Hej, Det är så här att jag har märkt att när bensinen sjunker under 10 liter i bilen så blir bilen inte lika pigg samt att den kan rycka till som om man skulle börja få bensin stopp.
Detta har bara hänt ett få tal tillfällen. Men som idag när jag var på väg hem från jobbet så började bilen hoppa och rycka, Så svängde snabbt in till macken för att tanka men fick bara i 52 liter asså hade jag 8 liter kvar i tanken. Är detta benisn pumpen som börjar bli dålig? Eller kan det vara för att bensinen åker fram och tillbaks i tanken så pumpen inte tar benisn i någon sec
Om du lyfter på mattan i skuffen,under hatthyllan så hittar du en lucka. skruva bort den så ser du tankarmaturen.sen är det bara å skruva bort locket/ringen å dra upp pumpen.
Om du lyfter på mattan i skuffen,under hatthyllan så hittar du en lucka. skruva bort den så ser du tankarmaturen.sen är det bara å skruva bort locket/ringen å dra upp pumpen.
Antar att detta är bäst att göra när man har lite soppa i tanken eller spelar de ingen roll ?
Att byta tankarmatur är lite trixigt. Man får vända och vrida, men det brukar gå på 5 minuter.
Plocka helst inte från en annan 740 på skroten utan ta från 940. Dem är i plast
/Mike_87
Okej får väll bli en sväng till skroten i veckan , Men det är asså tankpumpen som jag ska byta :p? eller ska jag byta "tankarmatur" ( den visar väll nivån på bränslemätaren )
Ps: Sorry om jag är lite trög men ganska ny på allt sådant här
Svårt att svara på... Ska du byta tankarmatur så är det inte svårt, men jag vet inte om det är det som är felet.
Har du under 10Liter i tanken så har 740 väldigt svårt att pumpa soppan fram om du kör i en rondell eller liknande. Kan vara liknande på 940.
Råkade själv ut för bludder när jag köpte min och då var det bara cirka 10 Liter i tanken. Har själv en hoppande bränslemätare, men ska snart köpa nya armatur och bränslefilter + pump
Fungerar din hastighetsmätare hela tiden? Jag fick löda om min så fungerade den igen
TILLÄGG: Kolla undertill (under förarsätet) så inte filtret läcker. Min gör det och det rinner ut soppa, men ska fixa inom någon vecka
Svårt att svara på... Ska du byta tankarmatur så är det inte svårt, men jag vet inte om det är det som är felet.
Har du under 10Liter i tanken så har 740 väldigt svårt att pumpa soppan fram om du kör i en rondell eller liknande. Kan vara liknande på 940.
Råkade själv ut för bludder när jag köpte min och då var det bara cirka 10 Liter i tanken. Har själv en hoppande bränslemätare, men ska snart köpa nya armatur och bränslefilter + pump
Fungerar din hastighetsmätare hela tiden? Jag fick löda om min så fungerade den igen
TILLÄGG: Kolla undertill (under förarsätet) så inte filtret läcker. Min gör det och det rinner ut soppa, men ska fixa inom någon vecka
/Mike_87
Ajamen hastighetsmätare hänger med hela tiden. Kan inte säga att jag ser att det skulle vara något läckage vid filtret så det ska nog vara helt .