marschvin skrev:
Tjenare.
Hade ingen aning vars jag skulle slänga upp den här tråden så jag chansade på denna.
ny på garaget så "bear with me".
Nu är det så att jag har varit och tittat på en N/A Supra mk4 (Auto) och är väldigt, väldigt intresserad.
Gick perfekt, ingen rost förutom på avgasröret, ett lagat lacksläpp, gick bra i motorn och växellåda.
Frågorna jag har till de kunniga här på garaget är:
.Vad finns det jag bör kolla? D.v.s vad brukar normalt vara problemområden på en supra?
.Hur gäller det med försäkring på en bil man köper av civilperson? Kan jag köra hem bilen efter köp och fixa
försäkringen hemma eller måste det fixas vid bilköpet?
Nästa sak jag bara måste få fråga, förmodligen en väldigt dum fråga och jag vet förmodligen svaret, MEN det är endå en fråga jag känner jag vill få svar på:
När jag testkörde den var upphängningen VÄLDIGT hård, till en så pass grad att när jag körde ner för den (uppskattade) 3cm höga kanten ut ur garaget kändes det som om jorden höll på att gå under. Är detta något jag bör oroa mig för och hissa upp med lift för att få en rejäl titt på upphängningen? Förstår att supran är
från fabrik hårdare än Ford Fikusen jag kört, men har svårt att tro att den faktiskt ska vara så här hård.
För övrigt var avgasröret i ganska dåligt skick, hur mycket skulle ni kunna gissa på att man skulle kunna pruta
pga en sådan detalj??
Jag har hört allt för många "Köp TT istället!" Eller "Fixa manuell istället!" och sådana kommentarer undanbedes.
Det här är mitt val, vet att TT'ns pris inte ligger så pass mycket högre än N/A och har alla små godsakerna som
bättre bromsar osv. Vore väldigt tacksam om ni hjälpte mig besvara mina frågor

PS. Helt fel sektion, såg "Bilvård" och trodde det skulle kunna passa in, mods får gärna flytta om de tycker en annan sektion är bättre lämpad.