4533
Sök

Gecleant verkar ha blåst mig

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
På denna sida http://www.gecleant.de/ Beställde jag en glasplugg som ska sitta över hålet som blir då man monterar bort bakrutetorkaren. Jag gjorde betalningen med paypal till dem den 20/3-12 och enligt dom så skulle de skicka varan samma dag. Men nu än så länge har jag ej fått något paket ner i brevlådan. Jag har skrivit till dom ett par mail och de svarar bara på tyska också, om man har tur att de svarar ens en gång. Jag frågar vart mitt paket tagit vägen och de säger att de måste ha kommit bort i frakten, jag ber dem då att skicka en ny glasplugg för att de slarvat bort mitt första paket, men då vill de ha 15 eur till. De vill man inte betala för de kanske inte heller når fram.

Nu har jag frågat om det kanske fastnat i tullen men de verkar inte vara så sugen på att svara längre. Blir så irreterad att dom inte hjälper mig som kund å ist bara ignorerar problemet. Dom har ju fått sina pengar så varför skulle dom bry sig.

Nån som har vart med om dessa jävlar nångång och hur de löste sig? Vad ska man göra? Nån tvist kan inte ja inte heller göra på paypal för att jag fick aldrig nån transaktions id.

B5 #001

463 Inlägg
19 april 2012
Reklamera via paypal. Man har 45 dagar på sig att öppna ett case där.
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/websc … erOverview

Om inte det går så kan du reklamera via kortföretaget om paypal drog pengarna från ett Visa eller Mastercard. Då kontaktar du din bank.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 april 2012
Du har väl fått ett "kvitto" från Paypal när dom dragit pengarna på ditt konto?

Autotech

618 Inlägg
19 april 2012
Öppna ett case på paypal men paketet ramlar nog ner i brevlådan när som helst. smile

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
habomaster skrev:
Reklamera via paypal. Man har 45 dagar på sig att öppna ett case där.
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/websc … erOverview

Om inte det går så kan du reklamera via kortföretaget om paypal drog pengarna från ett Visa eller Mastercard. Då kontaktar du din bank.

Jo 45 dagar vet ja att ja har på mig.. men de är inte långt kvar nu tills de gått 45 dagar! Jag vet bara inte hur ja ska gå tillväga för att få ett transaktions id, jag kan inte göra en tvist om jag inte har de nummret sad Tack för tipset ang banken iallafall:)

B5 #001

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Du har väl fått ett "kvitto" från Paypal när dom dragit pengarna på ditt konto?

Jo själva kvittot har jag på mailen, men där finns inte nåt transaktions id heller så ja bli lite less hmm Att överföringen inte finns registrerad på mitt paypal acc är också mkt konstigt. Det står att de överförts på nordea osv. Men inte på mitt paypal

B5 #001

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Kollan skrev:
Öppna ett case på paypal men paketet ramlar nog ner i brevlådan när som helst. smile

De e ju de ja behöver hjälp med tongue Kan inte göra en tvist utan transaktions ID. Men tack för förhoppningen smile

B5 #001

463 Inlägg
19 april 2012
Om du trycker på 'Details' på betalningen får du upp en sida där det står något liknande "Express Checkout Payment Sent (Unique Transaction ID #xxxxxxxxxxxxxxx)" längst upp. Där har du dit ID wink

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
habomaster skrev:
Om du trycker på 'Details' på betalningen får du upp en sida där det står något liknande "Express Checkout Payment Sent (Unique Transaction ID #xxxxxxxxxxxxxxx)" längst upp. Där har du dit ID wink

Vart menar du då? På paypalsidan eller? Isf kommer man till de skumma då att överförningen finns inte registrerad på mitt paypalkonto utan den finns bara som bekräftelse på ett mail ja fick. Och där finns inte heller ett transaktions id sad Sjukt drygt

B5 #001

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Så här ser det ut på mailet jag fick av paypal. Som sagt jag kan inte se överförningen på mitt paypalkonto.

20 mar 2012 08.41.27 GMT+01:00
Kvittonr: 

Hej F-tar!
Du skickade en betalning på €28,88 EUR till gecleant.
Den här debiteringen visas på kontoutdraget för ditt kreditkort som betalning till PAYPAL *GECLEANT.
Information om handlare
gecleant
info@gecleant.com
http://www.gecleant.com
+49 03712795739 Anvisningar för handlare
Ingen har angetts
Leveransinformation
F-Tar
Adress
Adress
Leveransmetod
Har inte angetts
Beskrivning Enhetspris Kvant Belopp
Order 120320
Objekt #:
€28,88 EUR 1 €28,88 EUR

Totalt:  €28,88 EUR

Kvitto nr:
Spara det här kvittonumret för framtida referens. Du behöver det om du kontaktar kundtjänst på gecleant eller PayPal.
Faktura-id:

B5 #001

463 Inlägg
19 april 2012
Yes, på paypal-sidan. Du kanske behöver gå in på historiken för att hitta just den transaktionen. Efter att du har loggat in klickar du på "View all of my transactions" och sedan ställer du in mellan vilka datum du vill hämta och trycker på "Show". Då får du upp en lista över alla transaktioner under den perioden. Tryck sedan på details som jag skrev i förra inlägget så ska du kunna hitta IDt du behöver för att öppna ett case.

12 086 Inlägg
19 april 2012
Dom hävdar ju att de skickat ett paket, så jag förstår inte varför du ska behöva hävda betalningen?

Jag tror absolut inte att de har blåst dig, men olyckligtvis har det kommit bort på något sätt och dom vill inte stå för det. Men de borde ju finnas ett fraktnummer?

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
habomaster skrev:
Yes, på paypal-sidan. Du kanske behöver gå in på historiken för att hitta just den transaktionen. Efter att du har loggat in klickar du på "View all of my transactions" och sedan ställer du in mellan vilka datum du vill hämta och trycker på "Show". Då får du upp en lista över alla transaktioner under den perioden. Tryck sedan på details som jag skrev i förra inlägget så ska du kunna hitta IDt du behöver för att öppna ett case.

Jag förstår Precis vad du menar! Men.. den finns inte registrerad, överföringen går icket att se på min paypalsida. Det tycker jag är mycket konstigt, för att mina andra överföringar som jag fört över via ett köp på Ebay syns klart och tydligt. Men ska dubbelkolla en gång till å göra de du skrev igen tongue

B5 #001

1 335 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Dom hävdar ju att de skickat ett paket, så jag förstår inte varför du ska behöva hävda betalningen?

Jag tror absolut inte att de har blåst dig, men olyckligtvis har det kommit bort på något sätt och dom vill inte stå för det. Men de borde ju finnas ett fraktnummer?

Jag vill häva betalningen för att jag har tappat hoppet om att jag kommer att få mitt paket, och när jag kontaktar dem så får jag inget svar tillbaka. De enda dom sagt är att de borde vart framme å att de måste försvunnit under frakten. De vill inte ersätta eller skicka en ny, förutsatt jag betalar 15 eur till. Men de tänker jag inte göra för att jag kan inte lita på att de gör rätt.

Tyvärr skickades sändningen omärkt. Inget kolli eller nåt sånt. Bara 2 adresser - Min adress, och en returadress. Jag frågade om de fått paketet returnerat men de hade de inte heller fått. De vill inte heller svara på ifall de fastnat i tull heller. Också att de är mkt märkligt att jag inte kan göra en paypaltvist för att jag kan inte se min överföring på mitt paypalkonto. De enda bevis ja har på att de fått pengarna är, mailet jag postade här.. och på mitt nordeakonto.

B5 #001

1 335 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Seriöst hur ska ja göra? Nu då jag mailar dem och frågar om dom fått mitt paket returnerat än, så beter dom sig som om dom inte visste vem som hörde av sig igen -.- Sjukt störigt. Fan också att jag inte har transaktions ID. Då hade ja satt dit dom direkt ju!!

B5 #001

463 Inlägg
24 april 2012
TransaktionsID måste stå där jag förklarade.

Du kan ju göra en kortreklamation om paypal drog pengar från ett Visa/Mastercard också. Då snackar du bara med din bank så hjälper de dig med pappersarbetet.

1 335 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
habomaster skrev:
TransaktionsID måste stå där jag förklarade.

Du kan ju göra en kortreklamation om paypal drog pengar från ett Visa/Mastercard också. Då snackar du bara med din bank så hjälper de dig med pappersarbetet.

Det bör stå där ja! Men de gör det inte sad Kanske de finns på mitt nordeakonto ist.. de måste ja kolla upp. Annars får ja kanske använda den väg du beskrev nyss.

B5 #001

1 335 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Det fanns icket nån nyttig info på minn nordeakonto heller. Det står bara att pengarna blivit överförda men inget transaktions ID. Finns det inte nån här som vart med om detta?

B5 #001

335 Inlägg
25 april 2012
Kontakta paypal om det felet, jag har aldrig sett det förut och jag använder paypal mycket..   Dom e nog de enda som kan hjälpa dig.

1 335 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Kontakta paypal om det felet, jag har aldrig sett det förut och jag använder paypal mycket..   Dom e nog de enda som kan hjälpa dig.

Jag har kontaktat dem via mail 2 ggr utan svar. Ska ja ringa så ringer jag utomlands och får väl prata med nån britt eller amerikan. Jag vill ha svensk support.

B5 #001

Sök