Bsr Steg 2 volvo s60

Lindstrom90
25 april 2012 · 40 Inlägg

Är så att jag kollat på bsr steg 2 http://sv.bsr.se/products/t1108/ och undrar om någon av er har erfarenhet av bsr och deras produkter om det är toppklass eller mindre bra.

vore sjysst om ni med kunskap och kännedom om bsr somsagt kan skriva vad som är bra eller dåligt med dem smile


mvh

Volkswagen Golf R "Stertman" (2012)
LazerHawke
25 april 2012 · 1 268 Inlägg

Lindstrom90 skrev:
Är så att jag kollat på bsr steg 2 http://sv.bsr.se/products/t1108/ och undrar om någon av er har erfarenhet av bsr och deras produkter om det är toppklass eller mindre bra.

vore sjysst om ni med kunskap och kännedom om bsr somsagt kan skriva vad som är bra eller dåligt med dem smile


mvh

Hade det på min S60 T5 2005a gick som en skollad råtta... må jag säga...

F4S4N CAD-konstruktör
26 april 2012 · 1 392 Inlägg

Min går fint med deras programvara. Jag hade nog dock hellre köpt avgassystemet från JT.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Lindstrom90
26 april 2012 · 40 Inlägg

LazerHawke skrev:

Lindstrom90 skrev:
Är så att jag kollat på bsr steg 2 http://sv.bsr.se/products/t1108/ och undrar om någon av er har erfarenhet av bsr och deras produkter om det är toppklass eller mindre bra.

vore sjysst om ni med kunskap och kännedom om bsr somsagt kan skriva vad som är bra eller dåligt med dem smile


mvh

Hade det på min S60 T5 2005a gick som en skollad råtta... må jag säga...

då kan ja tänka mig att du var nöjd med det? smile

F4S4N skrev:
Min går fint med deras programvara. Jag hade nog dock hellre köpt avgassystemet från JT.

okej, är det någon speciell anledning du hellre skulle välja JTs istället för bsr systemet ? nyfiken för jag är inte så inastt i detta ( ännu tongue )

tack för ditt svar

Volkswagen Golf R "Stertman" (2012)
F4S4N CAD-konstruktör
26 april 2012 · 1 392 Inlägg

Lindstrom90 skrev:

LazerHawke skrev:

Lindstrom90 skrev:
Är så att jag kollat på bsr steg 2 http://sv.bsr.se/products/t1108/ och undrar om någon av er har erfarenhet av bsr och deras produkter om det är toppklass eller mindre bra.

vore sjysst om ni med kunskap och kännedom om bsr somsagt kan skriva vad som är bra eller dåligt med dem smile


mvh

Hade det på min S60 T5 2005a gick som en skollad råtta... må jag säga...

då kan ja tänka mig att du var nöjd med det? smile

F4S4N skrev:
Min går fint med deras programvara. Jag hade nog dock hellre köpt avgassystemet från JT.

okej, är det någon speciell anledning du hellre skulle välja JTs istället för bsr systemet ? nyfiken för jag är inte så inastt i detta ( ännu tongue )

tack för ditt svar

Känns som att det är bättre kvalité på det. Plus att det är bra mycket snyggare smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
LazerHawke
29 april 2012 · 1 268 Inlägg

F4S4N skrev:

Lindstrom90 skrev:

LazerHawke skrev:

Hade det på min S60 T5 2005a gick som en skollad råtta... må jag säga...

då kan ja tänka mig att du var nöjd med det? smile

F4S4N skrev:
Min går fint med deras programvara. Jag hade nog dock hellre köpt avgassystemet från JT.

okej, är det någon speciell anledning du hellre skulle välja JTs istället för bsr systemet ? nyfiken för jag är inte så inastt i detta ( ännu tongue )

tack för ditt svar

Känns som att det är bättre kvalité på det. Plus att det är bra mycket snyggare smile

yes nöjd som fan smile

spokenratt
29 april 2012 · 3 860 Inlägg

Jag var jätte nöjd med mjukvaran jag hade från BSR på min förra! Men idag hade jag valt Autotech i stället. Just på grund av att deras APC dosa inte gifter sig med chassi nr, alltså kan du använda den till fler bilar! Ska du då upp i högre steg så behöver man inte byta dosa..

Avags håller jag med om JT 3", enormt gott ljud ur dom systemen!! Rekomenders starkt!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
F4S4N CAD-konstruktör
29 april 2012 · 1 392 Inlägg

spokenratt skrev:
Jag var jätte nöjd med mjukvaran jag hade från BSR på min förra! Men idag hade jag valt Autotech i stället. Just på grund av att deras APC dosa inte gifter sig med chassi nr, alltså kan du använda den till fler bilar! Ska du då upp i högre steg så behöver man inte byta dosa..

Avags håller jag med om JT 3", enormt gott ljud ur dom systemen!! Rekomenders starkt!

PPCn behöver du inte byta hos BSR om du ska upp i steg. Dock så har dom ju inget nämnvärt utbud av högre steg heller tongue Man kan t.ex uppgradera från steg1 till steg3, det kostar 1500kr för den nya programvaran. Varför man skulle vilja ha ny programvara vet jag inte... big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
spokenratt
30 april 2012 · 3 860 Inlägg

F4S4N skrev:

spokenratt skrev:
Jag var jätte nöjd med mjukvaran jag hade från BSR på min förra! Men idag hade jag valt Autotech i stället. Just på grund av att deras APC dosa inte gifter sig med chassi nr, alltså kan du använda den till fler bilar! Ska du då upp i högre steg så behöver man inte byta dosa..

Avags håller jag med om JT 3", enormt gott ljud ur dom systemen!! Rekomenders starkt!

PPCn behöver du inte byta hos BSR om du ska upp i steg. Dock så har dom ju inget nämnvärt utbud av högre steg heller tongue Man kan t.ex uppgradera från steg1 till steg3, det kostar 1500kr för den nya programvaran. Varför man skulle vilja ha ny programvara vet jag inte... big_smile

Sant, och jag hörde något att om man byter bil, så kan man få 900:- i rabatt vid nästa köp om man lämnade in sin dosa.. Njae, mjukvaran var jag nöjd med som sagt, men support och bemötande har Autotech vunnit, har inte testat deras mjukvara ÄNNU bara wink

Men, som vi sagt, mjukvaran skiljer sällan mycket mellan firmorna när det gäller så vanliga steg som steg 1, men avgaset håller jag med om att JT ger ett bra mycket skönare ljud än ferrita!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Blyfot_Racing
30 april 2012 · 904 Inlägg

Du bor nära Trollhättan åk till Autotech å trimma din bil

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Lydicke
30 april 2012 · 40 Inlägg

rekomenderar Autotech starkt, sjukt trevliga killar att ha å göra med!

arenwik
6 maj 2012 ·

Lånar tråden lite, orkar inte göra ny.

Finns det inte Steg 3 till s60 D5 ?? Eller bara 3" downpipe man kan köpa någonstans ?

Lindberg88
6 maj 2012 · 1 418 Inlägg

Skulle valt autotech framför bsr alla dagar i veckan!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Lindstrom90
6 maj 2012 · 40 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Skulle valt autotech framför bsr alla dagar i veckan!

varför de? :p vad är det som gör att så många rekommenderar autotech ist för bsr? :p

edit; ser att du har bsr steg 3 till din bil :p

Senast redigerat av Lindstrom90 (6 maj 2012)

Volkswagen Golf R "Stertman" (2012)
FatManCustoms grön aktivist
6 maj 2012 · 846 Inlägg

Därför att Autotech har mer erfarenhet av Volvo än vad BSR har.
BSR's trim brukar dessutom vara inriktade på att behålla original-karaktären på bilen medans Autotech och andra trimmare brukar ha en lite roligare karaktär!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Lindstrom90
6 maj 2012 · 40 Inlägg

Confide skrev:
Därför att Autotech har mer erfarenhet av Volvo än vad BSR har.
BSR's trim brukar dessutom vara inriktade på att behålla original-karaktären på bilen medans Autotech och andra trimmare brukar ha en lite roligare karaktär!

okej, då förstår jag att många säger autotech ist för bsr :p

tack ska du ha !

Volkswagen Golf R "Stertman" (2012)
Lindberg88
6 maj 2012 · 1 418 Inlägg

Dåligt bemötande hos bsr's support, därför!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang