5299
Sök

Vill ta bort CDV ventil på min e39

4 261 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Hejsan. Som ni vet så finns det en ventil (cdv) på bmw bilar..som gör att man kör bilen väldigt ryckigt.
Det blir ryckigt körning vid varje växel som man sätter in.. stör mig jättemycket . Har läst lite på nätet att det är en ventil som sitter någonstans under luftfiltret ? man kan ta bort ventilet på runt 10 min

Har prövat ringa några värkstäder men ingen har nån aning om vad jag pratar om.

Skulle någon här kunna rekomendera mig till någon som kan hjälpa mig ta bort det? eller någon verkstad.

Tack på förhand

http://www.bimmerboard.net/forums/posts/363759
Senast redigerat av panda666 (17 april 2012)

Handledare
1 481 Inlägg
17 april 2012
CDV ventilen sitter på kopplingscylindern nere vid växellådan. den stryper oljeflödet så att lamellerna rör sig med lite fördröjning för att få ett mjukare ingrepp. I teorin alltså. I verkligheten blir det tvärs om..
Senast redigerat av saab_sonett (17 april 2012)

4 261 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
ja men det gör mig galen. har alltid trott på att jag vart en dålig förare. men en kolega på jobbet sa precis igår att man måste ta bort den. han hade samma bil som mig tidigare som han hade tagit bort ventilen och bilen funkade perfekt efteråt. har ingen aning bara vart jag ska ta den till. vilken verkstad??

326 Inlägg
17 april 2012
Om du följer instruktionerna i länken du själv lade upp så borde du väl klara det?
Det syns ju ganska tydligt på bilderna hur man ska göra.

4 261 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
jo ja vet men jag är inte så händig med bilar än. vill inte förstöra nått..

1 433 Inlägg
18 april 2012
din kolega sa ju att han hade gjort det ? smile  be han eller fråga vem som gjorde det åt han smile skulle jag ha gjort!

4 261 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
han hade gjort det på en e34 540 längesen så det finns ingen chans där...

finns det ingen som vet vem som kan hjälpa mig med det här??

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 april 2012
Vart bor du någonstans? Jag har tagit bort min, jäklar vad skönt de är o köra nu:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

4 261 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
stockholm. skulle du kunna hjälpa mig ta bort den snälla?

Sök