Jesper328 skrev:
Folk som inte använder sina ögon vid korsningar så att man får ställa sig på bromsen.
Och sen bara för att man tutar till lite på dom så ska dom nosa en i arslet i ett par kilometer.
Sedan hatar jag även föräldrar som drar ut sina barn i rusningstrafik för att övningsköra när dom, som det verkar, knappt har lärt sig att hantera bilen eller kört en enda kilometer i stadstrafik på t.ex kvällen.
(Klankar inte ner på de som övningskör, endast korkade föräldrar.)
Den där övningkörningsgrejen råkade jag ut för igår. Hamnade bak en som inte vågade köra fortare än max 50km/h på en 80 väg i rusningstrafiken vid ca 16:30....
Kön var enorm när jag tittade i backspegeln efter jag hade kört om
Vad tänkte föräldern på där?
Sen det med korsningar tycker jag det mest är gamla gubbar som inte fattar, ska dom åt höger så kollar dom BARA åt höger och inte vänster resultatet är att gubben är väldigt nära på att få en bil som är 40cm smalare än den var från början.
Danskar är också väldigt bra på att kolla åt just det hållet dom ska åt... väjningsplikt existerar inte för dom, ska dom ut på en huvudled som där är 90 på så svänger dom ut i 20-30 utan att titta åt vänster...
Jag har säkert skrivit detta innan här men:
Folk som ska svänga och absolut inte kan placeringen.
Ska man svänga höger så lägger man sig så långt åt höger man kan inte så långt ut till vänster och likadant om dom ska svänga vänster så lägger dom sig så långt åt höger dom bara kan...
Varför???
Du kör en personbil inte ett 25.25 ekipage som behöver plats i svängarna...