Evildan skrev:
Att träningen utförs med rätt cykel och övrig utrustning är väl lika självklart som att driftingträning utförs med rätt bil eller att golfaren använder sina klubbor och inte bara en putter från den lokala bangolfen?
Att tävlingscyklister övar med rätt grejor förstår jag, men när motionärer köper svindyra kolfibercyklar håller jag helt med Growe (även om man självklart får cykla på vad man vill

)
Sen köper jag inte ditt argument, många inom just drifting har ju börjat med t.ex. motorsvaga Volvo-skåp på snö eller klena Jappsare nerför bergsvägar, varken bilister eller cyklister behöver börja med värstinggrejer, men visst är det roligare att ha fina grejer
Simmare använder "paddlar" på händerna för att öka vattenmotståndet = jobbigare
Precis som att man inom löpning kan springa med vikter
Så varför måste just cykling utföras med lättrampade supercyklar?
Motionären blir bara lurad av att hen tror sig vara duktig
"wow, jag har cyklat 5 mil idag! #beach2014 #fanvadjagärbäst #tourdefrancenästa" men egentligen har tant Agda bränt mer fett när hon cyklade de fyra kilometerna fram och tillbaka till affären genom skogen på sin oväxlade kärringcykel från 50-talet för att köpa lössnus till sin skröpliga gubbe

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P