Svarar på mitt eget inlägg

.
Idag när det blev ljust ute så gick jag ut till bilen och felsökte. Och det blev ju en lite annorlunda upplevelse. Har ju som jag nämt tidigare just haft bilen inne på bilia segeltorp för byte av kamremm. I torsdags närmare bestämt.
Det tog ca 15 sekunder innan jag hittade felet. Problemet var att vänster tryckslang från intercooler till turbo ej satt fast!!

Dvs, gummislangen som går precis bredvid kamremmen. Den hade hoppat av ca 3cm i övre anslutningen vilket gjorde att bilen drog tjuvluft.. Inte konstigt att motorn dog och gick som en påse nötter och ryckte och hade sig.
Satte tillbaka slangen ordentligt och skruva dit slangklämman, som förövrigt var uppskruvad i öppet läge.
Men startade bilen efter och nu går den bra igen, tack och lov med tanke på vad en ny LMM kostar!
Så nu ska volvos verkstads chef få höra ett och annat!!
Summa summarum är det följande fel som uppkommit efter mitt besök hos duktiga bilia.
#Verktyg kvar i motorrummet efter utfört arbete. Stort som en mindre skruvmejsel.
#Ej tillbakasatt tryckrörsslang från ic. Ej åtdragna slangklämmor till denna del.
#Diverse clips och kabelfästen som ej blivit tillbakasatta efter bort monteringens slut.
Allt dokumenterat med bilder innan jag själv satte dit allt.
Behöver kanske inte påtala att en viss besvikelse har infunnit sig
På måndag ska jag kontakta verkstads chefen och ha ett litet samtal.
Så nu skulle jag gärna vilja ha era åskiter!! Hur tycker ni dem lämpligast ska kompensera mig? Att någon annan mekaniker går igenom och kollar så allt är schysst tar jag för givet, kostnadsfritt såklart.
Vill gärna ha era åsikter!!
/David