1798
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

6 691 Inlägg
4 augusti 2013
Så om det gick köra fortare än 30 på guppen så skulle du köra lagligt, när du ligger i ~40 på 30vägar annars?

Makes no sense.

Passerar man fartguppen över 20 på Hjalmarvägen här i fel vinkel kommer genomslagsgummina funktionera som ingenting förr.

De/Dem

Dr. Mörker
211 Inlägg
4 augusti 2013
Mongon som ligger i röven. Antingen gillar dom röv eller så vet i faan men det är nått jag inte gillar

Fri fart för ett fritt folk!
14 769 Inlägg
4 augusti 2013
iron_angel skrev:
Mongon som ligger i röven. Antingen gillar dom röv eller så vet i faan men det är nått jag inte gillar

pedalen i mitten i kombo med höger pedalen brukar ge resultat..
för när dom ser din bil niger ner vid inbromsning så blir dom rädda som fan och sen ökar du innan dom hinner blinka igen smile

det fungerar 7/10gånger
fungerar inte det så släpper man gasen tills man har en 3sec lucka smile

Kör fort så hinner inget hända...

33 Inlägg
4 augusti 2013
Lätt.
En cyklist, 99 fall av 100 en sportcyklist, som envist cyklar på vägen trotts att det finns en slät och fin cykelbana brevid. Det hat jag känner för dom saknar motstycke.

Money can buy you a fine car but it doesn't give you passion.
http://www.facebook.com/porsche951kmrb

7 488 Inlägg
4 augusti 2013
Petrus_951 skrev:
Lätt.
En cyklist, 99 fall av 100 en sportcyklist, som envist cyklar på vägen trotts att det finns en slät och fin cykelbana brevid. Det hat jag känner för dom saknar motstycke.

mm kan hålla med
och ibland cyklar de i bredd,,,,

nästa gång ska jag stanna och säga att får jag möte så är de DE som råkar illa ut,, för jag tänker INTE fronta bara för att de bryter mot trafikreglerna, min bil är hård,, de är mjuka

man får inte hindra trafiken med flit,, vilket de gör om de cyklar i bredd på en vanlig väg

164 Inlägg
4 augusti 2013
Malheus skrev:
Så om det gick köra fortare än 30 på guppen så skulle du köra lagligt, när du ligger i ~40 på 30vägar annars?

Makes no sense.

Passerar man fartguppen över 20 på Hjalmarvägen här i fel vinkel kommer genomslagsgummina funktionera som ingenting förr.

Jo för nu måste jag bromsa bilen till 5 för att sedan gasa upp till 30 och för de mesta så slutar jag inte gasa förens efter 30 alltså mellan 30 o 45

sthlm

Evildan
5 augusti 2013
granadadr skrev:
Petrus_951 skrev:
Lätt.

mm kan hålla med

nästa gång ska jag stanna och säga att får jag möte så är de DE som råkar illa ut,, för jag tänker INTE fronta bara för att de bryter mot trafikreglerna, min bil är hård,, de är mjuka

man får inte hindra trafiken med flit,, vilket de gör om de cyklar i bredd på en vanlig väg

Tänk om andra sportutövare skulle träna sina sporter på allmän väg,
fotboll, längdhopp, golf, curling, dragrace & drifting mm mm (hoppsan), istället för att åka en bit och nyttja anläggningar för ändamålet.

Anledningen till att dom cyklar på vägen är fler bla, bättre jämnare yta, cyklar för fort för att cykla på cykelbana, 25km/h är hasthetsbegränsningen på cykelbana.
Att dom åker i bredd beror på att dom använder luftmotståndet och baksuget vid tälingar och vill på så vis köra så tävlingslikt som möjligt, detta har jag fått förklarat för mig när jag frågat cyklister varför dom tror att reglerna inte gåller dom när det gnälls över bilister som kör om så nära när dom ligger 2/3/4 i bredd.

14 769 Inlägg
5 augusti 2013
Evildan skrev:
granadadr skrev:
Petrus_951 skrev:
Lätt.

mm kan hålla med

fotboll, längdhopp, golf, curling, dragrace & drifting mm mm (hoppsan), istället för att åka en bit och nyttja anläggningar för ändamålet.

Anledningen till att dom cyklar på vägen är fler bla, bättre jämnare yta, cyklar för fort för att cykla på cykelbana, 25km/h är hasthetsbegränsningen på cykelbana.
Att dom åker i bredd beror på att dom använder luftmotståndet och baksuget vid tälingar och vill på så vis köra så tävlingslikt som möjligt, detta har jag fått förklarat för mig när jag frågat cyklister varför dom tror att reglerna inte gåller dom när det gnälls över bilister som kör om så nära när dom ligger 2/3/4 i bredd.

men dom är skapligt korkade..förstår inte hur dom tänker borde det inte vara bättre att träningscykla i sämre miljöer på sämre cyklar det borde ge mer resultat smile  en gammal kärringcykel är perfekt om man vill få jobba lite på trampande.   inte direkt så någon åker runt och sladdar 3meter från en driftingbana eller spelar fotboll 5meter från fotbollsplanen mitt på vägen.. men cyklist idioter cyklar minsan på vägen som går brevid cykelbanan. brukar hålla bra avstånd förbi dom sen är det gött att gå ut på vägrenen och låta dom smaka lite grus smile

133 Inlägg
5 augusti 2013
Påkörd Cyklist

Cyklade mot rött.. "Därför kan cyklisten ha gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik."

De kan inte ha gjort sig skyldig, de har gjort sig skyldig.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

Evildan
5 augusti 2013
Growe skrev:
Evildan skrev:
granadadr skrev:

mm kan hålla med

men dom är skapligt korkade..förstår inte hur dom tänker borde det inte vara bättre att träningscykla i sämre miljöer på sämre cyklar det borde ge mer resultat smile  en gammal kärringcykel är perfekt om man vill få jobba lite på trampande.   inte direkt så någon åker runt och sladdar 3meter från en driftingbana eller spelar fotboll 5meter från fotbollsplanen mitt på vägen.. men cyklist idioter cyklar minsan på vägen som går brevid cykelbanan. brukar hålla bra avstånd förbi dom sen är det gött att gå ut på vägrenen och låta dom smaka lite grus smile

Att träningen utförs med rätt cykel och övrig utrustning är väl lika självklart som att driftingträning utförs med rätt bil eller att golfaren använder sina klubbor och inte bara en putter från den lokala bangolfen?

Nehe det säger du, ingen som sladdar i närheten av banan, sneåkarna sladdar friskt i vår lilla by i cirkulationerna och sprutar grus på övriga fordon på väg in i densamma
(märkligt tänk som bilintresserad att man inte inser vad som kommer ifrån bakhjulen)
och vi har tydligen en driftingbana av SM-klass 7km från centrum, så jodå, avståndet har uppenbart ingen betydelse.

Anledningen är som jag skrev ovan delvis hastighetsbegränsningen som gör att dom cyklar på vägen.

Det var ett lämpligt tillvägagångssätt, speciellt från en yrkesförare roll

Evildan skrev:
Att träningen utförs med rätt cykel och övrig utrustning är väl lika självklart som att driftingträning utförs med rätt bil eller att golfaren använder sina klubbor och inte bara en putter från den lokala bangolfen?

Att tävlingscyklister övar med rätt grejor förstår jag, men när motionärer köper svindyra kolfibercyklar håller jag helt med Growe (även om man självklart får cykla på vad man vill smile)

Sen köper jag inte ditt argument, många inom just drifting har ju börjat med t.ex. motorsvaga Volvo-skåp på snö eller klena Jappsare nerför bergsvägar, varken bilister eller cyklister behöver börja med värstinggrejer, men visst är det roligare att ha fina grejer

Simmare använder "paddlar" på händerna för att öka vattenmotståndet = jobbigare
Precis som att man inom löpning kan springa med vikter 

Så varför måste just cykling utföras med lättrampade supercyklar?
Motionären blir bara lurad av att hen tror sig vara duktig "wow, jag har cyklat 5 mil idag! #beach2014 #fanvadjagärbäst #tourdefrancenästa" men egentligen har tant Agda bränt mer fett när hon cyklade de fyra kilometerna fram och tillbaka till affären genom skogen på sin oväxlade kärringcykel från 50-talet för att köpa lössnus till sin skröpliga gubbe lol

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

14 769 Inlägg
5 augusti 2013
S98 skrev:
Påkörd Cyklist

Cyklade mot rött.. "Därför kan cyklisten ha gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik."

De kan inte ha gjort sig skyldig, de har gjort sig skyldig.

exakt.. fast eftersom cyklisten inte är dömd så anses oskyldig fram till dommen fallit

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
5 augusti 2013
Malheus skrev:

Dom vid Loussa?

Dom tar man i 30km/h utan problem. smile

50km/h går däremot inte, då lär man hoppa en bit. Lite väl stora är dom kanske. Måste vara rätt många bilar med fel markfrigång som inte tar sig rakt över utan bekymmer...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

JFfoto
5 augusti 2013
Ja, cyklar kryllar det utav nu, flesta ligger över hela vägbanan, här om dagen så var det en som låg mot sidan, stannade vid en stoppskylt längre fram, skulle till höger, så la mig åt höger så mycket jag kunde, för att jävlas med cyklisten som inte kunde ta någon av cykelvägarna, finns bra vägar runtom, inte på en stor väg vid en T-korsning.

Så stannade vid stoppskylten, kollade så inga bilar kom och skulle åka, då kommer cyklisten från min vänstra sida och rakt in framför mig, nära på att köra på han, bara för han inte kom förbi på högra sidan om mig. Då skulle han ha stannat isåfall.

Då blev det en liten urgasning på 2an brevid han. smile

6 691 Inlägg
5 augusti 2013
RannerKing skrev:
Malheus skrev:

Dom vid Loussa?

Dom tar man i 30km/h utan problem. smile

50km/h går däremot inte, då lär man hoppa en bit. Lite väl stora är dom kanske. Måste vara rätt många bilar med fel markfrigång som inte tar sig rakt över utan bekymmer...

De neråt Düben går ju enkelt, tänkte på andra två..speciellt den när man kör mot Loussabacken. big_smile

De/Dem

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
6 augusti 2013
Ja, då tänker vi på samma. Dom måste vara i överkant när det gäller fartgupp.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

133 Inlägg
7 augusti 2013

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

441 Inlägg
7 augusti 2013
S98 skrev:
Pakering vid gul heldragen linje + barn i bilen..
Hon ska stämma polisen..

Du ser ju vilket block mongo det var som lämna barnet i bilen också.
Vem fan lämnar sitt egna eller någon annans barn sovandes i bilen ensam mitt i solen?

– Det är snarare jag som stämmer polisen för våld. Poliserna visste inte någonting för de var så unga och oerfarna och njöt av att stå på Kungsgatan och spela allan. Det är fullkomligt oansvarigt och korkat, det är brist på respekt men de var väl för unga för att fatta det.

- Det är också dumheter. Detta var klockan fem på eftermiddagen och jag hade öppnat båda rutorna en springa så det var korsdrag. Det var inte särskilt varmt och små barn blir nästan alltid blir varma o svettiga när dom sover djupt oberoende av var de befinner sig, säger hon.

Man blir ju mörkrädd när man läser såna kommentarer. Min dotter sover också bäst i bilen, men då får man antingen vänta tills hon sovit klart, väcka henne och lägga henne i vagnen eller så får en av oss vara kvar i bilen. Man lämnar ju inte ett barn sovandes i bilen för att gå in och handla.

Att hon sedan inte kan parkeringsreglerna är ju bara ännu värre. Bara för att man har pengar så behöver man inte följa reglerna.....

773 Inlägg
7 augusti 2013
dasboot skrev:
S98 skrev:
Hon ska stämma polisen..

Vem fan lämnar sitt egna eller någon annans barn sovandes i bilen ensam mitt i solen?

– Det är snarare jag som stämmer polisen för våld. Poliserna visste inte någonting för de var så unga och oerfarna och njöt av att stå på Kungsgatan och spela allan. Det är fullkomligt oansvarigt och korkat, det är brist på respekt men de var väl för unga för att fatta det.

- Det är också dumheter. Detta var klockan fem på eftermiddagen och jag hade öppnat båda rutorna en springa så det var korsdrag. Det var inte särskilt varmt och små barn blir nästan alltid blir varma o svettiga när dom sover djupt oberoende av var de befinner sig, säger hon.

Man blir ju mörkrädd när man läser såna kommentarer. Min dotter sover också bäst i bilen, men då får man antingen vänta tills hon sovit klart, väcka henne och lägga henne i vagnen eller så får en av oss vara kvar i bilen. Man lämnar ju inte ett barn sovandes i bilen för att gå in och handla.

Att hon sedan inte kan parkeringsreglerna är ju bara ännu värre. Bara för att man har pengar så behöver man inte följa reglerna.....

Finns ju dock moderniteter som ac man kopplar i cigg uttaget:) Som sedan håller tempen nere, dock försvarar det inte vad hon gjort:S

Men det ska fan kvinnor till det:)

441 Inlägg
7 augusti 2013
silversnurran skrev:
dasboot skrev:
S98 skrev:
Hon ska stämma polisen..

Finns ju dock moderniteter som ac man kopplar i cigg uttaget:) Som sedan håller tempen nere, dock försvarar det inte vad hon gjort:S

Men det ska fan kvinnor till det:)

Nja, tvivlar på att cigguttaget klarar att driva en ac. Sen så har alla uttagen som jag stött på varit styrda av tändningen.

Enda ursäkten vore typ en audi s/rs6 med solcellsluckan som driver ac-enheten när det är för varmt och soligt....

Sök