar dem, eller?

Det är även 2-1 väg i riktning mot peking för att underlätta bla i den branta backen, men med det resonemanget som förs ang 2-1 väg innebär det alltså att man inte får köra om fordon i uppförsbacken eftersom vägen strax efter krönet går ihop till ett körfält utan man ska helt enkelt ligga kvar i höger fil och "vänta på sin tur".

Hur ofta är det kö ändå ut på E22 i riktning mot Norrköping? Självklart ska man använda 2+1 för att köra om, det var ju de jag sa? Men om det är kö på 2+1 väg kan man lika gärna ligga i högerfil hela tiden

Istället för att sitta och länka text tycker jag att du som blir så engagerad av detta fenomen ska kontakta en trafikskola och fråga gärna vad som gäller och sedan skriva ut det här.

Länka text är väl mest du som gör, se bara till att i fortsättningen inte länka till orelevanta domar från Tingsrätten:

Nu tänker jag inte älta detta ytterligare tills någon "opponent" kommer med riktiga verifierbara fakta ang 2-1väg eller sammangående filer istället för lösrykta stycken som inte har med saken att göra då det alltid finns undantag i regelverket

Du bemöter inte ens paragraferna jag skrev, utan antar att det finns något undantag i regelverket? Varför ens ta en diskussion med någon så som dig?

Köp dig en lagbok och läs Trafikförordning (1998:1276), det har jag gjort. Du kan skicka ett PM när du är klar.

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

49 Inlägg
7 augusti 2012
korrupta poliser. tar en för ingenting tex fick 2300:- böter för att ha kört 52kmh på en 50 väg:/

7 543 Inlägg
7 augusti 2012
det var faktiskt löjigt

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2012
BMWpwr skrev:
korrupta poliser. tar en för ingenting tex fick 2300:- böter för att ha kört 52kmh på en 50 väg:/

måste varit en grinig, punktlig o tråkig polis. brukar fan ha farthållaren på typ 2km/h över hastighetsgränsen, för att det ska stämma över med skylten. det är ju reserverat på 1-3km/h, att mätaren kan skiljas!

Fart missbrukare

49 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:

måste varit en grinig, punktlig o tråkig polis. brukar fan ha farthållaren på typ 2km/h över hastighetsgränsen, för att det ska stämma över med skylten. det är ju reserverat på 1-3km/h, att mätaren kan skiljas!

jo de va några griniga poliser, blev stoppad i norsjövallen mot norsjö, kom från lycksele:/

7 543 Inlägg
7 augusti 2012
är lyckslele polisen så kinkig?? jaja suck jag hade inte skrivit på wink har faktiskt hört nått om 4 km/h

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2012
BMWpwr skrev:
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:

jo de va några griniga poliser, blev stoppad i norsjövallen mot norsjö, kom från lycksele:/

blev stoppad för typ ett år sen i 9000 påväg hem från jobbet, typ kl 04. rastade turbon o ville bara heeeem!!! var faktiskt uppe i 100 i tvåan. vägen 80.

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

efter en stunds konversation så lät han mig gå med "lova mig att du kör kontrollerad även om du kör lite fort?"

Fart missbrukare

766 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:
trippelturbo skrev:

blev stoppad för typ ett år sen i 9000 påväg hem från jobbet, typ kl 04. rastade turbon o ville bara heeeem!!! var faktiskt uppe i 100 i tvåan. vägen 80.

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

efter en stunds konversation så lät han mig gå med "lova mig att du kör kontrollerad även om du kör lite fort?"

vakna du sen med kissfläck på lakanet?

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2012
cpu1337 skrev:
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

Ursäkta?!

Fart missbrukare

766 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
cpu1337 skrev:
trippelturbo skrev:

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

Ursäkta?!

ja du vart väll rädd när du drömde så otäckt antar ja

135 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:
trippelturbo skrev:

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

9000?

väg 900 du menar??

varför är alla så dryga?

766 Inlägg
7 augusti 2012
ISpeed skrev:
trippelturbo skrev:
BMWpwr skrev:

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

9000?

väg 900 du menar??

tror han menar dyngtrimmad saab 9000:)

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2012
cpu1337 skrev:
ISpeed skrev:
trippelturbo skrev:

Gick lite fort där?
Ja, jag erkänner..

9000?

väg 900 du menar??

min saab 9000, 200hk! Kört en sån nångång? wink

Fart missbrukare

135 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
cpu1337 skrev:
ISpeed skrev:

9000?

väg 900 du menar??

en saab kör man inte, man åker !

hehe, eller hur e de? tongue

varför är alla så dryga?

Trucker
2 710 Inlägg
7 augusti 2012
Ähh, bullshit. Saabarna går jävligt bra wink Saknar fan min 9000 sad

Fart missbrukare

766 Inlägg
7 augusti 2012
trippelturbo skrev:
cpu1337 skrev:
ISpeed skrev:

9000?

väg 900 du menar??

nej bara bogserat faktiskt:)

Avstängd
10 388 Inlägg
8 augusti 2012
granadadr skrev:
är lyckslele polisen så kinkig?? jaja suck jag hade inte skrivit på wink har faktiskt hört nått om 4 km/h

Har också hört något om 4km/h (eller om det möjligen var 3km/h), men, som jag vill minnas så skulle det vara "bortdraget" redan. Detta skulle alltså vad jag vill minnas handla om en felmarginal, med andra ord, säger polisen att "du höll 110km/h" så skulle detta vara efter att felmarginalen var borträknad.

Notera att detta är något "jag har för mig att jag hört", så det kan mycket väl vara något som jag rör ihop med något annat, eller något som jag hört någon gång och som i sin tur är rent skitsnack

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

239 Inlägg
8 augusti 2012
Var inte så länge sedan jag åkte på en laserkontroll, och säkerhetsmarginalen är tre km/h.

it_mutt skrev:
granadadr skrev:

Har också hört något om 4km/h (eller om det möjligen var 3km/h), men, som jag vill minnas så skulle det vara "bortdraget" redan. Detta skulle alltså vad jag vill minnas handla om en felmarginal, med andra ord, säger polisen att "du höll 110km/h" så skulle detta vara efter att felmarginalen var borträknad.

Notera att detta är något "jag har för mig att jag hört", så det kan mycket väl vara något som jag rör ihop med något annat, eller något som jag hört någon gång och som i sin tur är rent skitsnack

Always a better way - Toyota

49 Inlägg
8 augusti 2012
Korsriddaren skrev:
Var inte så länge sedan jag åkte på en laserkontroll, och säkerhetsmarginalen är tre km/h.

it_mutt skrev:
granadadr skrev:

han klockade mig på 52km/h på lasern å inte tog han bort nån felmarginal:( han visade mig lasern och där stod 52km/h och jag kan lova att de finns kinkiga poliser i lycksele, tex farsans kompis som är handikappad och kör en handikapp anpassad bil fick 800:- i böter för att han inte riktigt når till blinkersspaken (han blinkade för sent:D

Sök