twin_cam
Smålänning
15 maj 2012
· 7 877 Inlägg
Update idag igen.
Snokade lite bland liken på jobbet och snubblade på en ledsen, ful och bajsbrun 740GL -86 med rosthål i skärmarna.
I den bilen satt det en A-kam med fördelarspår, något jag tyckte lät betydligt roligare, iaf på papperet.
T-kammen som sitter i original lyfter 9,9 mm, duration har jag inte fått fran några siffror på.
A-kammen lyfter 10,5 mm och har en duration på 260 grader. Är även en sugkam för förgasarbil, så varvtalsregistret är troligen framflyttat något mot T-kammen
Här ligger den i ett dieselbad, va lite rost här och där då bilen stått utan oljelock, men det är bara en gammal Volvo, inte så noga
Har nån provat A-kam i en B230FT? Svara i tråden isf
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!