3496
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

1 160 Inlägg
15 januari 2013
dom skiter i det
marcus0510 skrev:
MrTurbo skrev:
marcus0510 skrev:
Hur lång bromssträcka har en fullt lastad lastbil vid halka ? Man måste väl nästan hålla en halv km avstånd om man ska hinna få stopp det på helt ? Bara undrar, nyfiken.

Mja, har själv kört lastbil. Räkna hur många däck som bromsar (18-22st?) är dessa hyggligt mönstrade och har ett rätt bra "tryck nedåt" mot marken så bromsar det rätt okej. Problemet kan bli om det viker sig.

Så håller man bara avstånd så är det inte omöjligt att få stopp på en lastbil även om det är lite halt då.
Ja det kanske skulle vara lite hårdare regler för det här med utländska förare. Hur funkar det egentligen, får dom inte samma böter/straff som svenska lastbilsförare får. Eller skiter dom bara i det ?

243 Inlägg
15 januari 2013
horbybonnen skrev:
dom skiter i det
marcus0510 skrev:
MrTurbo skrev:

Mja, har själv kört lastbil. Räkna hur många däck som bromsar (18-22st?) är dessa hyggligt mönstrade och har ett rätt bra "tryck nedåt" mot marken så bromsar det rätt okej. Problemet kan bli om det viker sig.

Så håller man bara avstånd så är det inte omöjligt att få stopp på en lastbil även om det är lite halt då.
Ja det kanske skulle vara lite hårdare regler för det här med utländska förare. Hur funkar det egentligen, får dom inte samma böter/straff som svenska lastbilsförare får. Eller skiter dom bara i det ?

Står deras arbetsgivare för böterna då ? För om jag förstått rätt får dom inte i närheten av samma lön som en svensk anställd. Vilket borde göra att böterna svider ännu mer roll

1 160 Inlägg
15 januari 2013
marcus0510 skrev:
horbybonnen skrev:
dom skiter i det
marcus0510 skrev:

Står deras arbetsgivare för böterna då ? För om jag förstått rätt får dom inte i närheten av samma lön som en svensk anställd. Vilket borde göra att böterna svider ännu mer roll

polisen har svårt att driva in böter från utlandet..skulle vara som tyskland betala eller bilen blir stående

14 376 Inlägg
15 januari 2013
horbybonnen skrev:
marcus0510 skrev:
horbybonnen skrev:
dom skiter i det

polisen har svårt att driva in böter från utlandet..skulle vara som tyskland betala eller bilen blir stående

Jag tror nog att det är ett stort problem med alla utlandsreggade lastbilar som trafikerar vårt avlånga land.

/Benny

243 Inlägg
15 januari 2013
horbybonnen skrev:
marcus0510 skrev:
horbybonnen skrev:
dom skiter i det

Så om en polsk förare struntar i att betala svenska böter. Då är det ingen indrivning i Polen som ser till att det blir betalt ? Han får inga betalningsanmärkningar i Polen eller liknande ?
Senast redigerat av marcus0510 (15 januari 2013)

19 Inlägg
15 januari 2013
Oförmågan att använda körriktningsvisare, något som blir allt vanligare.

Och Fiat Multipla. Ryser och blir illamående när jag ser en.

http://www.xerocamboscreta.com/AutoMultiplaW.gif

1 160 Inlägg
15 januari 2013
marcus0510 skrev:
horbybonnen skrev:
marcus0510 skrev:

Så om en polsk förare struntar i att betala svenska böter. Då är det ingen indrivning i Polen som ser till att det blir betalt ? Han får inga betalningsanmärkningar i Polen eller liknande ?

vet ej. någon som vet får svara på det

14 376 Inlägg
15 januari 2013
Baeckomberga skrev:
Oförmågan att använda körriktningsvisare, något som blir allt vanligare.

Och Fiat Multipla. Ryser och blir illamående när jag ser en.

http://www.xerocamboscreta.com/AutoMultiplaW.gif

Jaa, inte är den vacker. Det där med blinkers finns väl på optionlistan och tar man standardutförande av bil ingår naturligtvis inte blinkers.

/Benny

535 Inlägg
15 januari 2013
Folk som kör så förbannat sakta. Bara för att de kommit lite snö. Kan du inte köra i gällande hastighet så har du fan inget på vägen att göra. Lät bilen stå.

14 376 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:
Folk som kör så förbannat sakta. Bara för att de kommit lite snö. Kan du inte köra i gällande hastighet så har du fan inget på vägen att göra. Lät bilen stå.

Det kanske var det dom gjorde nere i Skåne och då hände det en fruktansvärd olycka. Man ska anpassa farten efter underlaget och vädret. Bara för att det står 90 på en skylt så MÅSTE men inte köra 90.

/Benny

1 422 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:

Ser att du har fyrhjulsdrift roll

227 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:

Håller med, kör man i 40-50 på 70 väg bara för att det kommit snö, så kan man åka buss istället.

1 160 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:

hade du kört 110 i landskrona inatt hade du åkt av fyrhjulsdrift eller ej.xxxx    xxx xxxx censur vad jag tycker om dig

Avstängd
10 388 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:

Folk som inte vet att det som står på skylten är MAX hastighet, inte "den hastighet du under alla omständigheter måste hålla", har inte i trafiken att göra.

Dock lite...

..varning på hela inlägget
Senast redigerat av it_mutt (15 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

535 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:
DKn skrev:

Det kanske var det dom gjorde nere i Skåne och då hände det en fruktansvärd olycka. Man ska anpassa farten efter underlaget och vädret. Bara för att det står 90 på en skylt så MÅSTE men inte köra 90.

/Benny

Ja men Ja säger inte att man skall köra som en idiot för det. men kan faktiskt hålla dom avstånd man skall göra, och ännu längre under vintertid. men man behöver fan inte lika 50 på motorväg för att de tittar fram lite snö. sen förstår jag att de finns sträckor som man inte kan hålla angiven hastighet på,när de inte anns fungerar ordentligt på sommar halvåret.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:
Vettemannen skrev:
DKn skrev:

/Benny

Ja men Ja säger inte att man skall köra som en idiot för det. men kan faktiskt hålla dom avstånd man skall göra, och ännu längre under vintertid. men man behöver fan inte lika 50 på motorväg för att de tittar fram lite snö. sen förstår jag att de finns sträckor som man inte kan hålla angiven hastighet på,när de inte anns fungerar ordentligt på sommar halvåret.

Det var ju iofs inte i närheten av vad du skrev från början.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

336 Inlägg
15 januari 2013
cheffer skrev:
DKn skrev:

Tänkte precis detsamma! lol

Just turbo power, no real shit.

535 Inlägg
15 januari 2013
Saabfan1 skrev:
cheffer skrev:
DKn skrev:

Konstigt då att jag kör precis på samma sett nu som när jag hade bakhjuls drift. och då höll jag hastigheten

2 656 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:
Saabfan1 skrev:
cheffer skrev:

Konstigt då att jag kör precis på samma sett nu som när jag hade bakhjuls drift. och då höll jag hastigheten

håller helt med att folk borde lära sig att hålla hastigheten folk som kör 20-40 kmh underhastighetsbegränsningen tycker JAG e farligare än folk som kör 20 kmh förfort det förstör helt och hållet rytmen i trafiken och risken för olyckor är mycket stor oavsett väglag -.- polisen borde vara hårdare på dessa brott .. man får inte ligga och hindra folk på vägen

1 422 Inlägg
15 januari 2013
DKn skrev:
Saabfan1 skrev:
cheffer skrev:

http://byspecialrequest.files.wordpress.com/2011/08/implied-facepalm1.jpg?w=490&h=423

Klart man anpassar farten efter rådande förhållanden, vad som står på skylten är mindre viktigt då det är MAXhastigheten för vägen. När det är bra väglag så är är det onödigt och störande med folk som kör för sakta men när det är riktigt jävla halt som det varit och det knappt går att komma framåt med bilen med antispinn ikopplat så får man ju faktiskt sänka farten lite, bromssträckan blir ju sämre också... Men rent allmänt är det störande med segisar som ligger 20-30 under hastighetsgränsen och inte ens försöker underlätta en omkörning.

Sök