Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt... Visa mer
Remmar, vattenpump, servopump & nya generatorn, samt massor av slang till allt och tändsystemet kopplat och klart!
Helheten... börjar verkligen likna något nu!
Har även börjat kolla lite på fälgar och däck... Men kan inte bestämma vilket stuk jag ska ha. Antingen något i stil med american racing fälgar som typ alla har eller ett par "modernare" eller vad man ska säga Så svårt! Ge gärna tips för jag kan verkligen inte bestämma mig
Trodde inte det var sant när jag såg att det stod monte Carlo trodde dessa var i princip utrotade i sverige haha:) stolt delägare med far min i en 1971:a.. ser fin ut ialf Lycka till ! Prem lagd också
härligt projekt kommer följas med glädje läste igenom hela tråden härligt jobb... fortfarande mycket kvar att göra??
Tack så jättemycket! Kul att du gillar det:D njae el & bromsar i stort sett..dock inte det roligaste därför det tagit ett tag men hoppas snart vara igång!