4560
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

961 Inlägg
21 oktober 2012
tkd_rille skrev:
Ja kom igen. Grusblandad sand. Med tanke på hur dåligt avstånd folk håller i detta landet lär de bli massa gnäll för all slitage på folks rutor och lack för det.  Har ni aldrig kört på grusvägar eller?

vad ska jag säga... älskar grusvägar smile då ska man köra lite extra fort så det sprutar om däckena å sladda mycke tongue

P-K skrev:
skulle köra bilen till skolan förut och grejja med den mån-tis. står 3 tanter mitt på en parkeringsplats med sina hundar och pratar. jag stannar framför och dom verkar inte fatta att jag ska parkera. blinkar med helljuset så dom fattar att jag ska parkera men då ser dom bara lite sura ut och ger mig en småsur blick.

vevar ner rutan och säger lite irriterad att dom ska flytta på sig för att jag ska parkera. då börjar dom ura runt som fan i rutan och vet inte vad dom ska göra -.-"

Så folk som helt enkelt är i vägen på bilparkeringar osv.

så sant, ogillar när de inte fattar att det kommer en bil hmm

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

2 763 Inlägg
21 oktober 2012
När vi pratar om vinterväglag och lära sig köra på den så kommer här en ganska bra länk!

http://www.garaget.org/video/129371

Volvo - For Life

961 Inlägg
21 oktober 2012
BOLIN_ skrev:
När vi pratar om vinterväglag och lära sig köra på den så kommer här en ganska bra länk!

ah värt att prova, inte lika kul, men bra att veta när man inte är på parkeringen tongue

-danskt ordspråk

2 763 Inlägg
21 oktober 2012
KBAragger skrev:
BOLIN_ skrev:

ah värt att prova, inte lika kul, men bra att veta när man inte är på parkeringen tongue

Precis! smile

Volvo - For Life

7 490 Inlägg
22 oktober 2012
KBAragger skrev:
BOLIN_ skrev:

inte på parkeringen?? man lägger väl upp ställen på vägen ?? jag gör då det smile brukar sladda på 4an å 5ans vxl,,
parkeringar är för amatörer wink wink tonguerollcool

961 Inlägg
22 oktober 2012
granadadr skrev:
KBAragger skrev:
BOLIN_ skrev:

inte på parkeringen?? man lägger väl upp ställen på vägen ?? jag gör då det smile brukar sladda på 4an å 5ans vxl,,

haha, på asfalt och grus ja, men vill inte riskera för mycket när man kör på is mitt i trafiken smile

-danskt ordspråk

7 490 Inlägg
22 oktober 2012
KBAragger skrev:
granadadr skrev:
KBAragger skrev:

haha, på asfalt och grus ja, men vill inte riskera för mycket när man kör på is mitt i trafiken smile

är ju tvärt om,, is å snö är MKT förutsägbart jämfört med grus å asfalt wink
och vilken bil drar lös på 5ans vxl på asfalt??  smile wink

man väljer sina tillfällen, plus man får ju använda skallen wink senast igår åkte jag brett i en lång kurva på i ca 80 knyck på 4an smile helt odramatiskt,, pratade dessutom i tel wink
Senast redigerat av granadadr (22 oktober 2012)

961 Inlägg
22 oktober 2012
granadadr skrev:
KBAragger skrev:
granadadr skrev:

man väljer sina tillfällen, plus man får ju använda skallen wink senast igår åkte jag brett i en lång kurva på i ca 80 knyck på 4an smile helt odramatiskt,, pratade dessutom i tel wink

haha, jo det låter ju bra det, kanske kan man göra sånt i trafiken med, men då var det inga runt va? ingen trafik på vägen menar jag då. +jaså har ni redan snö, här har vi regn och 8 grader typ varje dag... fy fan

-danskt ordspråk

7 490 Inlägg
22 oktober 2012
KBAragger skrev:
granadadr skrev:
KBAragger skrev:

haha, jo det låter ju bra det, kanske kan man göra sånt i trafiken med, men då var det inga runt va? ingen trafik på vägen menar jag då. +jaså har ni redan snö, här har vi regn och 8 grader typ varje dag... fy fan

nää vi har bara is på vissa ställen wink nja bilar fanns det men inga möten,, dessutom slänger man ju inte ut arslet så rattstoppet går i wink

obs ett tips OM man ska sladda i trafiken,, så MÅSTE man veta vad man gör å inte ställa till en olycka wink
jag började med att lära mig sladda på lastbilsparkeringar, sen åkte vi på skogsvägar på nätterna,, då det inte fanns bilar,, då skadar man ju ingen om det går fel,, vilket det alltid gjorde wink men då testade man ju gränserna,, vilket man ALDRIG ska göra på gatan wink
bilen jag har nu den har världens sämsta kofångare,, petar mn på dem så pajjar dem wink skitplast,, och trots mitt intresse har dem inte gått sönder,, pga jag är försiktig wink
Senast redigerat av granadadr (22 oktober 2012)

961 Inlägg
23 oktober 2012
granadadr skrev:
KBAragger skrev:
granadadr skrev:

nää vi har bara is på vissa ställen wink nja bilar fanns det men inga möten,, dessutom slänger man ju inte ut arslet så rattstoppet går i wink

obs ett tips OM man ska sladda i trafiken,, så MÅSTE man veta vad man gör å inte ställa till en olycka wink
jag började med att lära mig sladda på lastbilsparkeringar, sen åkte vi på skogsvägar på nätterna,, då det inte fanns bilar,, då skadar man ju ingen om det går fel,, vilket det alltid gjorde wink men då testade man ju gränserna,, vilket man ALDRIG ska göra på gatan wink
bilen jag har nu den har världens sämsta kofångare,, petar mn på dem så pajjar dem wink skitplast,, och trots mitt intresse har dem inte gått sönder,, pga jag är försiktig wink

aah, jo det kan vara bra att veta smile därför är jag lite rädd änsålänge för att sladda mitt i trafiken big_smile fast en och en annan börn går ju alltid an wink

-danskt ordspråk

61 Inlägg
11 januari 2013
Tack för skoj läsning, fick mig ett gott skratt och kan nog inte annat än att hålla med faktiskt smile

Andromeda skrev:
granadadr skrev:
S98 skrev:

Den som kör efter sin gps, borde ju själv uppdaga att han/hon själv kör aningen för fort
enligt hastighetsmätaren. Vilket i sin tur borde leda till förståelse för de andra som inte sitter med en gps smile
Dessvärre når väl inte förståndet så långt hos/för alla, vilket är som med allt, då ingen är lik den andra.

Man märker rätt fort att folket framför kör "lagligt", kan man då inte köra om så släpper man
enkelt på farthållaren/pedalen och anpassar sig, för så bråttom ska man inte ha de i trafiken.

ehh den teorin håller inte alltid,, har kört om MÅNGA som kör typ 85 på 100 väg,, å i rutan sitter en GPS wink

Då har du just passerat ett "mähä".

Mähä't är en duktig och god människa. Mähä´t dricker billigt rödvin, röstar på VP eller MP, lägger mycket pengar på kläder trots att de kommer från "onda" storföretag och bor företrädelsevis i en lagom hipp bostadsrätt på fin adress.
Mähä´t har ofta en god ekonomi och ett hyffsat bra jobb. En annan egenhet är att mähä´t alltid har rätt vad det än gäller. Det är ingen idé att du försöker. Mähä´t är därför en tvetydig välsignelse för företag då de både är lätta att lura till köp, har pengar men är jobbiga kunder. Mähä´n gillar att resa, tittar på Let´s Dance och älskar extrapriser och kundkort. Mähä´t tar Aftonbladet för inte bara en seriös tidning utan dagsens sanning.

Mähä´t kör ofta en nyare "miljöbil" eller tvärtom makens familjeräcer. Manliga mähä´n kör uteslutande "töntiga" bilar.

Mähä´t vet att det är mycket duktigare och godare än andra människor. Mähä´t har nämligen läst att olycksrisken är mindre om alla kör långsammare, och att bilen drar mycket mindre bränsle om man sänker hastigheten 10 km/h. Samtidigt ska ju mähä´t bara åka 20 km, och då vet ju mähä´t att det bara kommer att tappa ungefär 2 minuter om det sänker hastigheten från 100 till 85. Det har mähä´t läst. Så det så.

Samtidigt är ju mähä´t då extremt mycket duktigare än dig. I mähät's världsbild finns bara en person. Jag, jag och jag. Behöver inte mähä´t köra skyltat hastighet behöver ju ingen annan det heller.

5 111 Inlägg
11 januari 2013
Thunderbird88 skrev:
mb_pucken skrev:
hällre 30 minus än 10 men snålblåst och fuktig luft;)  åkte skotet förra vintern med jobbet. på kvällen kom ja å en till på att vi skulle ta en sväng till, slog om å blev 20 minus och dimma:-P de va kallt på riktigt:-)
angående sallt så hatar ja det:-P mycke roligare och sladda i snö än slask;-)

Det där fuktig luft är bara riktig jävla bullshit.
-20 i Västerås är riktigt kallt och -20 i Luleå är riktigt kallt.
Bara något försvar som folk i södern använder för att verka coola och få sina löjliga -10C att verka värre än vad det är...

Du ska inte ha Luleå som referens, staden där det alltid blåser från fyra håll samtidigt.. lol
Där är alltid fruktansvärt att vara när det är kallt.

Dumpersförare.
970 Inlägg
11 januari 2013
Dom och det gäller många som kommer till en fartkamera där det kan va 60 och bromsar in och ligger i ca 50 eller mindre istället för att hålla den angivna hastigheten.

Dom som kör som idioter fasst det är snorhalt på vägarna. eller kör nära som fan bakom en. finns mycket att ta upp men orkar fan inte skriva allt.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

14 380 Inlägg
11 januari 2013
VolvoCoffe skrev:
Dom och det gäller många som kommer till en fartkamera där det kan va 60 och bromsar in och ligger i ca 50 eller mindre istället för att hålla den angivna hastigheten.

Dom som kör som idioter fasst det är snorhalt på vägarna. eller kör nära som fan bakom en. finns mycket att ta upp men orkar fan inte skriva allt.

Jaa, varför gör man så? Eller dom som nästan tvärnitar bara dom möter Farbror Blå.

/Benny

Dumpersförare.
970 Inlägg
11 januari 2013
Vettemannen skrev:
VolvoCoffe skrev:

Jaa, varför gör man så? Eller dom som nästan tvärnitar bara dom möter Farbror Blå.

/Benny

Ligger exakt på hastigheten sj men så fort jag passerar den ökar jag upp igen ligger fan inte och kryper iaf. smile

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
12 januari 2013
varit ute i lokala norrköping idag i rusningstrafik. är van vid en stad med ca 30000 invånare..

ni som bor i storstäder kanske inte tänker på det, men jag stör mig som fan på hur de lyckats trassla ihop hela jävla trafiksystemet med dubbelfiler och avfarter och allt vad det är...

någon som kan förklara hur i helvete man gör i en dubbelfilig rondell?!?

Stil>Funktion

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 januari 2013
P-K skrev:
varit ute i lokala norrköping idag i rusningstrafik. är van vid en stad med ca 30000 invånare..

ni som bor i storstäder kanske inte tänker på det, men jag stör mig som fan på hur de lyckats trassla ihop hela jävla trafiksystemet med dubbelfiler och avfarter och allt vad det är...

Jag fick lära mig att i en dubbelfilig rondell så gällde:
Ska man direkt till höger eller rakt fram så är det ytterfilen.
Ska man till vänster ska man börja i innerfilen och sen vid utfarten innan man ska svänga ut så ska man byta till den yttre filen och sen svänga ut.

14 380 Inlägg
12 januari 2013
Pierre_r skrev:
P-K skrev:

Jag fick lära mig att i en dubbelfilig rondell så gällde:
Ska man direkt till höger eller rakt fram så är det ytterfilen.
Ska man till vänster ska man börja i innerfilen och sen vid utfarten innan man ska svänga ut så ska man byta till den yttre filen och sen svänga ut.

Precis så har jag oxå lärt mig!

/Benny

804 Inlägg
12 januari 2013
P-K skrev:

Det är precis lika lätt som att köra på motorvägen, du blinkar när du byter fil eller kör av.
Blinkar du vänster på motorvägen 2 avfarter innan du ska köra av så kan du göra samma sak i rondellen, många som gör så av någon konstig anledning.

95 Inlägg
12 januari 2013
Taxi 020, SL bussar,  fruntimmer och gamm gubbar! det räcker för att min dag blir förstörd

Sök