trippelturbo skrev:
rcy skrev:
trippelturbo skrev:
Det är 80km/h med bil o släp, och jag har rätt o köra 80 mitt på körbanan utan att behöva väja för stressade människor!
Jag försvarar varken rövslickare eller fortkörare, men det är när folk börjar med "jag har rätt att" och sen fullkomligt skiter i att samarbete som det blir problem i trafiken.
Ibland, eller snarare rätt ofta, måste man kompromissa lite med vad man har rätt till och vad som är det vettigaste att göra.
Om dom som vill köra fort kunde göra det utan att stressa andra genom att ligga för nära, och om dom som vill köra sakta bara kunde hålla till höger och underlätta omkörningar, då hade den här "ligger för nära" diskussionen antagligen varit betydligt kortare.
Sen finns det givetvis stolpskott som ligger precis i arslet utan att egentligen vilja köra förbi, men dom idioterna lär vi nog inte nå med ord och förmaningar, där krävs nog fysiskt våld för att få in nåt i skallen.
Jag håller med dig, bra att du ifrågasatte!
På vissa sträckor, som den mellan Eskilstuna-Västerås är det en smal väg, när lastbilar möts så går man ut på vägrenen de sista som är kvar för att backspeglarna inte så slå i varann. Den vägen är 90km/h, jag kör 80km/h, sträckan är knappa 5mil, faktum är att man faktiskt förlorar sammanlagt 5 minuter om man nu håller 80 istället för 90 på denna sträcka!
Har vid många andra tillfällen "hjälpt" folk o blinkat med vänster blinkers om att det är grönt att köra om (jag ser långt fram till skillnad från dom)
Nej det behöver man inte göra, du ska däremot passa dig för att gå ut i vägrenen om du är lastad, har sett mer tradare på sidan än trasiga vänsterspeglar.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.