Typ J är lite biffigare på bredden/höjden än typ D men kardantunneln på en Duett rymmer ingen OD utan måste modifieras oavsett. På längden ska det inte skilja något nämnvärt, t.ex. finns ju Amazon och 140 med båda typerna och så vitt jag vet används samma kardanstång till båda. Splineskopplingen på kardanen tillåter ju också lite variation på längden. Kardanstången måste du ju fixa till oavsett vilken OD du väljer, beroende på vilken bil J-typen kommer från så kan den ha en större medbringare för kardanen så det kanske är bäst att inte göra kardanaxeln klar förrän du har växellådan. Jag tror inte D-typens medbringare passar på J-typen. Själva växellådan har samma utvändiga mått så växellådsbalken kan du ju göra med M41 D som mall men jämna för säkerhets skull lite extra luft mellan balken och OD-enheten... Det måste ju finnas plats ändå p.g.a. rörelsen i.o.m. växellådskudden.
Senast redigerat av Stefan-L (6 maj 2014)