3454
Sök

Volvo 740 turbo intercooler, vad är denna box?

84 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
tja, satt och funderade vad en box som jag hitta i motorutrymmet är för något. dem sitter vid luftfilteret, en liten box med texten: VOLVO PRAT 8360301. någon som vet vad de är för något?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
456 Inlägg
4 maj 2012
En snabb Google sökning säger att det kan vara en Turbo plus box....

growing old is mandatory growing up is optional

486 Inlägg
4 maj 2012
Oves_Bror skrev:
En snabb Google sökning säger att det kan vara en Turbo plus box....

På turbo plus boxen står de Nira of sweden

Tekniker
624 Inlägg
4 maj 2012
http://www.volvopartswebstore.com/showA … ct=1237246

Regulating system turbocharger B230FT Electronic control of TURBO pressure

486 Inlägg
4 maj 2012

De stämde visst, en turbo plus låda e de tongue

Tekniker
624 Inlägg
4 maj 2012
KJensen skrev:

De stämde visst, en turbo plus låda e de tongue

Jepp

84 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Ravi skrev:
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237793&ukey_product=1237246

jaha, de är bra dårå?

du värkar vara en som kan med volvo, då kanske du har någon ide vad felet på min bil kan vara?
kan köra i ca 5-10 min sedan tvärdör bilen och man måste stanna och vänta ett tag innan den går att starta igen. läraren på skolan tror att den inte får bränsle, så han tror på bränslerelät blir för varmt och slårifrån eller inpulsrelät  slår ifrån. jag själv tror på att den slutar tända, så tändmodul, tändspole eller dylikt. vad tror du?

2 024 Inlägg
5 maj 2012
lingkling skrev:
Ravi skrev:
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237793&ukey_product=1237246

jaha, de är bra dårå?

du värkar vara en som kan med volvo, då kanske du har någon ide vad felet på min bil kan vara?
kan köra i ca 5-10 min sedan tvärdör bilen och man måste stanna och vänta ett tag innan den går att starta igen. läraren på skolan tror att den inte får bränsle, så han tror på bränslerelät blir för varmt och slårifrån eller inpulsrelät  slår ifrån. jag själv tror på att den slutar tända, så tändmodul, tändspole eller dylikt. vad tror du?

Känns som att den mest grundläggande felsökningen i detta fallet är att köra bilen tills den stannar och då kolla om det är gnista eller bränsle som försvunnit. Sen kan man gå vidare efter det.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

84 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
lingkling skrev:
Ravi skrev:

jaha, de är bra dårå?

Känns som att den mest grundläggande felsökningen i detta fallet är att köra bilen tills den stannar och då kolla om det är gnista eller bränsle som försvunnit. Sen kan man gå vidare efter det.

skulle va en bra ide, men nu går bilen inte för huvudtaget, ska kolla gnista/bräsle imorgon.

456 Inlägg
5 maj 2012
Symptomen du nämner är ju dom klassiska för ett dåligt bränslerelä.
Är ju oxå väldigt lätt att kontrollera eftersom du säkert har nån kompis som åker 7/940 så du kan låna ett.
Tar ju bara 20 sek och byta (vitt relä vid säkringarna)

growing old is mandatory growing up is optional

Volvotok
38 Inlägg
5 maj 2012
Kan även vara Spridarboxen som sitter vid vänster hjulhus, den pajja för mig och ja fick samma problem.
jag har en liggandes om du vill köpa, men testa bränslerelät först

745 Turbo -88

Tekniker
624 Inlägg
6 maj 2012
tror mer på reläet som oves bror säger

Sök