Har 2 st 850 original tutor liggandes som jag hittat på skroten som fungerar.
Lät perfekt på min förra bil 850, men skulle koppla in samma tutor på min 740 och då orkade den ej driva båda två pga den stora effekten.
Kopplar jag in bara 1 i original uttag undertill så fungerar bara en svagt.
Hur ska detta kopplas? Det ska kopplas med relä pga att det krävs stor ström och inga förluster från andra system, men hur ska detta kopplas egentligen?
Lägger upp en bild på hur JAG TROR det ska kopplas, men stämmer det? Ska dem kopplas parallellt eller i serie. Saknas ett uttag på relät, men var ska det??? HJÄLP MIG!
Ja, du matar reläspolens ena anslutning med konstant plus, andra anslutningen kopplar du till kontakten i ratten.
Förresten, du har väl förstärkt fjädringen eftersom du skulle ha 2 tons tuta.
Och de 2 sista anslutningarna ska till tutorna? - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - HAHA! Jo, har till och med slipad ner fjädersätena, rengjort grenröret, knutit fast fläktremmen i ena dörrsidan och vänt på genreatorn så bilen kommer nog hålla om jag kör med 2-tons
Stift 30 går till batteriet (säkring) och stift 87 går till tutorna.
Jag kunde inte låta bli att kommentera din rubrik.
Men är det inte fyra stift på ett relä? Då saknas det ju ett stift. 1: till batteriet (matning) (30) 2: tutorna (87) 3: jordstyrningen på ratten (sluten strömkrets) 4: ???
Ungefär sådär, om du fattar nånting av det.. :Phaha
R=Reläet --- = kabel
Då har du plus på reläet, när du då skapar en krets till jord via ratten så kommer reläet att dra (påverkas) och plus kan då åka igenom kontakten på reläet och till tut(t)orna=)