4098
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Rumpmas
3 860 Inlägg
12 januari 2013
it_mutt skrev:
Personligen har jag faktiskt inga problem med att folk kör långsammare än skyltad hastighet, OM det är; mörkt, dimmigt, regnar som faen, snö, eller liknande (jag vet, det lämnar i princip bara "fin sommardag" kvar). Det jag däremot stör mig på är när folk, när de kör 60km/h på 80-väg ex.vis, inte har vett nog att sticka in i en ficka och släppa förbi kön som blivit bakom

Jag håller med. Hastighetsbegränsningar skulle inte behöva vara så lågt satta generellt om inte så fruktansvärt många saknar förmågan att bedöma väglag och inta en lämplig hastighet.
Jag åker mycket i jobbet i vilka väglag som helst även på lite mindre och sämre plogade landsvägar, och är det som igår underkylt regn och ABS:en börjar knattra när man nuddar bromsen får man finna sig i att ligga i 70 på 80-väg. Men är det några plusgrader kör jag gärna 100+ på samma väg. Jag har jour, och blir det larm har jag gärna lite bråttom.

När jag puttrade fram i 70 blev jag omkörd av bilar som inte skulle haft en suck om de fått minsta kast i det väglaget, och kom ikapp en äldre tant i en gammal Ascona som låg i 40 knyck.

Så kör hur sakta du vill, men kör du långsammare än skyltad hastighet, flytta då på dig om någon vill om.

Dumpersförare.
970 Inlägg
12 januari 2013
TheMPG skrev:
VolvoCoffe skrev:
Ligger exakt på hastigheten sj men så fort jag passerar den ökar jag upp igen ligger fan inte och kryper iaf. smile

Jag retar mig på folk som inte klarar av att ligga i jämn hastighet, utan pendlar i hastighet hela tiden. Väldigt enerverande att ligga bakom en människa som sänker hastigheten så fort det kommer en kamera. Antingen håller man hastigheten eller så använder man solskyddet, jag vill inte beöva stänga av min farthållare var 400:e meter

håller med dig fullständigt. varit med om det sj med farthållaren. vill man ha den igång vill man fan inte behöva stänga den hela tiden för någon ska pendla i hastighet.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 433 Inlägg
12 januari 2013
det värsta måste vara folk som tror dem kör lastbil och inte HÅLLLER åt sig nått fast dem har halva vägen under vintertider!

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 januari 2013
Jesper328 skrev:
Folk som inte använder sina ögon vid korsningar så att man får ställa sig på bromsen.
Och sen bara för att man tutar till lite på dom så ska dom nosa en i arslet i ett par kilometer.

Sedan hatar jag även föräldrar som drar ut sina barn i rusningstrafik för att övningsköra när dom, som det verkar, knappt har lärt sig att hantera bilen eller kört en enda kilometer i stadstrafik på t.ex kvällen.
(Klankar inte ner på de som övningskör, endast korkade föräldrar.)

Den där övningkörningsgrejen råkade jag ut för igår. Hamnade bak en som inte vågade köra fortare än max 50km/h på en 80 väg i rusningstrafiken vid ca 16:30....
Kön var enorm när jag tittade i backspegeln efter jag hade kört om

Vad tänkte föräldern på där?

Sen det med korsningar tycker jag det mest är gamla gubbar som inte fattar, ska dom åt höger så kollar dom BARA åt höger och inte vänster resultatet är att gubben är väldigt nära på att få en bil som är 40cm smalare än den var från början.
Danskar är också väldigt bra på att kolla åt just det hållet dom ska åt... väjningsplikt existerar inte för dom, ska dom ut på en huvudled som där är 90 på så svänger dom ut i 20-30 utan att titta åt vänster...

Jag har säkert skrivit detta innan här men:

Folk som ska svänga och absolut inte kan placeringen.
Ska man svänga höger så lägger man sig så långt åt höger man kan inte så långt ut till vänster och likadant om dom ska svänga vänster så lägger dom sig så långt åt höger dom bara kan...
Varför???
Du kör en personbil inte ett 25.25 ekipage som behöver plats i svängarna...
Senast redigerat av Pierre_r (12 januari 2013)

1 808 Inlägg
12 januari 2013
SylvesterStallone skrev:
det värsta måste vara folk som tror dem kör lastbil och inte HÅLLLER åt sig nått fast dem har halva vägen under vintertider!

Dom är väldigt jobbiga att möta när man just kommer med lastbil själv och kör.. slicka dikeskanten med lastbil och släp är inte skoj, byta kallingar varje dag för dom blir bruna

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

1 160 Inlägg
12 januari 2013
Pierre_r skrev:
Jesper328 skrev:
Folk som inte använder sina ögon vid korsningar så att man får ställa sig på bromsen.
Och sen bara för att man tutar till lite på dom så ska dom nosa en i arslet i ett par kilometer.

Sedan hatar jag även föräldrar som drar ut sina barn i rusningstrafik för att övningsköra när dom, som det verkar, knappt har lärt sig att hantera bilen eller kört en enda kilometer i stadstrafik på t.ex kvällen.
(Klankar inte ner på de som övningskör, endast korkade föräldrar.)

Den där övningkörningsgrejen råkade jag ut för igår. Hamnade bak en som inte vågade köra fortare än max 50km/h på en 80 väg i rusningstrafiken vid ca 16:30....
Kön var enorm när jag tittade i backspegeln efter jag hade kört om

Vad tänkte föräldern på där?

Sen det med korsningar tycker jag det mest är gamla gubbar som inte fattar, ska dom åt höger så kollar dom BARA åt höger och inte vänster resultatet är att gubben är väldigt nära på att få en bil som är 40cm smalare än den var från början.
Danskar är också väldigt bra på att kolla åt just det hållet dom ska åt... väjningsplikt existerar inte för dom, ska dom ut på en huvudled som där är 90 på så svänger dom ut i 20-30 utan att titta åt vänster...

Jag har säkert skrivit detta innan här men:

Folk som ska svänga och absolut inte kan placeringen.
Ska man svänga höger så lägger man sig så långt åt höger man kan inte så långt ut till vänster och likadant om dom ska svänga vänster så lägger dom sig så långt åt höger dom bara kan...
Varför???
Du kör en personbil inte ett 25.25 ekipage som behöver plats i svängarna...

kan bara hålla med

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 januari 2013
Här har ni en analfabet! lol

http://i288.photobucket.com/albums/ll173/peter_v2/Parkering_zps2eaf8669.jpg

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

oo=00=oo
374 Inlägg
13 januari 2013
tkd_rille skrev:
MrTurbo skrev:
Reagerar på att många klagar på både folk som kör "för sakta" och de som kör "för fort". Allt det där är relativt gällande övrig trafik, väder etc. Jag tillhör dem som "alltid" kör för fort då skulle jag tro?

Exempel: När jag körde hem från jobbet igår snöade det lite. Tvåfilig motorväg, 100kmh , mycket väl saltad, ren asfalt i högerfilen, nån cm snö i vänsterfilen. Jag satte farthållare på 102kmh enligt gps och fick ligga i snöiga vänsterfilen helt ensam medan de flesta andra körde 60-70 kmh i den rena högerfilen. Körde jag som en "idiot" då?

Ja de enda dumma du gör i detta fall är ju att ha farthållaren på ifall att de är halt i vänsterfilen.

Det är ju bättre att ha farthållaren i, då kan man ju snabbare kasta högerfoten på bromsen om något skulle uppstå.

Freude am fahren!

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 januari 2013
M7an skrev:
tkd_rille skrev:
MrTurbo skrev:
Reagerar på att många klagar på både folk som kör "för sakta" och de som kör "för fort". Allt det där är relativt gällande övrig trafik, väder etc. Jag tillhör dem som "alltid" kör för fort då skulle jag tro?

Exempel: När jag körde hem från jobbet igår snöade det lite. Tvåfilig motorväg, 100kmh , mycket väl saltad, ren asfalt i högerfilen, nån cm snö i vänsterfilen. Jag satte farthållare på 102kmh enligt gps och fick ligga i snöiga vänsterfilen helt ensam medan de flesta andra körde 60-70 kmh i den rena högerfilen. Körde jag som en "idiot" då?

Ja de enda dumma du gör i detta fall är ju att ha farthållaren på ifall att de är halt i vänsterfilen.

Det är ju bättre att ha farthållaren i, då kan man ju snabbare kasta högerfoten på bromsen om något skulle uppstå.

och det kan man inte göra även om du har foten på gasen? jisses.

Opel Omega 2,0 16V /97

oo=00=oo
374 Inlägg
13 januari 2013
VolvoCoffe skrev:
M7an skrev:
tkd_rille skrev:

Det är inte ens värt att argumentera ditt inlägg...

Freude am fahren!

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 januari 2013
M7an skrev:
VolvoCoffe skrev:
M7an skrev:

Det är inte ens värt att argumentera ditt inlägg...

jaja wer kümmert sich

Opel Omega 2,0 16V /97

Muttley
13 januari 2013
M7an skrev:
tkd_rille skrev:
MrTurbo skrev:

Är du 90 år eller ?   Tar ungefär lika lång tid att dra foten från gasen som om du har foten på golvet.  Anledning att man inte ska ha farthållaren på är att de faktiskt kan sladda till och man känner inte av det. Kör man med gasen har man mer känsla i bilen.

KHRacing
13 januari 2013
Dessa djävfla skåningar i trafiken som håller 65-70 på 100väg trots snustorrt väglag & ingen snö söder om Haparande...

847 Inlägg
13 januari 2013
jag hatar när man kör i 100km/h på en 100 väg och folk försöker köra om. Och om ni undrar så släpper jag inte om dom.det blir 3ans växel som åker i såklart!! smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

Evildan
13 januari 2013
Crxkoffe skrev:
jag hatar när man kör i 100km/h på en 100 väg och folk försöker köra om. Och om ni undrar så släpper jag inte om dom.det blir 3ans växel som åker i såklart!! smile

jag hatar folk som ökar farten när dom blir omkörda, riktigt gubbsyndrom och totalt livsfarligt hobbypolisbeteende, dessutom är det olagligt att hindra någon från att köra om.

7 490 Inlägg
13 januari 2013
Crxkoffe skrev:

hoppas du skämtar

847 Inlägg
13 januari 2013
haha kul o se vad dom har under huven

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

241 Inlägg
13 januari 2013
MrTurbo skrev:

nä du körde för sakta du med, om jag kom bakom dig på motorvägen så skulle jag ha blåst om dig likt väl xD

847 Inlägg
13 januari 2013
granadadr skrev:
Crxkoffe skrev:

hoppas du skämtar

varför skulle jag skämta?

Allmänt känd som Kimpa
66 Inlägg
13 januari 2013
Personer som gör idiotomkörningar för att sedan ligga och bromsa ned allt.

Sök