Köpråd: Honda Civic 1.8 VTi

Toris
2 maj 2012 · 88 Inlägg

Ska skaffa min första bil nu, och har tittat lite på bilar som Volvo och Audi. Men har nu fastnat för Honda med deras VTEC motorer då dom inte drar lika mycket bränsle men ändå har lite drag.
Har kollat på en Del Sol VTi men funderar på att det kanske är bättre med en bil med baksäte.

Så nu funderar jag på om tex denna skulle vara något att ha:
http://www.blocket.se/ostergotland/Hond … 11&w=3

Lustgasen(som jag antar att det är) är helt oviktigt för mig. Det är dock det som gjort att jag tvekar lite, då motorn kanske är mer sliten än andra?
Kan tänka mig en bil för runt 30k kr.

Är iaf sugen på 160 hästars VTEC motorn, och vad det verkar som så finns dom i olika Hondor, såsom Del Sol, Civic Hatchbacken och denna bil?

Säg vad ni tycker, för och nackdelar. Om jag gör ett bra val? Tipsa gärna om andra bilar smile

Honda S2000 (2000)
caromania Forummoderator
2 maj 2012 · 9 296 Inlägg

1.8litersmotorn är faktiskt på 169hk och det är en trevlig bilmodell på många vis, men jag skulle leta någon annan som inte haft lustgas osv. Jag kan inget om lustgas men det finns såvitt jag förstår två system, torrt och blött, där torrt är billigare att installera men sliter desto mer på prylarna om man missköter sig. Vilket system det där är har jag ingen aning om.

Jag har förövrigt Hondatapackningar till den där om du skaffar dig en sådan.

Senast redigerat av caromania (2 maj 2012)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Toris
2 maj 2012 · 88 Inlägg

Jo precis det jag tänkte.. det jobbiga är att det inte finns många på blocket som är just VTi.

Schysst, då vänder jag mig till dig om det blir en sån wink

Honda S2000 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang