2606
Sök

Airbrush. Tips till nybörjare.

Meldem
4 137 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Tja !

Jag har alltid gillat att måla, och det gäller allting. Små bilmodeller, till att måla huset.

Jag är inte så estetiskt lagd, jag är dålig på att rita. Dock har jag inte övat, så jag vet inte om jag kan bli bra på det. Jag är dock bra på att svetsa, och det kanske har ett litet samband. Eftersom man bör vara stadig på handen osv.

Det jag undrar iaf är, eftersom jag inte är så estetiskt lagd, kommer jag kunna bli bra på airbrush? Om jag övar o övar o övar såklart..
Eller måste jag ha det "i mig" för att kunna bli grym? Är det något som går att öva upp?
Har hört att om man har det "i sig", så är det mycket enklare att ta en random bild från huvudet och måla upp.
Men har man det INTE "i sig", så kan det vara jättesvårt att bara ta en bild från huvudet, och måla upp det och att det blir BRA, stämmer detta?

Utrustning:
Hur mycket kommer jag att få lägga, för att få allt jag behöver?

Tack så hemskt mycket för alla svar.

248 Inlägg
14 augusti 2013
Sent ute här kanske, men jag ritar med en penna något som kan jämföras med en som håller i en pensel och får en stroke. Har ingen känsla alls när det gäller att teckna.
Men jag fick för mig att köpa ett budget airbrush kit och testa på. Och har kört på titt som tätt sedan dess, och känner själv att jag blir bättre och bättre.

Sen att få en bild i huvudet och sedan föra vidare den via en airbrush klarade inte jag alls i början, men det släpper tillslut och det smäller bara på en massa knasiga ideer.

Så absolut går det att öva upp!

Mitt första kit landade på strax över 1000 spänn och det klarade jag mig på nästan ett år, tills jag köpte lite bättre utrustning. Jag är långt ifrån "riktigt bra" men blir bättre och bättre smile

Lycka till! PM om du undrar över nåt

Sök