Eftersnack Linköpingsträffen #1 28/4 -12

Puffen92 DinoSaurie
29 april 2012 · 216 Inlägg

Kanske en dum fråga/fellagd...Men hur stort brukar intervallet vara mellan träffarna ?

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
jok3 Lastbilsschaffis
29 april 2012 · 886 Inlägg

Puffen92 skrev:
Kanske en dum fråga/fellagd...Men hur stort brukar intervallet vara mellan träffarna ?

ca 3-4 veckor brukar det vara

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
vw_nicko
29 april 2012 · 954 Inlägg

de kommer nästan träffar varje helg kanske dock inte så stora tongue

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
Japs-Jens
29 april 2012 · 1 503 Inlägg

Hade en riktigt trevlig kväll igår! Men tråkigt med alla som svinar som sagt.

Tog lite pics som ligger här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=34338

Vill man ha en bild är det bara att ta för sig! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16271/16271-0b5623acaca4421515ca076f40ab8400.jpg

Senast redigerat av Japs-Jens (29 april 2012)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Volvon91
29 april 2012 · 10 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153484/153484-0ce091b61ed6230b4949433272037a5f.jpg

(oredigerat...)

https://www1.garaget.org/gallery/images/154/153484/153484-220251c5497ac342e56f5b1c8ffe7064.jpg

(oredigerat... Kommer att redigeras inom kort!)

Fler bilder i mitt album smile

Senast redigerat av Volvon91 (29 april 2012)

Volvo V40 T4 "Källan" (1998)
johan1279 SidewaysMonkey
29 april 2012 · 56 Inlägg

mjaha östgötar!
har nån funderat på nått nytt datum för nästa träff, fundera på o komma smile

"When do you feel most alive?
- When your right on the edge to death"
Baeckomberga
29 april 2012 · 19 Inlägg

Puffen92 skrev:
Hur stort brukar intervallet vara mellan träffarna ?

johan1279 skrev:
har nån funderat på nått nytt datum för nästa träff

Skulle chansa på att nästa LKPG träff blir av 26/5, har fått för mig att lkpg träffen brukar vara sista lördagen var månad, och MoM i nkpg brukar vara den första lördagen var månad.

Men det bästa är att hänga kvar lite i forumet här, "STREETKNIGHT" crew skapar tråd med spikat datum i god tid innan träff blir av.

OnT: Trevlig träff överlag, ordentlig säsongsstart med bra väder, många vackra bilar och allmänt skön stämning på plats. Tänker inte kommentera angående drickandet, men nedskräpningen är bara onödig när det finns _MÅNGA_ säckar på plats, slött!

Ser fram emot kommande träffar denna säsong, ska även försöka komma ihåg att ta med kameran.

Osse
30 april 2012 · 132 Inlägg

T-Andersson skrev:

Osse skrev:
Riktigt trevlig träff, dock tårkigt ju senare det blev o folk var full fullare o fullast, vill inte ha såna människor runt min bil tror jag inte är ensam om att tycka detta.

Eller skulle vilja ha tag i den här IDIOTEN som körde en vit skyline som såg ut som hej kom o hjälp mig. Föraren hade glassögon o kort hår bilen hade några olika fälgar nån grön fälg bilen var "postbils variant", för han körde nämligen på polarns knä o jag fick hoppa backåt annars hade jag legat på motorhuven när han försökte sladda o inte kunde behärska sin sak till bil. Tyvärr försvann den person från parkering i samma veva som de där skedde, eftersom vi gärna vill prata med puckot. kan ju nämna de att han var mm från att smacka en blå impreza också i samma veva efter att ha plockat polarns knä/ben  Detta skedde uppe vid butiken Hemma eller vad den heter så var bland alla parkerade bilar !

Men annars var det roligt att få träffa alla gamla bekanta från förra årets träffar

// Osse.

Vet nog vilken bil du menar! Så jag förstår att du blev förbanad!

Hitta bilen på bild nu med t.o.m
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
30 april 2012 · 1 778 Inlägg

Osse skrev:

T-Andersson skrev:

Osse skrev:
Riktigt trevlig träff, dock tårkigt ju senare det blev o folk var full fullare o fullast, vill inte ha såna människor runt min bil tror jag inte är ensam om att tycka detta.

Eller skulle vilja ha tag i den här IDIOTEN som körde en vit skyline som såg ut som hej kom o hjälp mig. Föraren hade glassögon o kort hår bilen hade några olika fälgar nån grön fälg bilen var "postbils variant", för han körde nämligen på polarns knä o jag fick hoppa backåt annars hade jag legat på motorhuven när han försökte sladda o inte kunde behärska sin sak till bil. Tyvärr försvann den person från parkering i samma veva som de där skedde, eftersom vi gärna vill prata med puckot. kan ju nämna de att han var mm från att smacka en blå impreza också i samma veva efter att ha plockat polarns knä/ben  Detta skedde uppe vid butiken Hemma eller vad den heter så var bland alla parkerade bilar !

Men annars var det roligt att få träffa alla gamla bekanta från förra årets träffar

// Osse.

Vet nog vilken bil du menar! Så jag förstår att du blev förbanad!

Hitta bilen på bild nu med t.o.m
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Då är de bara skicka WYJ 588 till 72508 så har du ägaren:)
Han bor ganska nära dig.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
MRoMRS
30 april 2012 · 12 Inlägg

Måste säg att kul med så mycke bilar och folk grymt bra...
Men asså vi måste försöka få bort dom svinen som förstör för oss som vill vissa upp sina bilar.
Jag tycker att den som organiserar träffarn ska ta i saken mer och få bort dom som kommer och förstör.
Behöver ni hjälp o få bort svinen på träffarna så säg bara till.TAck

BMW 530d GT "MrGT" (2010)
BMW 520 d "Mromrs 520D" (2015)
Zaint
30 april 2012 · 24 Inlägg

Det va en grym träff, men säger som alla andra folk måste ju fan bete sig.
folk vinglar runt bland bilarna och har ingen anning om vart dom kastar flaskor och annat skit..

Skoda PickUp "Like a Caddy" (1999)
Toyota Celica GT-Four "Kurai Akuma" (1995)
Accelsson
30 april 2012 · 240 Inlägg

Det är lätt att dra till med att arrangörerna ska kasta ut folk som inte sköter sig från träffen men riktigt så enkelt är det inte.

Givetvis pratar vi med folk vi ser som inte sköter sig på träffen och jag hamnade själv i tumult när jag bad en sluta dumma sig runt en bil. Slutade som tur var lyckligt utan att jag behövde bli puttad över en bil -.- .

Ett problem är att träffen sprids till väldigt många som inte är ett dugg bilintresserade och det kan man endast skylla de som sprider träffen på. T.ex. att de som hittar träff-flyern på bilforum sprider vidare flyern till facebook eller twitter. Sen så kan jag tänka mig att det är många som ser flyern på bilforumen och åker på träffen men tar med folk i bilen som dricker, och även om just dom sköter sig så går de fortfarande runt med burkar och flaskor synligt och det gör att det verkar mer accepterat att supa på bilträffar.

Jag skulle vilja se mer civilkurage i form av att alla som kan ber sina egna vänner att sköta sig.


Och sen skulle jag även vilja passa på att uppmana alla som nånsin blir stående eller behöver sakta in onormalt mycket på en väg att använda varnings-blinkersen. Det är rent trafikvett och hyfs för att spara på liv och lem och det borde inte vara för mycket begärt. Ni som var "at the place, at the time" hoppas jag innerligt förstår vad jag menar och slår på varningsblinkersen nästa gång!


Annars så var det riktigt trevligt att träffa allt folk igen efter vintern och det fanns en hel del trevliga bilar att titta på! Tack för mig.

Street Knight
BMW 320d (2011)
TEASER Svetsare
30 april 2012 · 828 Inlägg

Accelsson skrev:
Det är lätt att dra till med att arrangörerna ska kasta ut folk som inte sköter sig från träffen men riktigt så enkelt är det inte.

Givetvis pratar vi med folk vi ser som inte sköter sig på träffen och jag hamnade själv i tumult när jag bad en sluta dumma sig runt en bil. Slutade som tur var lyckligt utan att jag behövde bli puttad över en bil -.- .

Ett problem är att träffen sprids till väldigt många som inte är ett dugg bilintresserade och det kan man endast skylla de som sprider träffen på. T.ex. att de som hittar träff-flyern på bilforum sprider vidare flyern till facebook eller twitter. Sen så kan jag tänka mig att det är många som ser flyern på bilforumen och åker på träffen men tar med folk i bilen som dricker, och även om just dom sköter sig så går de fortfarande runt med burkar och flaskor synligt och det gör att det verkar mer accepterat att supa på bilträffar.

Jag skulle vilja se mer civilkurage i form av att alla som kan ber sina egna vänner att sköta sig.


Och sen skulle jag även vilja passa på att uppmana alla som nånsin blir stående eller behöver sakta in onormalt mycket på en väg att använda varnings-blinkersen. Det är rent trafikvett och hyfs för att spara på liv och lem och det borde inte vara för mycket begärt. Ni som var "at the place, at the time" hoppas jag innerligt förstår vad jag menar och slår på varningsblinkersen nästa gång!


Annars så var det riktigt trevligt att träffa allt folk igen efter vintern och det fanns en hel del trevliga bilar att titta på! Tack för mig.

bra skrivet där , framför allt med varningsblinkers ! glad att det gick bra denna gång !

Angry Drift Team
VolvoBrud89
30 april 2012 · 111 Inlägg

Bra träff med mkt folk smile.  MEN!
Kom lite senare på kvällen, men när jag kom till rusta så trodde jag skulle skämmas ihjäl !!
Har aldrig sett nått liknade på en lkpg-träff när det gäller nedskräpning !!
Ölburkar , trasiga glasflaskor o massa annat...
HUR fasen tänker folk ?
Ni som inte vet vad papperskorg är eller uppsatta soppåsar är kan ju helt enkelt stanna hemma !!
Ist för att förstöra för alla andra på träffen..
Även ni som fjantar runt på kundvagnar och gasar om kring med era bilar runt de parkerade bilarna
ÅK nån annanstans och lek EN bilträff är ingen lekplats inte heller någon jävla "krog"
för er som dricker.

BILAR OCH ALKOHOL HÖR INTE IHOP.

En bilträff är en sak man ska kunna kolla på andra bilar etc.
utan att behöva besvärs av folk som bara förstör med nedskräpning och barnsligheter!!

"Driv it, like you hate it ! ;)
RThelander
30 april 2012 · 179 Inlägg

Om vi börjar hänga ut folk som inte sköter sig (vill säga bilder på folk, bilder på folks bilar) Så kan det ju vara avskräckande i framtiden att kanske göra något mer ?

Nissan 370z (2009)
AC Cobra "Drive-in marodören" (2010)
BMW E46 "320" (2001)
danneda740 Lastbilschaufför
30 april 2012 · 213 Inlägg

Nu tycker jag allt att lite fler bilder borde komma upp! smile

En rostfri bil är en bra bil! :)
Mace_cool
30 april 2012 · 24 Inlägg

Ingen som tog kort på min 940 inget speciellt med men vore kul ifall den hamna på bild nånstans..

Volvo V70 2,5 FT R-design "Volvo V70 familjebilen" (2011)
patrik90j
30 april 2012 · 847 Inlägg

hörde att en bil smällde två gånger när han sladda och de ska tydligen finnas bilder och filmer tongue?

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
Puffen92 DinoSaurie
30 april 2012 · 216 Inlägg

patrik90j skrev:
hörde att en bil smällde två gånger när han sladda och de ska tydligen finnas bilder och filmer tongue?

jag har bilder.. å scrollar du nån sida tbx så har du filmen.. ligger typ näst i botten av en samling massa yt länkar smile

Mazda 3 Optimum "Röda Pandan" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang